Caad9 105 of Ultegra?
Wil mijn stalen ros inruilen voor een mooie Cannondale Caad9. Nu twijfel ik tussen triple 105 of compact Ultegra afmontage. Het prijsverschil is echter groot. 1399 voor de triple 105 en 1799 voor de compact Ultegra. Verschil is niet alleen de groep maar de Ultegra uitvoering heeft ook een lichtere voorvork, andere crank en andere wielen (Fulcrums 7 ipv Shimano RS10). Bij beide fietsen wil ik de wielen overigens vervangen door Mavic's, Equipe op Elite.
Is de Ultegra uitvoering zijn extra geld waard? Ga ik dat echt merken tijdens het fietsen. Fiets voornamelijk door Midden-Nederland, maar ook uitstapjes naar Limburg, Ardennen, Vogezen en Alpen.
Is de Ultegra uitvoering zijn extra geld waard? Ga ik dat echt merken tijdens het fietsen. Fiets voornamelijk door Midden-Nederland, maar ook uitstapjes naar Limburg, Ardennen, Vogezen en Alpen.
Cannondale Synapse Ultegra
Ik heb vorig jaar de 105 gekocht en ben er zeer tevreden mee.
http://www.energy-zone.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij zijn dit twee verschillende fietsen. En met jouw geplande verandering van de wielen spreken we zelfs over vier verschillende fietsen.
Ik denk dat alleen een proefrit uitsluitsel kan geven. Het prijsverschil is overigens niet te verklaren door wielen en groep alleen. Wat is er nog meer anders?
Ik denk dat alleen een proefrit uitsluitsel kan geven. Het prijsverschil is overigens niet te verklaren door wielen en groep alleen. Wat is er nog meer anders?
Ik zou dan kiezen voor ultegra en elite. Past imho beter bij het frame. Het is een mooi en goed frame. Als je dat dan ook goed afmonteert, dan heb je echt een mooie fiets. 105 vind ik dan wat te mager, ook omdat alle onderdelen zowat minder zijn.
Ultegra en gewoon de Fulcrums houden ipv een halve upgrade naar ouderwetse Mavic wielen. Dan kun je later alsnog een echt goed en mooi setje kopen.
Bart75 schreef:Wil mijn stalen ros inruilen voor een mooie Cannondale Caad9. Nu twijfel ik tussen triple 105 of compact Ultegra afmontage. Het prijsverschil is echter groot. 1399 voor de triple 105 en 1799 voor de compact Ultegra. Verschil is niet alleen de groep maar de Ultegra uitvoering heeft ook een lichtere voorvork, andere crank en andere wielen (Fulcrums 7 ipv Shimano RS10). Bij beide fietsen wil ik de wielen overigens vervangen door Mavic's, Equipe op Elite.
400 euro meer voor ultegra? Idioot!
Camerig is prachtig!
Gijs01 schreef:Bart75 schreef:Wil mijn stalen ros inruilen voor een mooie Cannondale Caad9. Nu twijfel ik tussen triple 105 of compact Ultegra afmontage. Het prijsverschil is echter groot. 1399 voor de triple 105 en 1799 voor de compact Ultegra. Verschil is niet alleen de groep maar de Ultegra uitvoering heeft ook een lichtere voorvork, andere crank en andere wielen (Fulcrums 7 ipv Shimano RS10). Bij beide fietsen wil ik de wielen overigens vervangen door Mavic's, Equipe op Elite.
Beter lezen

+1 voor de reactie van LVGH. Lekker voor ultegra gaan!
.Jeroen. schreef:Gijs01 schreef:Bart75 schreef:Wil mijn stalen ros inruilen voor een mooie Cannondale Caad9. Nu twijfel ik tussen triple 105 of compact Ultegra afmontage. Het prijsverschil is echter groot. 1399 voor de triple 105 en 1799 voor de compact Ultegra. Verschil is niet alleen de groep maar de Ultegra uitvoering heeft ook een lichtere voorvork, andere crank en andere wielen (Fulcrums 7 ipv Shimano RS10). Bij beide fietsen wil ik de wielen overigens vervangen door Mavic's, Equipe op Elite.
Beter lezen
Niet relevant want hij wil de wielen vervangen en dan is 400 euro veel geld. Het verschil in groepen is naar mijn mening samen te vatten in een simpele wiskundige formule:
Ultegra = 105
Camerig is prachtig!
Gijs01 schreef:.Jeroen. schreef:Gijs01 schreef:
Beter lezen
Niet relevant want hij wil de wielen vervangen en dan is 400 euro veel geld. Het verschil in groepen is naar mijn mening samen te vatten in een simpele wiskundige formule:
Ultegra = 105
Ook het stuur en de zadelpen en stuurpen verschillen. Maar ik begrijp dan ook niet goed waarom hij die wielen wielen 'upgraden' voor die mavics. Daarnaast is de nieuwe ultegra groep wel wat beter dan 105?