Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fietsen in Lombardije (Italie) Tips voor Hotels

augustus
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 26 aug 2009 17:30

augustus 12 apr 2011 17:20

Ik heb mij voor genomen om te gaan fietsen in Lombardije (Italie, omgeving Como). Ik wil een deel van de ronde van Lombardije fietsen, en in ieder geval om een bezoek te brengen aan de Santuario della Madonna del Ghisallo om een kaarsje te branden voor een verongelukte fietsvriend.

Wie is bekend in deze omgeving en wie heeft tips voor goede hotel accomodatie. Het hoeft niet luxe te zijn. Liever wat eenvoudig een goed bed en een douche is wat mij betreft voldoende

August

rick8245
Forum-lid
Berichten: 320
Lid geworden op: 12 jan 2010 19:46

rick8245 14 apr 2011 12:05

Mooie omgeving, Como.
En een heel mooi gebaar naar je vriend.

Er zijn tal van hotels en ik denk dat het belangrijk is dat je vraagt of je daar je fiets kunt stallen.
Meestal kan dat wel (zelfs op je kamer). Ik zou dat gewoon bij de reservering al vragen.

Tevens zijn er vele campings rondom de meren, dus dat zou wellicht ook nog een optie zijn.

Hou er overigens rekening mee dat de wegen rondom het comomeer nou niet echt breed zijn.
Het is aan vele kanten 2 richtingsverkeer en als fietser is het nog wel eens beangstigend.

Como is een behoorlijke luxe stad dus dat is denk ik aan de rijzige kant voor hotels, maar 10 of 20 km daarbuiten, zul je genoeg kunnen vinden of in de rustigere delen zoals Bellano en Menaggio. wil je nog rustiger zitten dan is wellicht Porlezza nog een mogelijkheid (aan het meer van Lugano).

Kunnen we na de reis ergens de foto's zien ??
Succes en vooral ook heel veel plezier, maar dat gaat zeker lukken
Pinarello Veneto, Pinarello FP2 en Pinarello Montello FM1

Plaats reactie