Alles over vakanties op én met de fiets

ook leuk, dreilaendergiro

colnago1
Forum-lid

Gebruikersavatar colnago1 03 jan 2010 11:09

je moet toch zelf trappen!

pinarello
Forum-lid

pinarello 03 jan 2010 11:31

[quote="col nago"]http://www.dreilaendergiro.com/php/page ... x&newsid=1[/quote]

3 keer gereden. Is vooral leuk door de Stelvio. De Ofenpass daarna is ook mooi, zeker de laatste 5km, maar behoorlijk pittig als je de Stelvio in de benen hebt.

p.s. ik zou de titel even aanpassen in de naam van de rit.

santos
Forum-lid

santos 23 jan 2010 23:21

zij er meer fietsers op dit forum die deze cyclo gereden hebben?
Ben best benieuwd of het de moeite waard is.

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 24 jan 2010 00:48

Is zeker de moeite waard, heb hem in 2008 gereden. Ik zou alleen niet de hele week voorafgaand in Nauders verblijven, dat stelt vrij weinig voor. Tocht zelf vond ik erg fraai; Eerst licht omhoog over de Reschenpas, dan licht dalend naar de voet van de Stelvio. Eerste helft van de Stelvio was prima (ok, met de handrem erop), tweede deel is fraaier maar ook zwaarder. Dan afdalen met stuk onverhard (uitkijken, maar niet ondoenlijk ofzo). Vervolgens de Ofenpass op, dan ga je voelen dat je al wat in de benen hebt ;). Dan een wat vreemd, maar best lang stuk. overwegend licht dalend. Hier is het belangrijk om in een fatsoenlijk groepje te komen, want het is echt lang, als je dit solo moet doen (ong. 60 km dacht ik). Dan het laatste klimmetje Norbertshohe en afdalen terug naar Nauders.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

fe
Forum-lid

fe 02 feb 2011 14:41

Ik ga hem dit jaar ook doen, nog tips? Lijkt me best een pittige vanwege de Stelvio, daarna lijkt hij mee te vallen.

Samen met de Gletscherkaiser vormt deze een combi-klassement. De Gletscherkaiser is op donderdag en de Drei Länder Giro op zondag. Ik heb ingeschreven voor beiden, eens kijken of ik dan hersteld ben.

pinag
Forum-lid

pinag 02 feb 2011 14:50

Ik ga ook! Tips welkom.

Ook hierover: ik zou de vrijdag voor de 3LG graag nog ergens in de buurt wat fietsen. Kan ik dan bijv nog de Mortirolo doen, of heb ik daar zondag teveel last van? (ik weet dat dit persoonlijk is etc etc) ik bedoel uiteraard met de rem erop, maar vind het zo zonde om daar te zitten en dan alleen op zondag echt te kunnen fietsen :)
Ik hou van Triple.

pinarello
Forum-lid

pinarello 02 feb 2011 17:57

[quote="PinaG"]Ik ga ook! Tips welkom.

Ook hierover: ik zou de vrijdag voor de 3LG graag nog ergens in de buurt wat fietsen. Kan ik dan bijv nog de Mortirolo doen, of heb ik daar zondag teveel last van? (ik weet dat dit persoonlijk is etc etc) ik bedoel uiteraard met de rem erop, maar vind het zo zonde om daar te zitten en dan alleen op zondag echt te kunnen fietsen :)[/quote]

Volgens mij is de Mortirolo niet echt in de buurt oftewel 2x 2 uur rijden. Daarnaast zou ik dat niet gaan doen. De rem erop op de Mortirolo is echt niet nodig dat gaat wel vanzelf:p

Je kunt in de buurt van Nauders ook genoeg fietsen: Norbertshohe, Stelvio, Ofenpass, Fluela, Samnaun onder andere.

pinag
Forum-lid

pinag 03 feb 2011 10:17

in de buurt, bezien vanuit noordelijk Nederlandse ogen :) maar het is indd best ver. passen die we ook in de 3LG doen, wil ik juist even links laten liggen - naar Samnaun, is dat een mooie?
Ik hou van Triple.

pinarello
Forum-lid

pinarello 03 feb 2011 10:45

[quote="PinaG"]in de buurt, bezien vanuit noordelijk Nederlandse ogen :) maar het is indd best ver. passen die we ook in de 3LG doen, wil ik juist even links laten liggen - naar Samnaun, is dat een mooie?[/quote]

Dat is een behoorlijk pittige klim maar wel goed te doen; Ofenpass kun je van meerdere kanten beklimmen, waarvan 2x een versie die niet in de lange route zit.
KaunertalerGletcherStrasse is ook nog een optie maar wel erg zwaar.

Plaats reactie