Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Vriesweer?

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 18 dec 2009 20:40

Bij hoeveel graden is het niet meer verstandig om buiten te rijden?Morgen geven ze -5 graden.
Ben gewoon eens benieuwd naar jullie reacties.En wat doen jullie zo aan rond het vriespunt en er onder?
Ik haat het om binnen op de rollen te rijden.

rubenio
Forum-lid

rubenio 18 dec 2009 20:45

Ik ga bij -10 nog fietsen & hardlopen. Kwestie van jezelf goed kleden tegen de temperatuur.

eelcoz

eelcoz 18 dec 2009 20:47

omer schreef:Morgen geven ze -5 graden.

Hier ligt 30 cm sneeuw, dus sowieso geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om morgen buiten te gaan rijden.

Maar normaal gesproken zou ik het van de wind af laten hangen. -5 en nauwelijks wind is wel te doen, maar -5 met een felle oostenwind wordt een stuk minder gezellig.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 18 dec 2009 20:51

Toch wel en beetje afhankelijk of er een zonnetje schijnt, wind (gevoelstemperatuur) of ik op de mtb stap bij -5 of kouder. Wel extra voorzorgsmaatregelen qua kleding en drank. Daarnaast hoofd goed bedekken (oren en neus).
What makes the boat go faster?

stokie
Forum-lid

stokie 18 dec 2009 20:51

omer schreef:Bij hoeveel graden is het niet meer verstandig om buiten te rijden?Morgen geven ze -5 graden.
Ben gewoon eens benieuwd naar jullie reacties.En wat doen jullie zo aan rond het vriespunt en er onder?
Ik haat het om binnen op de rollen te rijden.

Ik vind het bij +5 graden niet meer verstandig om buiten te gaan rijden, dus laat staan als het vriest.
Morgen weer een paar uurtjes de baan op. Dan blijf je lekker warm, in conditie en het is niet eens saai

foosho
Forum-lid

foosho 18 dec 2009 20:54

Inderdaad, goed kleden. Maar met de gladheid zou ik de racer maar binnen houden ;). Pekel is ook niet echt relaxed, kan wel, maar dan moet je weer erg je best gaan doen met schoonmaken..
Livio Livius schreef:Daarnaast hoofd goed bedekken (oren en neus).
Wat gebruik je hiervoor?

pinarello
Forum-lid

pinarello 18 dec 2009 20:59

eelcoz schreef:

Hier ligt 30 cm sneeuw, dus sowieso geen haar op m'n hoofd dat er aan denkt om morgen buiten te gaan rijden.

Maar normaal gesproken zou ik het van de wind af laten hangen. -5 en nauwelijks wind is wel te doen, maar -5 met een felle oostenwind wordt een stuk minder gezellig.

Die 30cm ligt natuurlijk niet op de weg. Er zijn genoeg wegen waar je wel op kunt rijden, zeker bij jou in de buurt. Ik ga kijken of ik morgen een rondje op de atb kan maken op de weg. Kou maakt niets uit zolang het inderdaad maar niet heel hard waait. En die 30-40cm gaat dan mooie plaatjes opleveren.

jakkel
Forum-lid

jakkel 18 dec 2009 21:03

Foosho schreef: Wat gebruik je hiervoor?

Ik draag 2 Buffs met dit weer.
Eentje als 'cap' en eentje als 'scarf'. Voldoet voor mij ruimschoots. ;)

Afbeelding

eelcoz

eelcoz 18 dec 2009 21:06

pinarello schreef:
eelcoz schreef:

Die 30cm ligt natuurlijk niet op de weg. Er zijn genoeg wegen waar je wel op kunt rijden, zeker bij jou in de buurt. Ik ga kijken of ik morgen een rondje op de atb kan maken op de weg. Kou maakt niets uit zolang het inderdaad maar niet heel hard waait. En die 30-40cm gaat dan mooie plaatjes opleveren.

Nee, maar op een racefiets wordt het geen fijne rit. Op de mountainbike is het misschien nog wel te doen, maar op de meeste fietspaden hier in de buurt ligt er nu een soort ijslaag van een paar cm, waar je op zich wel overheen kunt fietsen met een gewone fiets en een laag tempo maar niet met een racefiets.

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 18 dec 2009 21:14

Haha lol. Ik heb net met trainingsmaatje afgesproken om morgen rondje te doen op de mtb. Met dit pracht weer wordt het vast een groot feest! :)

Maar dan zorgen we wel dat we continu intensief bezig zijn. Goed kleden en op de mtb wordt het sowieso minder snel koud omdat je minder last hebt van de wind.

Morgen de Fryske Wâlden onveilig maken! En als het bevalt zondag weer :P

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 18 dec 2009 21:14

Gewoon de bossen, duinen en strand opzoeken, zoals ik vandaag deed. Het was zeker niet te koud. Enne, wie wordt er niet warm van een dergelijke omgeving...?

pinarello
Forum-lid

pinarello 18 dec 2009 21:18

eelcoz schreef:
pinarello schreef:
eelcoz schreef:

Nee, maar op een racefiets wordt het geen fijne rit. Op de mountainbike is het misschien nog wel te doen, maar op de meeste fietspaden hier in de buurt ligt er nu een soort ijslaag van een paar cm, waar je op zich wel overheen kunt fietsen met een gewone fiets en een laag tempo maar niet met een racefiets.

Je moet ook niet op de fietspaden gaan rijden; die zijn inderdaad vaak onbegaanbaar maar op de weg gaat het wel. Er zijn genoeg binnenwegen.

Plaats reactie