Ibike sport: vermogensmeter van minder dan 200 dollar.
Ik heb laatst een vermogensmeter gezien van minder dan 200 dollar. Het is de Ibike sport, het word vergeleken met vermogensmeters van srm, cyclops,... maar je hebt geen speciale onderdelen nodig. Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben?
handinhand baal
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Hoi,
Over die IBike haden we het HIER al.
Bekijk die callibratie videos eens. Beetje gammel allemaal. Voor echte vermogensmeters moet je op dit moment nog altijd terugvallen op PowerTap (Elite+ in een Mavic Open Pro 32 spaaks wiel kost 800Euro) of SRM welke veel duurder is.
PowerTap is tot op 1,5% nauwkeurig.
Ja, er zijn nog andere alternatieven die ook net zoals SRM in de crank meten. PowerTap en SRM zijn de standaarden imho.
Die nieuwe Vector van Metrigear lijkt veelbelovend maar is nog niet op de markt.
http://www.metrigear.com/products/
Gaat zo rond de $1000 kosten. Beschikbaar Q1 2010. Dit zou qua flexibiliteit de allermooiste oplossing zijn. Ook ANT+ communicatie.
Tevens is de beloofde nauwkeurigheid van 1,5%.
Eerst maar eens zien wat de eerste gebruikerservaringen zijn.
[img=http://www.metrigear.com/wordpress/wp-c ... ctor-1.jpg]
Mvg, Zorro
Over die IBike haden we het HIER al.
Bekijk die callibratie videos eens. Beetje gammel allemaal. Voor echte vermogensmeters moet je op dit moment nog altijd terugvallen op PowerTap (Elite+ in een Mavic Open Pro 32 spaaks wiel kost 800Euro) of SRM welke veel duurder is.
PowerTap is tot op 1,5% nauwkeurig.
Ja, er zijn nog andere alternatieven die ook net zoals SRM in de crank meten. PowerTap en SRM zijn de standaarden imho.
Die nieuwe Vector van Metrigear lijkt veelbelovend maar is nog niet op de markt.
http://www.metrigear.com/products/
Gaat zo rond de $1000 kosten. Beschikbaar Q1 2010. Dit zou qua flexibiliteit de allermooiste oplossing zijn. Ook ANT+ communicatie.
Tevens is de beloofde nauwkeurigheid van 1,5%.
Eerst maar eens zien wat de eerste gebruikerservaringen zijn.
[img=http://www.metrigear.com/wordpress/wp-c ... ctor-1.jpg]
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Vermogen is kracht maal arm maal toerental
Dus als de kracht niet gemeten wordt, maar ingeschat door tegenwind en hellingshoek, dan blijft het inderdaad een inschatting. Dus onnauwkeurig.
net als al die calorieverbruik metingen op fitness apparatuur. Als je dat deelt door de tijd dat je bezig was heb je ook je gemiddeld vermogen.
Dus als de kracht niet gemeten wordt, maar ingeschat door tegenwind en hellingshoek, dan blijft het inderdaad een inschatting. Dus onnauwkeurig.
net als al die calorieverbruik metingen op fitness apparatuur. Als je dat deelt door de tijd dat je bezig was heb je ook je gemiddeld vermogen.
Nog even een aanvulling:
Mij lijkt het minder interessant hoeveel watt je levert, dit doet het alleen goed op feestjes. Wat naar mijn, bescheiden, mening echt telt is de herhalingsnauwkeurigheid, zodat je kan zien of je enige progressie boekt. Mij lijkt juist die herhalingsnauwkeurigheid van de Ibike vrij laag, door continu wijzigende omstandigheden.
Voor wetenschappelijk onderzoek lijkt me de nauwkeurigheid wel relevant overigens....
Mij lijkt het minder interessant hoeveel watt je levert, dit doet het alleen goed op feestjes. Wat naar mijn, bescheiden, mening echt telt is de herhalingsnauwkeurigheid, zodat je kan zien of je enige progressie boekt. Mij lijkt juist die herhalingsnauwkeurigheid van de Ibike vrij laag, door continu wijzigende omstandigheden.
Voor wetenschappelijk onderzoek lijkt me de nauwkeurigheid wel relevant overigens....
[quote="mouse"]Welke niet-prof heeft iets aan...[/quote]
Dat kun je je bij zowat alles waar we het op dit forum over hebben afvragen. In ieder geval biedt trainen op vermogen een iets andere benadering die misschien nieuwe stimulans geeft of een ander positief effect heeft. En veel fietsers zijn nu eenmaal getallenfreaks
Dat kun je je bij zowat alles waar we het op dit forum over hebben afvragen. In ieder geval biedt trainen op vermogen een iets andere benadering die misschien nieuwe stimulans geeft of een ander positief effect heeft. En veel fietsers zijn nu eenmaal getallenfreaks

[quote="mouse"]Welke niet-prof heeft iets aan deze gegevens? Dan lijkt me de klassieke hartslagmeting toch voldoende...[/quote]
Ik denk dat de hartslagvermogensvergelijking veel zegt over de vorm.
Ik denk dat de hartslagvermogensvergelijking veel zegt over de vorm.