Waar nieuw ITA draad laten tappen?
Ik heb helaas een probleempje met een frame waar ik nog geen afscheid van wil nemen. Bij het frame is het BSA draad uit het bracket verdwenen. Nu heb ik begrepen dat het frame nog te gebruiken is al er ITA draad in getapt kan worden.
Weet iemand een adresje waar ik nieuwe ITA draad kan laten tappen, dus niet het opschonen van reeds bestaand draad.
Of heeft er nog iemand andere suggesties?
Weet iemand een adresje waar ik nieuwe ITA draad kan laten tappen, dus niet het opschonen van reeds bestaand draad.
Of heeft er nog iemand andere suggesties?
-
- Forum-lid
Koop zelf een bracketsnijder. Rond de 50euro moet dat lukken denk ik.
chrissiewizzie schreef:Ik weet niet of dat zomaar kan. BSA heeft een stuk kleinere diameter dan ITA. Ik kan me niet voorstellen dat je dat verschil kan maken met gewoon draad snijden.
het kan, met veel zwoegen en veel geduld ...
-
- Forum-lid
Een goeie draadsnijder kost jammer genoeg iets meer dan 50 euro, de goedkoopste goeie is volgens mij de profi set van cyclus. Prijs van de ijzers inclusief 1 set snijkussens naar keuze is 133€, setje snijkussens apart 88€.
Niet goedkoop maar ook niet onoverkomelijk want als hobbyist is het meteen de laatste set die je gekocht hebt. Park Tool is enkel voor de pros want dan gaan we al gauw naar prijzen van 700€ en meer.
Niet goedkoop maar ook niet onoverkomelijk want als hobbyist is het meteen de laatste set die je gekocht hebt. Park Tool is enkel voor de pros want dan gaan we al gauw naar prijzen van 700€ en meer.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
-
- Forum-lid
Diogenes schreef:>Koop zelf een bracketsnijder. Rond de 50euro moet dat lukken denk ik.
Waarom moest ik er dan zo'n 400 Euro per draadsoort voor betalen?
Maakte Phil Wood niet zoiets?
Diogenes
Ik heb ooit zo'n ding bij Rose gekocht voor 48 euro of zo. Weet niet meer of dat in- of exclusief 'snij-ijzers' was. Dat was wel om een bracket met een beschadiging opnieuw op te snijden.
-
- Forum-lid
Diogenes schreef:Die van Cyclus heeft geen geleiding, als ik het goed heb,
Diogenes
Al ooit een bracket draadsnijder geweten zonder geleiding? Tuurlijk heeft hij een geleiding.
http://www.cyclus-tools.eu/fileadmin/cy ... s_2010.pdf
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
Er is een wezenlijk verschil tussen een draadsnijder en een draadopzuiveraar.
Een draadsnijder moet een degelijk stuk gereedschap zijn en ik kan mij die hoge prijzen hierbij voorstellen.
De draadopzuiveraars zijn ook wel van goede kwaliteit maar hoeven geen grote krachten op te vangen en zijn dus van een mindere kwaliteit staal gemaakt en hebben waarschijnlijk nooit de nabehandeling gehad die een draadsnijder wel gehad heeft.
Een draadsnijder moet een degelijk stuk gereedschap zijn en ik kan mij die hoge prijzen hierbij voorstellen.
De draadopzuiveraars zijn ook wel van goede kwaliteit maar hoeven geen grote krachten op te vangen en zijn dus van een mindere kwaliteit staal gemaakt en hebben waarschijnlijk nooit de nabehandeling gehad die een draadsnijder wel gehad heeft.