Fietschallenge 2010
Hallo Rikkert
we 'worstelen' met de vergunningen voor de MTB-tocht. De beheerders van de bossen willen geen grootschalige evenementen toelaten in deze periode van het jaar - een voorwaarde waar dan meerdere evenementen mee te maken zullen krijgen. Zekerheid hebben we nog niet, dus noemen we nu nog geen data. We hopen dit uiterlijk 1 december wel te kunnen doen.
gr Bram
we 'worstelen' met de vergunningen voor de MTB-tocht. De beheerders van de bossen willen geen grootschalige evenementen toelaten in deze periode van het jaar - een voorwaarde waar dan meerdere evenementen mee te maken zullen krijgen. Zekerheid hebben we nog niet, dus noemen we nu nog geen data. We hopen dit uiterlijk 1 december wel te kunnen doen.
gr Bram
http://www.fiets.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.fietsactief.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.procycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Een Cyclo in Nederland (alszijde een 'massa-start' en een 'finishlijn' 150 km verderop) stuit op enorm veel bezwaren m.b.t. veiligheid. Maar, het past wel bij Fiets om een zekere meting of prestaties of strijd te willen zien, fietsers die zich willen verbeteren. Daar werken we nu aan; de datum en locaties liggen in elk geval al vast.
Het exacte programma hangt ook af van wat de cyclo-opzet wordt. We willen blijven mountainbiken én racefietsen (want ook dat is Fiets), dat sowieso. Dus zaterdag MTB en zondag Race blijft onze wens.
Later meer.
Het exacte programma hangt ook af van wat de cyclo-opzet wordt. We willen blijven mountainbiken én racefietsen (want ook dat is Fiets), dat sowieso. Dus zaterdag MTB en zondag Race blijft onze wens.
Later meer.
http://www.fiets.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.fietsactief.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.procycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="Geer"]In een andere opzet vanwegen gedoe met vergunningen en regelgeving...geen cyclo meer? [/quote]
De opzet is het probleem niet, fietstochten staan tegenwoordig synoniem voor overlast en daar werken gemeenten steeds minder graag aan mee.
Zoals bij meer groepen wordt dit beeld veroorzaakt door 5% van de fietsers, de andere 95% lijden.
De opzet is het probleem niet, fietstochten staan tegenwoordig synoniem voor overlast en daar werken gemeenten steeds minder graag aan mee.
Zoals bij meer groepen wordt dit beeld veroorzaakt door 5% van de fietsers, de andere 95% lijden.
I Am SpeCiAliZed
[quote="Geer"]In een andere opzet vanwegen gedoe met vergunningen en regelgeving...geen cyclo meer? [/quote]
De opzet is prima, leuk parcours, goede wil. De uitwerking van de cyclo is de laatste jaren gewoon erg slecht geweest en vooral bij het puntje veiligheid scoorde de sfc zwaar onvoldoende. Dat werkt ze nu tegen.
1000 wilde honden op pad sturen met een enkele cabrio ervoor en verder niks is gewoon niet zo verstandig;) Na 5 min rijd de kopgroep van tien man weg en zijn er nog zo'n 990 over die zo hard mogelijk willen rijden en enkel pijlen kijken en zo een gevaar op de weg zijn.
Dit is bij heel, heel veel andere cyclo's gewoon veel beter geregeld.
De opzet is prima, leuk parcours, goede wil. De uitwerking van de cyclo is de laatste jaren gewoon erg slecht geweest en vooral bij het puntje veiligheid scoorde de sfc zwaar onvoldoende. Dat werkt ze nu tegen.
1000 wilde honden op pad sturen met een enkele cabrio ervoor en verder niks is gewoon niet zo verstandig;) Na 5 min rijd de kopgroep van tien man weg en zijn er nog zo'n 990 over die zo hard mogelijk willen rijden en enkel pijlen kijken en zo een gevaar op de weg zijn.
Dit is bij heel, heel veel andere cyclo's gewoon veel beter geregeld.
Bij heel veel andere cyclo's is het ook beter te regelen, vanwege vergunningen en bereidwilligheid van omgeving. Bij sommige cyclo's, waar je over lange beklimmingen praat, zijn er soms nauwelijks kruisingen of afslagen; in andere gebieden wilt de politie graag helpen. In Nederland zijn ook niet zoveel cyclo's over. Eh, zelfs geen een. Het gaat gewoon niet op die manier in dit drukke land; de instelling van die 5% zeer fanatiekelingen is daarbij inderdaad lastig voor de bereidwilligheid. Maar daar moet men mee omgaan. Als duidelijk is wat 'nieuwe stijl' exact betekent wordt dat wel duidelijk.
http://www.fiets.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.fietsactief.nl" onclick="window.open(this.href);return false; & http://www.procycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Veel succes met het ontwillelen van het programma dan. Wat betreft cyclo's in nederland, henklubbering classic dan? Lijkt me een cyclo?
Misschien kun je met de SFC in groepen starten en niet meer een winnaar bepalen door de eerste die over de streep komt aan te wijzen als winnaar, maar echt op tijd? Zo kun je in grote groepen starten. De tijd tussen de verschillende groepen mag aanzienlijk zijn (een half uur). Per groep starten een tweetal motards voor de xtra veilligheid. Op basis van de uitslag van vorig jaar kun je de startgroepen bepalen.
Maar ach...wat weet ik er van. Maak er maar gewoon weer eem mooi evenement van!
Misschien kun je met de SFC in groepen starten en niet meer een winnaar bepalen door de eerste die over de streep komt aan te wijzen als winnaar, maar echt op tijd? Zo kun je in grote groepen starten. De tijd tussen de verschillende groepen mag aanzienlijk zijn (een half uur). Per groep starten een tweetal motards voor de xtra veilligheid. Op basis van de uitslag van vorig jaar kun je de startgroepen bepalen.
Maar ach...wat weet ik er van. Maak er maar gewoon weer eem mooi evenement van!
Zelf ben ik geen cyclorijder. Maar ik kan me wel voorstellen dat, als je een wedstrijd rijdt, je er ook helemaal voor wilt gaan en je op dat moment niet zo aan de veiligheid denkt. Een betere beveiliging door de organisatie laten inbouwen lijkt me daarom voor een cyclo eigenlijk een must.
Wellicht kan er in dat opzicht onderscheid gemaakt worden tussen de toerrijders en de cyclorijders. De cyclo veel beter beveiligen en de extra kosten hiervoor vervolgens verhalen via de inschrijvingsgelden van de cyclodeelnemers.
Wellicht kan er in dat opzicht onderscheid gemaakt worden tussen de toerrijders en de cyclorijders. De cyclo veel beter beveiligen en de extra kosten hiervoor vervolgens verhalen via de inschrijvingsgelden van de cyclodeelnemers.
http://www.passion4bike-guido.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;