Hallo,
Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een ergobrain fietscomputer van campagnolo, een fietscomputer die net als bv de flight deck van shimano de versnelling waarin je rijd aangeeft.
Waar ik benieuwd naar ben:
* de functies, en waar deze precies voor dienen.
* de prijs, en waar ik ze goedkoop kan krijgen.
* mensen die hem gebruiken/ er ervaring mee hebben.
* of het compitabel is met een 10-speed campagnolo 2009 groep.
Alvast bedankt, ik ga zelf ook nog even (verder) zoeken!
Groetjes Jasper.
Ergobrain (campagnolo)
-
- Forum-lid HC
[quote="ferry1982"]ik vraag mij nog steeds af wat het voordeel is om te weten in welke versnelling je rijdt.[/quote]
Met de versnelling en snelheid, kan het apparaatje dmv een formule je cadans bereken. Ofwel trapferquentie, ofwel rounds per minute (RPM). Hierop kun je dus gaan trainen.
Met de versnelling en snelheid, kan het apparaatje dmv een formule je cadans bereken. Ofwel trapferquentie, ofwel rounds per minute (RPM). Hierop kun je dus gaan trainen.
-
- Forum-lid HC
Nee, de fietscomputer rekent het uit naar aanleiding van je snelheid en versnelling stand. Je koopt een model die op een tripple of dubbel past en 10 - 11 speed is. Deze sluit je aan op je shifters (Zijn er ook voor Shimano) en zodoende zie je je cadans. Het is natuurlijk een beetje twijfelachtig en misschien wel onbetrouwbaar in vergelijking met de Polars, maar het schijnt te werken.
Verder geen ervaring mee overigens. Overigens zijn ze ook niet meer alom leverbaar voor de nieuwere groepsets, aangezien elke groepset een apart fietscomputer-model heeft. Het was 'hot' bij de 7 speed.
Verder geen ervaring mee overigens. Overigens zijn ze ook niet meer alom leverbaar voor de nieuwere groepsets, aangezien elke groepset een apart fietscomputer-model heeft. Het was 'hot' bij de 7 speed.
uuuhhhh....als die ergobrain dat zelf uitrekend, bespaard je dat wel een cadans sensor.
Of zie ik dat verkeerd?
[edit] nevermind, antwoord staat er al
Maar om nou af te kunnen lezen welke versnelling je zit.......misschien als je met de lokale toerclub tijdens de beklimming van de posbank een live verslag ala Ducrot wil geven?
Of zie ik dat verkeerd?
[edit] nevermind, antwoord staat er al
Maar om nou af te kunnen lezen welke versnelling je zit.......misschien als je met de lokale toerclub tijdens de beklimming van de posbank een live verslag ala Ducrot wil geven?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC