Polar geeft verkeerde waarde aan
Als ik begin te fietsen geeft mijn cs200 altijd de juiste waarde aan
Ik maak mijn borstband altijd een beetje vochtig op de plaats waar dit me werd gezegd
Echter , na een uurtje fietsen, als ik goed gezweet heb begint de opmeetwaarde onjuiste waardes op te geven. Een HF van 200 bvb , en dan weer 0
Ligt dit aan het feit dat de borstband te nat is ? Of aan de batterijen ? Het toestel is 1 jaar oud
De rest blijft altijd goed zijn werk doen : km , trapfrequentie ed
Ik maak mijn borstband altijd een beetje vochtig op de plaats waar dit me werd gezegd
Echter , na een uurtje fietsen, als ik goed gezweet heb begint de opmeetwaarde onjuiste waardes op te geven. Een HF van 200 bvb , en dan weer 0
Ligt dit aan het feit dat de borstband te nat is ? Of aan de batterijen ? Het toestel is 1 jaar oud
De rest blijft altijd goed zijn werk doen : km , trapfrequentie ed
Sworks Venge
- geertjan5
- Forum-lid
Ik heb/had dezelfde polar. Wel een CAD maar dat maakt niet uit.
Voordat ik ga fietsen doe ik de band gewoon helemaal onder de kraan lekker nat laten worden. Uiteraard wel zonder sensor. Probeer dit eens en laat jou bevinding eens horen.
(die van mij is terug naar polar service center i.v.m. hele vage km registratie)
Voordat ik ga fietsen doe ik de band gewoon helemaal onder de kraan lekker nat laten worden. Uiteraard wel zonder sensor. Probeer dit eens en laat jou bevinding eens horen.
(die van mij is terug naar polar service center i.v.m. hele vage km registratie)
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.
Bij het vervangen van een batterij in de borstband (in een service point) is mij wel eens verteld dat er in de borstband storing op kan treden als gevolg van slecht onderhoud / schoonmaken. Dit zou ter plekke gecontroleerd kunnen worden. Misschien een optie wanneer het probleem aanhoud na het vervangen van de batterij. Of een service point opbellen en telefonisch je vraag stellen.
polar-nederland service_finder
polar-nederland service_finder
Probleem komt mij bekend voor. Ik heb twee Polar klokjes gehad en bij beide klokjes had ik af en toe een pols van 215 of hoger, gevolgd door een nul pols en daarna weer gewoon 142 . Mijn conclusie: Polar is gewoon pruts!
Live fast; die young. mijn blog
Als je geen aankoopbewijs hebt maar wel weet waar je klokje hebt gekocht, kun je wellicht even daar langs gaan. Meestal kunnen zij je wel een kopie van het aankoopbewijs helpen.
Live fast; die young. mijn blog
met mijn CS600 had ik ook lang last van verkeerde waardes. Als ik in de Polar software mijn hartslag aan een cardioloog zou laten zien zou ik per direct opgenomen worden....
Wat ik nu een maand of 3 geleden gedaan heb is (met een elektrische tandenborstel en een oud borsteltje) dat ik de contactpunten goed schoon gemaakt heb.
Sindsdien iedere keer als ik fiets een juiste registratie terwijl ik daarvoor ook ernstig aan de kwaliteit van Polar begon te twijfelen.
Voor mij is (in ieder geval de 600) TOP, werkt erg goed, geen last van storingen, borstband alleen de delen aan het begin/eind goed nat maken en alles werkt perfect.
Overigens kan ik in de Polar software de status van de batterijen uitlezen, kan je zien of ie (bijna) leeg is of niet.
Misschien helpt t ook bij jou, succes
Wat ik nu een maand of 3 geleden gedaan heb is (met een elektrische tandenborstel en een oud borsteltje) dat ik de contactpunten goed schoon gemaakt heb.
Sindsdien iedere keer als ik fiets een juiste registratie terwijl ik daarvoor ook ernstig aan de kwaliteit van Polar begon te twijfelen.
Voor mij is (in ieder geval de 600) TOP, werkt erg goed, geen last van storingen, borstband alleen de delen aan het begin/eind goed nat maken en alles werkt perfect.
Overigens kan ik in de Polar software de status van de batterijen uitlezen, kan je zien of ie (bijna) leeg is of niet.
Misschien helpt t ook bij jou, succes
Het gaat er niet om hoe groot je tandwielen zijn.
Het gaat er om wat je er mee doet!
Het gaat er om wat je er mee doet!
Ik denk dat het ergens anders aan licht. Ik heb een Cs100 en CS200 en beide laten dezelfde fouten zien. Volgens Polar en Futurumshop is dit te wijten aan storingen van buiten af! Ik heb het eens in de gaten gehouden en elke keer als ik langs dezelfde boerderij kom is mijn hartslag 207.
Ook wanner er een brommer langskomt valt of mijn hartslag dan wel km registratie voor korte tijd uit.
Volgens Polar is dit bekend, en zou dit niet moeten optreden met de CS600, maar ik geloof daar niet in. Ik gebruik immers ook de WIND borstband, en deze is dezelfde als bij de CS600.
Ik heb me er bij neergelegd, dat hij soms niet de goede waarde afgeeft.
Heb geen zin om het weer eens te proberen met een CS600 van 300 euro. als dit ook niet werkt, mag ik hem toch niet terug brengen.
m.v.g
Stefan
Ook wanner er een brommer langskomt valt of mijn hartslag dan wel km registratie voor korte tijd uit.
Volgens Polar is dit bekend, en zou dit niet moeten optreden met de CS600, maar ik geloof daar niet in. Ik gebruik immers ook de WIND borstband, en deze is dezelfde als bij de CS600.
Ik heb me er bij neergelegd, dat hij soms niet de goede waarde afgeeft.
Heb geen zin om het weer eens te proberen met een CS600 van 300 euro. als dit ook niet werkt, mag ik hem toch niet terug brengen.
m.v.g
Stefan
m.v.g
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel
Stefan
Race:3T Strada Dura Ace Di2
Gravel: 3T Exploro SRAM Red AXS
ATB Cannondale Scalpel