Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

wel/niet goede fiets op een tacx?

stynomite
Forum-lid

stynomite 25 aug 2009 22:42

Ik heb op zolder een tacx trainer die ik regelmatig gebruik in de winter. Nu heb ik in de schuur hiervoor een oude tweedehands fiets staan. De zolder is bij mij echte leefruimte, dus ruim ik de fiets aan het einde van de winter weer op.
Eigenlijk heb ik geen ruimte meer voor die oude fiets. Nu dacht ik erover om mijn goede race fiets, of mijn mountainbike op de tacx te zetten van de winter.

kan iemand me vertellen wat de voor/nadelen zijn van het gebruiken van je goede fiets op een tacx? Wat zou jij wegzetten? je MTB (wel even schoonspoelen voordat hij naar zolder kan), of je goede racefiets.

Anyway, ik ben benieuwd naar alle voor- en nadelen. Met name het effect van het gebruik van een tacx op de fiets zelf.
Big... yeah, big bada boom.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 25 aug 2009 23:00

Zoek functie even gebruiken. Er is al zoveel over dit onderwerp geschreven. Conclusie: carbonfiets en Tacx geen enkel probleem.
What makes the boat go faster?

fizik
Forum-lid

fizik 25 aug 2009 23:32

Elk jaar komt deze vraag zo aan het einde van het seizoen weer terug. Je kunt prima je goede fiets gebruiken op de tacx. Moet geen probleem zijn. Ik vind een mtb op de tacx altijd wat minder lekker trainen.

jandoedel
Forum-lid

jandoedel 26 aug 2009 00:53

Ik gebruik alleen nog maar de goede fiets. Voordeel: je rijdt het hele jaar op dezelfde fiets. Nadeel: je moet de gewone achterband vervangen door een tacxband.

vvw
Forum-lid

vvw 26 aug 2009 10:16

In Tour Magazin in Duitsland is dit een paar jaar geleden onderzocht, op grondige wijze zoals we dat gewend zijn van onze oosterburen. Conclusie: Fiets op Tacx wordt minder belast dan fiets gewoon op de weg, zelfs bij staand fietesen.

groeten Vincent

stynomite
Forum-lid

stynomite 27 aug 2009 21:13

Allemaal bedankt. Ik ga ruimte maken in schuurtje. De volgende keer zal ik inderdaad eerst even zoeken.
Big... yeah, big bada boom.

Plaats reactie