Ik wel in ieder geval. Vloog tegen mijn hand, terwijl ik fietste.
Er lijken dit jaar nog meer wespen te zijn dan anders....
Diogenes
Al door een wesp gestoken vandaag?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
In Frankrijk vloog DIT in mijn helm en stak mij in mijn voorhoofd. Dat is nog 100x pijnlijker dan een wespesteek. Ik durfde mijn helmmuts niet meer af te doen, want ik had het gevoel dat er een dolk doorheen zat. Ik ben niet gek op al dit soort gespuis.
Diogenes
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
[quote="Amclassic-fan"]Ik heb er eentje in m'n helm gehad met de Steven Rooks classic, die heeft me maar 3x gestoken voordat ik 'm kwijt was. Daarna gelukkig niet meer gestoken door wespen, nog wel een stuk of 10 keer door steek vliegen...[/quote]
Volgens mij steken die niet maar bijten ze......erg vervelende beesten. Zijn hier in Belgisch Limburg in grote getalen aanwezig. Een beet van een 'fout' exemplaar kan zeer nare gevolgen hebben (bacteriële infecties e.d.)...
Volgens mij steken die niet maar bijten ze......erg vervelende beesten. Zijn hier in Belgisch Limburg in grote getalen aanwezig. Een beet van een 'fout' exemplaar kan zeer nare gevolgen hebben (bacteriële infecties e.d.)...
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zat laatst een wesp te steken op mijn oorlel, hij ging er niet meer weg en ik kreeg m ook niet weg, na 1 min ging hij dan eindelijk weg.
Die insect waar Diogenes door is gestoken is deze vakantie ook in mijn helm op bezoek geweest, is echt geen pretje...
Die insect waar Diogenes door is gestoken is deze vakantie ook in mijn helm op bezoek geweest, is echt geen pretje...
-
- Forum-lid
Afgelopen zondag gestoken door een Wesp tijdens het fietsen. Ik zag 'm komen. Hij vloog tegen me aan en stak op hetzelfde moment. Precies boven mijn neus.
Pijn is nu weg. Nog wel een kleine bult met wat vocht.
Pijn is nu weg. Nog wel een kleine bult met wat vocht.
Bij mij vloog er twee weken geleden een wesp precies tuseen me lippen waardoor hij bleef hangen. Na veel slaan ging hij weg maar het bleef maar pijn doen en me lip werd steeeds dikker en dikker. Dehele weg naar huis op me lip gezogen en me mond gespoeld. Thuis gelijk ijsblokjes erop en savonds was het gelukkig alweer minder dik.
Sindsdien ben ik de eerste paar minuten van het fietsen altijd bang. Gelukkig vergeet ik hetdan weer snel.
Sindsdien ben ik de eerste paar minuten van het fietsen altijd bang. Gelukkig vergeet ik hetdan weer snel.
Ik ben in Frankrijk direct naar een arts gegaan, omdat ik nog 35km alleen door het bos terug zou moeten fietsen en aangezien ik echt kapot ging van de pijn, durfde ik dat niet aan, ook vanwege het feit dat je niet graag een mogelijke allergische reactie meemaakt als je in la France profonde rondfietst. De arts gaf direct prednisolon pillen om reacties te voorkomen en behalve een knallende keelpijn en een boorhamer die in mijn hoofd tekeer leek te gaan, is alles goed afgelopen. De arts vertelde mij trouwens, dat het helpt om een aansteker bij de steekplek te houden, omdat hitte het gif vernietigt. Er zit een soort pijnversterker in dat gif en je schijnt 20x de hoeveelheid binnen te krijgen van wat een normale wesp inspuit. Nou ja, ik heb er ook al eens een adderbeet opgelopen, dus dit kon er wel bij.
IK heb ook eens een keer gif uit een steekplek op mijn arm gezogen, maar dat is geen goed idee, want mijn mond voelde daarna aan alsof ik een verdoving bij de tandarts had gehad.
Diogenes
IK heb ook eens een keer gif uit een steekplek op mijn arm gezogen, maar dat is geen goed idee, want mijn mond voelde daarna aan alsof ik een verdoving bij de tandarts had gehad.
Diogenes
Velgenfluisteraar
Florezido
Florezido
[quote="Diogenes"]IK heb ook eens een keer gif uit een steekplek op mijn arm gezogen, maar dat is geen goed idee, want mijn mond voelde daarna aan alsof ik een verdoving bij de tandarts had gehad. [/quote]
Ik heb vorige week nog een wespensteek op mijn arm uitgezogen. Even zuigen en direct uitspugen werkte bij mij wel. Hield alleen een mooie zuigzoen op mijn arm eraan over
Zo'n hoornaar kom ik liever niet tegen als ik al die verhalen hoor. brrr
Ik heb vorige week nog een wespensteek op mijn arm uitgezogen. Even zuigen en direct uitspugen werkte bij mij wel. Hield alleen een mooie zuigzoen op mijn arm eraan over

Zo'n hoornaar kom ik liever niet tegen als ik al die verhalen hoor. brrr
Alles is relatief