Dura Ace - Ultegra
Welke groepset zouden jullie kiezen?
De Dura Ace 7800 of de Ultegra 6700?
Waar moet ik de Ultegra 6700 tegenwoordig plaatsen?
Is onderstaande lijst correct?
Dura Ace 7900 serie
Dura Ace 7800 serie
Ultegra 6700 serie
Ultegra SL serie
Ultegra 6600 serie
Of staat de Ultegra 6700 boven de Dura Ace 7800?
Dura Ace 7900 serie
Dura Ace 7800 serie
Ultegra 6700 serie
Ultegra SL serie
Ultegra 6600 serie
- robbebopper
- Forum-lid HC
Als je gelooft in vooruitgang, dan zal jouw lijstje wel ongeveer kloppen. Volgens mij merk je er niet al te veel van. Het is vooral de gedachte; "ik rijd op dure en moderne spullen, dus ze zijn beter dan minder dure en moderne spullen".
En eerlijk gezegd is het juist die gedachte die een zo'n wezenlijk deel uitmaakt van de hobby van de meesten op dit forum(inclusief mezelf).
En eerlijk gezegd is het juist die gedachte die een zo'n wezenlijk deel uitmaakt van de hobby van de meesten op dit forum(inclusief mezelf).
jeroennl schreef:Ik zou campy centaur 11 speed kiezen.
Kijk in de laatste fiets, lichter en goedkoper dan ultegra en nog een tandje extra.
Die 18 uit een 12-25 blok is in NL met die wind goed bruikbaar
Centaur is 10 speed, alleen chorus en (super) record zijn 11 speed..
-
- Forum-lid
*Cas* schreef:Centaur is 10 speed, alleen chorus en (super) record zijn 11 speed..
En de Athena is ook 11 speed
Groetjes
cjvjr schreef:Welke groepset zouden jullie kiezen?
Dura Ace 7900 serie
Dura Ace 7800 serie
Ultegra 6700 serie
Ultegra SL serie
Ultegra 6600 serie
Volgens mij klopt je lijstje zo wel. De functionaliteit van de 6700 groep is weer wat verbeterd en die heeft natuurlijk weggewerkte remkabels. De duurzaamheid van de 7800 serie is weer iets hoger. Net wat je belangrijker vindt.
In de laatste "Fiets" is men erg enthousiast over de Ultegra 6700. Als je de groep mooi vindt (ook niet onbelangrijk) zou ik zeker voor die groep gaan. Ik heb zelf de 7800 en 7900 dura ace en daarvoor altijd met Ultegra groepen gefietst. Ik vind de DA wel degelijk beter (schakelen en remmen) maar uiteraard is dat (ook) subjectief. Ik denk dat de 6700 in elk geval waardevaster is (de oude Ultegra is immers "verouderd") en wellicht (ooit) bij verkoop weer wat sneller/beter verkoopt. Uiteraard is een 11V groep van campa aanlokkelijk maar als je zelf sleutelt betekend dat nieuw gereedschap, andere werkwijzes etc. Laat je het de FM doen dan maakt dat weinig uit. Overigens vind ik persoonlijk de Ultegra vele malen mooier dan de Athena-groep....
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
Welke zou ik kiezen? Ultegra 6700. Beter schakelen dan die groep hoeft niet echt; ik wil een goede triple en Dura Ace is net effe te duur voor mij. Ik weet uit ervaring dat DuraAce nog net iets beter schakelt, maar het verschil is ook weer niet zo groot.
Het is wel wat ze zeggen: Een paar minpuntjes van de 7800 groep zijn in de 6700 groep opgelost. Dat zet 6700 niet boven DA, maar toch...
Het is wel wat ze zeggen: Een paar minpuntjes van de 7800 groep zijn in de 6700 groep opgelost. Dat zet 6700 niet boven DA, maar toch...