Nog geen bericht hierover op het forum gevonden.
Maar ik heb nu dus wel speling op m'n body zitten.
Heb hem eraf gehaald en het zit 'm in de body lagers.
kosten nieuwe body: 195 euro, das meer dan het het hele wiel.
En dat na een jaar fietsen, hoofdzakelijk training maar ook een tiental koersen.
Weet iemand of ik losse lagers kan krijgen?
Past er een goedkopere body op?
of erop blijven trainen en en nieuw wedstrijdwiel zoeken?
alvast dank!
7800 Dura Ace body lagers stuk!!
Volgens de Park Tool website zijn de lagers van de freehub niet te vervangen. Op een Dura Ace 7801 naaf past alleen een Dura Ace body helaas. Wel verkrijgbaar voor 95 euro bij bike-components.de. Nieuwere 7850/7900 naven hebben een andere body nodig.
- de zwarten
- Forum-lid HC
Wat een prijzen. Een nieuwe naaf kost rond de 110-120, hoe durven ze dan voor een body 195 vragen...?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®

-
- Forum-lid
daj schreef:Volgens de Park Tool website zijn de lagers van de freehub niet te vervangen. Op een Dura Ace 7801 naaf past alleen een Dura Ace body helaas. Wel verkrijgbaar voor 95 euro bij bike-components.de. Nieuwere 7850/7900 naven hebben een andere body nodig.
Het is nog vele malen erger.
Op een 7800 naaf past alleen een 7800 body
Op een 7801 naaf past alleen een 7801 body
Op een 7850 naaf past alleen een 7850 body
Op een 7900 naaf past alleen een 7900 body
ik weet dat het al een oud onderwerp is, maar even voor de mensen die een hier via de zoekfunctie terecht komen.
Op mijn body van de 7800 dura ace naaf zat er ook speling. Ik heb de body gedemonteerd, en de 2 lagers uit de body gehaald (de truk met de diepvriezer en de hamer). Het zijn gewoon 2 lagers die vervangen kunnen worden door 2 lagers van het type 6803 2RS.
15-tal euro en een half uurtje werk tov 190 euro is al eens de moeite...
Op mijn body van de 7800 dura ace naaf zat er ook speling. Ik heb de body gedemonteerd, en de 2 lagers uit de body gehaald (de truk met de diepvriezer en de hamer). Het zijn gewoon 2 lagers die vervangen kunnen worden door 2 lagers van het type 6803 2RS.
15-tal euro en een half uurtje werk tov 190 euro is al eens de moeite...