Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Geloven jullie hierin?

tinn
Forum-lid

tinn 29 mei 2009 14:19

Lange compressiesokken voor fietsers.

In de FIETS van juni een artikeltje over deze sokken. Zou bloedcirculatie ondersteunen waardoor bloeddoorstroming naar het hart wordt vergemakkelijkt.
Als het al helpt lijkt het me overigens "geen gezicht".

[img=http://www.tck-sports.nl/UserFiles/Imag ... ustom).jpg]
Leef! Fiets!

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 29 mei 2009 15:04

Het begrip steunkousen is al langer bekend en zie je tante (?) als bewijs dat het werkt.

In een test in een frans fietsblaadje was de bevinding dat er zowel niet sneller door gereden werd en er ook geen sprake was van een sneller herstel bij de gezonde tester.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

jorisb
Forum-lid

jorisb 29 mei 2009 15:09

Hmm ik heb vanochtend net een paar besteld in de hoop het herstel iets te versnellen. Zou ik dan toch in de marketingpraat zijn getrapt? :)

Uiteraard ga ik hier niet mee fietsen, tenzij onder beenstukken tijdens een hersteltraining.

moustache
Forum-lid

moustache 29 mei 2009 15:21

Voor diegene die graag handel naar een voorbeeld...

Lance loopt er ook mee rond na de koers zag ik op een aantal foto's op zijn Twitter.

groenespicht
Forum-lid

groenespicht 29 mei 2009 15:34

Als je er in gelooft werkt het ;););););):rolleye::rolleye::rolleye: Persoonlijk? Neeuuuhhh.... het ziet er niet uit. Nog effe en d'r horen sokophouders bij (jarretels). Wahahahaha..... Grote zever als je het mij vraagt. Daar heet ik nl. ok Groene Spicht voor!!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

foosho
Forum-lid

foosho 29 mei 2009 16:04

Als het al zou helpen zou het toch tijdens het fietsen moeten lijkt me?

Reclamepraatje:
"Wil je betere prestaties leveren, maar is je uithoudingsvermogen niet optimaal genoeg? Compressiesokken kunnen je hierbij helpen! X -Socks biedt naast sportsokken voor bijna iedere denkbare sport ook speciale compressiesokken. Deze zorgen ervoor dat de bloedcirculatie wordt ondersteund, waardoor de doorstroming naar het hart vergemakkelijkt. Wat op zijn beurt betekent dat het hart dus minder energie nodig heeft om het bloed rond te pompen. Door dit lagere hartritme kunnen de energiereserves later worden aangesproken. En reserves bewaar je normaal gesproken voor het laatst, in dit geval als je bijna bij de eindstreep bent en nog een extra duwtje nodig hebt!"

bibske
Forum-lid

bibske 29 mei 2009 16:06

Bij de Hema koop je steunkousen voo renkele Euro's, helpt trouwens wel tegen spataders :D

luna
Forum-lid

luna 03 jun 2009 10:06

hardlopers gebruiken die dingen al een paar jaar, in mijn loopgroepje loopt er wel eens een mee.

rikkert
Forum-lid HC

rikkert 03 jun 2009 11:44

Ik geloof er wel in.

Ik wil niet zeggen dat het charmant staat, je wordt ook niet lekker bruin maar de gedachte erachter klinkt plausibel. Overigens wordt het concept van compressie ook toegepast in hardloopkleding (shirt en broeken) en volgens mij ook bij zwemmers en schaatsers.

Ik ga er overigens niet mee rijden. Ik wordt graag wel bruin en wil ook niet opgepakt worden door de modepolitie.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 03 jun 2009 11:49

Compressie is inderdaad helemaal in momenteel..

Bij het zwemmen met de nieuwe snelle pakken, het hardlopen al aantal jaren en nu het fietsen ook. Volgens mij zijn het precies dezelfde sokken.

Voor het hardlopen heb ik ze verschillende malen geprobeert, helaas geloofde ik als nuchtere Fries er niet in. Daarnaast jeukten ze ook verschrikkelijk.. tjah als triathleet ben je gewend zonder sokken te lopen.

Er zijn wel verschillende, tenminste voor het lopen, sommige mag je alleen tijdens het lopen aan hebben, na het lopen moeten ze snel weer naar beneden. Maar je hebt ze ook voor herstel (passief) en allround.

racedoc
Forum-lid

Gebruikersavatar racedoc 03 jun 2009 13:12

Ik denk dan: bij compressie moet je hart dus ook meer inspanning leveren om het bloed omlaag te pompen (naar je voeten)...

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 03 jun 2009 13:19

Als het helpt om je bloed beter rond te stromen, is het dan niet handig in de winter? Dan krijg je misschien minder snel koude voeten?

Plaats reactie