Hallo,
Ik ben nieuw in de wielersport en ik ben 16j.
Sinds een maand geleden heeft de wielermicrobe mij te pakken gekregen en begon ik te starten met fietsen; ik heb een nieuwe fiets gekocht (ridley basic), wieleroutfit etc. ...) Ik doe deze sport ook heel graag. Ik train nu ongeveer 1x per week een afstand van 50km en op zondag ga ik met de club mee.
Nu vraag ik me eigenlijk een paar dingen af;
* Welke doelen kan ik bereiken met deze sport(kan ik aan koersen meedoen etc?)
* Hoeveel keer per week moet je trainen om aan kermiskoersen mee te kunnen doen en hoelang?
* Hoe train je je snelheid op? (ik rijd nu ongeveer 25km/h en ik heb gehoord dat ze op kermiskoersen rond de 40km/h rijden, hoe kan ik ook zo snel fietsen?)
Ik hoop dat ik antwoord op al deze vragen krijg, want ben hier namelijk heel erg geïnteresseerd in!
Dankje!
Nieuweling & Training
wel ik ben 1 jaartje vroeger begonnen, en in het begin is het heel zwaar, echt lang kon ik het peloton niet volgen, en na half koers moest je dan ook stoppen.
om echt wedstrijden te rijden moet je je in schrijven bij de wielerbond.
en dan kan je met of zonder ploeg rijden ( financieel enzo is een ploeg beter natuurlijk)
hoeveel trainen: ik train elke dag, en om de 2 weken 1 dag rust. maar kan natuurlijk ook anders.
welke trainingen: interval, duur training, snelheids training, los rijden.
je snelheid opdrijven is vooral meer kracht, en in groep rijd je zowiso sneller dan alleen.
in groep rijden moet je dan ook leren.
als je nog vragen hebt PM aar gerust.
veel succes
om echt wedstrijden te rijden moet je je in schrijven bij de wielerbond.
en dan kan je met of zonder ploeg rijden ( financieel enzo is een ploeg beter natuurlijk)
hoeveel trainen: ik train elke dag, en om de 2 weken 1 dag rust. maar kan natuurlijk ook anders.
welke trainingen: interval, duur training, snelheids training, los rijden.
je snelheid opdrijven is vooral meer kracht, en in groep rijd je zowiso sneller dan alleen.
in groep rijden moet je dan ook leren.