Ombouw Shimano naar Campa
Er zijn een aantal mogelijkheden
1 een andere body op het wiel, maar dat kan niet altijd.
2 Marchisso cassettes gebruiken
3 Als het gaat om 9 speed kan je veel uitwisselen. Ik gebruik een shimano-wiel met Shimano cassette en ketting met Campa deraillieurs en shifters. Werkt uitstekend. Voor 10 speed werkt dat niet meer.
3 Als het gaat om 9 speed kan je veel uitwisselen. Ik gebruik een shimano-wiel met Shimano cassette en ketting met Campa deraillieurs en shifters. Werkt uitstekend. Voor 10 speed werkt dat niet meer.
lior63 schreef:Er zijn een aantal mogelijkheden
Optie 2 gaat niet lukken.
Marchisio heeft wel een 10 speed Shimano compatible cassette voor een Campa body, maar geen 10 speed Campa compatible cassette voor een Shimano body.
Zie http://clemenzo.com/index.php/content/v ... 2/lang,en/:
You want to run a Campagnolo 10 speed cassette on a Shimano cassette body?
Unfortunately it is not possible. The simple reason being - the Shimano cassette body is too short. In this case we recommend to use a modified 9 speed cassette with spacers for Campagnolo 10 speed.
Alejandro schreef:lior63 schreef:Er zijn een aantal mogelijkheden
Optie 2 gaat niet lukken.
Marchisio heeft wel een 10 speed Shimano compatible cassette voor een Campa body, maar geen 10 speed Campa compatible cassette voor een Shimano body.
Zie http://clemenzo.com/index.php/content/v ... 2/lang,en/:
You want to run a Campagnolo 10 speed cassette on a Shimano cassette body?
Unfortunately it is not possible. The simple reason being - the Shimano cassette body is too short. In this case we recommend to use a modified 9 speed cassette with spacers for Campagnolo 10 speed.
Dat wist ik niet, maar voor 9 speed maakt het niks uit. Dat wil zeggen, sifters en derrie's van het ene merk met ketting en cassette van een ander merk lukt prima (Ik heb er ruime ervaring mee).
Het gaat om een Mavic Ksyrium Equipe wielset met een Ultegra Casette erop...
Heb even naar Shiftmate gegoogled. Begrijp ik het goed dat ik mijn Campa derailleur kan gebruiken met een Shimano casette? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??
Heb even naar Shiftmate gegoogled. Begrijp ik het goed dat ik mijn Campa derailleur kan gebruiken met een Shimano casette? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben??
-
- Forum-lid
Honza schreef:Het gaat om een Mavic Ksyrium Equipe wielset met een Ultegra Casette erop...
I.p.v. een shiftmate, kan je natuurlijk ook gewoon een body voor campa kopen. Zijn goed verkrijgbaar, ook via M.P. of ebay.
Omdat ik over dezelfde kwestie zit te dubben, heb ik hier in het forum wat rondgezocht.
Wat heb ik gevonden:
1. Shimano cassette met Campa derailleur werkt, moet wel wat exacter afgesteld worden.
Shiftmate maakt dit veel makkelijker.
2. Campa cassette past op Shimano body, omgekeerd niet.
Wat heb ik gevonden:
1. Shimano cassette met Campa derailleur werkt, moet wel wat exacter afgesteld worden.
Shiftmate maakt dit veel makkelijker.
2. Campa cassette past op Shimano body, omgekeerd niet.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC