Op wereldreis!
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Een heel stel forummers hier kennen mij wel en hebben misschien gemerkt dat ik de laatste tijd wat minder actief ben geweest. Dat heeft alles te maken met de reis die ik nu aan het maken ben. Op 1 december is een halve wereldreis van bijna 4 maanden gestart. Op 20 maart kom ik namelijk weer terug, net op tijd om nog iets met het wielerseizoen van 2009 te doen. Leek me toch wel leuk om ook hier even te laten weten wat ik uitspook en nog ga uitspoken.
De reis in het kort: afgelopen week heb ik in Slowakije bij een vriend van me gezeten, dit weekend zit in Wenen en morgen vlieg ik naar St Petersburg. Vervolgens naar Moskou en dan met de trein door Siberie en Mongolie naar Beijing (Trans Mongolie express). Bij het Bajkal meer en in Mongolie maak in stops van meerdere dagen. Na een weekje Beijing ga ik een paar plaatsen van China verkennen in een maand tijd, daarna een weekje Tibet en vervolgens naar Nepal. Hier ga ik aan de natuurlijke Epo want de maximale hoogte die ik bereik is 5.400 meter (Thorung lha pas, Annapurna circuit). Vervolgens nog een paar weekjes naar Bangladesh en dan vlieg ik eind maart vanuit Calcutta weer terug.
Als het even kan spring ik natuurlijk op de fiets. in Beijing staat oa een bezoekje aan de Laoshan Velodrome (Wielerbaan) op het programma. Voor degene die het interessant vinden om mijn reis via mijn weblog te volgen, stuur een PM. Dan mail ik wel terug waar je mn blog kan vinden!
De reis in het kort: afgelopen week heb ik in Slowakije bij een vriend van me gezeten, dit weekend zit in Wenen en morgen vlieg ik naar St Petersburg. Vervolgens naar Moskou en dan met de trein door Siberie en Mongolie naar Beijing (Trans Mongolie express). Bij het Bajkal meer en in Mongolie maak in stops van meerdere dagen. Na een weekje Beijing ga ik een paar plaatsen van China verkennen in een maand tijd, daarna een weekje Tibet en vervolgens naar Nepal. Hier ga ik aan de natuurlijke Epo want de maximale hoogte die ik bereik is 5.400 meter (Thorung lha pas, Annapurna circuit). Vervolgens nog een paar weekjes naar Bangladesh en dan vlieg ik eind maart vanuit Calcutta weer terug.
Als het even kan spring ik natuurlijk op de fiets. in Beijing staat oa een bezoekje aan de Laoshan Velodrome (Wielerbaan) op het programma. Voor degene die het interessant vinden om mijn reis via mijn weblog te volgen, stuur een PM. Dan mail ik wel terug waar je mn blog kan vinden!
-
- Forum-lid HC
Hee wouw, mooie tocht. Veel reisplezier!
What makes the boat go faster?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Altijd mooi en bewonderenswaardig, maar euhm... Mongolie in december? Je tong vriest aan je voorband, je trappers aan je schoenen, je achterste aan je zadel... ben je niet in het verkeerde seizoen op het noordelijk halfrond?
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
Benijdenswaardig... lijkt me echt heel erg mooi om dit ooit een keer te kunnen doen. Wat ik uit je post opmaak is dat je niet met de fiets onderweg bent toch? Maak je ook foto's onderweg? zou zeggen GENIET ervan. Post naar je weblog zou ik absoluut kunnen waarderen.
Dit zal je niet vaak herhalen in je leven dus maak er het allerbeste van en haal er zoveel mogelijk uit. Goeie reis!
Mijn trainingen op bikeplanner.com
Ik heb dik een jaar geleden na genoeg de zelfde reis gemaakt (ook rusland mongolie china en zuid oost azie (later nog australie en nieuw zeeland). een geweldige ervaring, je komt als een compleet ander mens terug. gewoon laten gaan en zo weinig mogelijk aan fietsen denken. ik kwam ook in maart terug en was begin juni in bloed vorm. na 8 maanden reis en 10 kilo zwaarder. geen zorgen maken dus.
Dus scheer je weg van dit forum en gewoon genieten, het fietsen is er nog wel als je terug komt! heel veel plezier (mongolie is geweldig!)
Dus scheer je weg van dit forum en gewoon genieten, het fietsen is er nog wel als je terug komt! heel veel plezier (mongolie is geweldig!)
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
Top zeg, 3 vrienden van mij zijn in oktober ook vertrokken met de Trans Mongolie Express, inmiddels hebben ze china,cambodja,thailand,vietnam gehad en de foto's van hun weblog zijn schitterend, dus vervelen ga jij je niet.
De bedden van de TME zijn trouwens niet echt toppie heb ik mij laten vertellen, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd. en in Syberie is het KOUD:)
Goede reis!!
De bedden van de TME zijn trouwens niet echt toppie heb ik mij laten vertellen, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd. en in Syberie is het KOUD:)
Goede reis!!
Sensa
Prachtige plannen, geniet ervan! Vergeet niet wat foto's te plaatsen als je weer terug bent Misschien kun je in Beijing die gasten op de Riksja's even laten zien hoe het écht moet
Die training samen is niet meer gelukt he, maar ik zal je wel weer tegen komen op de Rielerenk.
Have fun!
Die training samen is niet meer gelukt he, maar ik zal je wel weer tegen komen op de Rielerenk.
Have fun!
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Dag allemaal,
Leuke reacties! Ik ben inderdaad niet met de fiets onderweg, is het nu iets te koud voor. Zit nu in St Petersburg (in de hermitage op 't moment van schrijven) en kan al een beetje wennen aan de kou. Het schijnt nu in Mongolie -15 C te zijn, gaat dus de goede kant op met de temperatuur!
Eigenlijk wel net zo makkelijk om hier mijn weblog te posten: siebevrieswijk.waarbenjij.nu
Staat nog niet veel op maar ga later deze week een verslagje van Rusland + foto's plaatsen. Tot nu toe is het echter allemaal harstikke interessant en kom veel interessante mensen/plaatsen tegen.
Leuke reacties! Ik ben inderdaad niet met de fiets onderweg, is het nu iets te koud voor. Zit nu in St Petersburg (in de hermitage op 't moment van schrijven) en kan al een beetje wennen aan de kou. Het schijnt nu in Mongolie -15 C te zijn, gaat dus de goede kant op met de temperatuur!
Eigenlijk wel net zo makkelijk om hier mijn weblog te posten: siebevrieswijk.waarbenjij.nu
Staat nog niet veel op maar ga later deze week een verslagje van Rusland + foto's plaatsen. Tot nu toe is het echter allemaal harstikke interessant en kom veel interessante mensen/plaatsen tegen.
Leuk om te lezen, zal 't zeker met interesse volgende komende tijd.
Wellicht ga ik ook wel een weblog bijhouden als ik op Curaçao zit.
Wellicht ga ik ook wel een weblog bijhouden als ik op Curaçao zit.
@ Havana:
Curacao? Hmm, ik zit momenteel op Bonaire (en waarschijnlijk vanaf 1 April 2009 een heel jaar) en het is erg mooi fietsen hier. Als je interesse hebt in een tripje naar het buureiland dan PM me, kunnen we een soort forumrit houden?
Groet
Curacao? Hmm, ik zit momenteel op Bonaire (en waarschijnlijk vanaf 1 April 2009 een heel jaar) en het is erg mooi fietsen hier. Als je interesse hebt in een tripje naar het buureiland dan PM me, kunnen we een soort forumrit houden?
Groet