..foto van de Gazelle AA-Special
-
- Forum-lid
Mooie kleurscharkering!
Dat is wat beter dan de hedendaagse witte, grijze en zwarte fietsen.
Ik heb in dezelfde kleurcombinatie nog een door Jan de Reus gebouwd frame staan. helaas is de extentie op de zitbuis gescheurd. Ik heb er niets meer aan, maar op de een of andere manier blijft hij maar in mijn schuur staan
Dat is wat beter dan de hedendaagse witte, grijze en zwarte fietsen.
Ik heb in dezelfde kleurcombinatie nog een door Jan de Reus gebouwd frame staan. helaas is de extentie op de zitbuis gescheurd. Ik heb er niets meer aan, maar op de een of andere manier blijft hij maar in mijn schuur staan
..mooie gazelle, maar toch net wat anders...en dat is nu net 'het probleem'. De versies met de gewone nokken voor de shifters ken ik wel, maar die bovenop de buis nu net weer niet! Wie weet er meer?
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....
..ik heb het gevonden! Waarschijnlijk is dit frame speciaal gemaakt voor de Shimano AX groep(en) (rond '84). Deze waren er in Dura-Ace en Ultegra versie. En het opmerkelijke: de achterderailleur had een zogenaamde 'Direct Cable Mechanism'. Geen nokje meer op de achtervork! Leuk natuurlijk, maar niet echt handig! De hele AX groep was ingesteld op Aero: met van die vreemde pedalen met 'rare' assen... Ook grappig: de eerste cover van FIETS -in volgens mij '84- was getooid met een AX-fietser met een motor(!)helm! Tja, en dan nu maar eens proberen wat spullen bij elkaar te verzamelen.. Vooral dan een a'derailleur, aero remmen en de shifters... Ik ga maar eens een oproepje doen op Te koop gevraagd!
...het is niet de fiets die plezier geeft, het is het Fietsen....