Allen,
Ik hebvorig jaar na consultatie van dit forum fulcrum r5 gekocht. Nu geven een aantal mensen aan dat dit wiel bijna identiek is aan de r7. Is dit zo? Had ik me beter het prijsverschil kunnen besparen? Het scheelt wat grammen, maar niets spectaculairs. Voor de rest kan ik er geen chocolade van maken. Ik hoop dat iemand me even iets meer kan vertellen zodat ik deze maatjes van repliek kan dienen en (niet onbelangrijk) een goed gevoel aan de wielen over houdt. Ze rijden overigens prima maar dat kon al snel na mijn shimano wh rs 10.
Fulcrum r5 gelijk aan 7?
Inderdaad, praktisch identiek: beide goede no-nonsense wielsets voor de normale stervelingen zoals ik (of winter/slecht weer setjes voor de snellere onder ons).
Beide hebben (dezelfde niet instelbare) industrielagers, de hoofdverschillen zijn i.d.d. +/- 80 gram lichter en platte spaken i.p.v. ronde. Gezien het prijsverschil van +/- Eur. 80,- betaal je dus 1 Euro per gram lichter. Als je verder wilt afspekken op andere onderdelen aan je fiets ben je meestal veel duurder uit. Aan jou de keus.
Sommige zeggen de 7'er zijn stijver, mijn 5'er geven na 3/4 jaar en 4000 km geen krimp.
Beide hebben (dezelfde niet instelbare) industrielagers, de hoofdverschillen zijn i.d.d. +/- 80 gram lichter en platte spaken i.p.v. ronde. Gezien het prijsverschil van +/- Eur. 80,- betaal je dus 1 Euro per gram lichter. Als je verder wilt afspekken op andere onderdelen aan je fiets ben je meestal veel duurder uit. Aan jou de keus.
Sommige zeggen de 7'er zijn stijver, mijn 5'er geven na 3/4 jaar en 4000 km geen krimp.
ik rij ze beide
De R5 is gewoon een stuk stijver verder zal er weinig verschil inzitten op wat gewicht na.
Mijn Beone frame van vorig jaar was mega stijf en toen merkte ik echt heftig het verschil toen ik overstapte naar de R7.
R7 is een prima wielset en zeker niet slap te noemen maar je merkt duidelijk verschil.
De R5 is gewoon een stuk stijver verder zal er weinig verschil inzitten op wat gewicht na.
Mijn Beone frame van vorig jaar was mega stijf en toen merkte ik echt heftig het verschil toen ik overstapte naar de R7.
R7 is een prima wielset en zeker niet slap te noemen maar je merkt duidelijk verschil.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Daar komt bij dat de nippelgaten van de R5 velg gebust zijn, en die van de 7 niet. Maar hoor vaker idd dat de 7 stijver is dan 5.
-
- Forum-lid
@ Bike Baron, dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van de hoeveelheid kilometers en onderhoud. En veel regenritjes bijvoorbeeld.
pitter schreef:Zo te lezen hierboven zou je dan beter een set fulcrum r7 kunnen kopen voor een zachtere prijs dan r5? Ik ben namelijk ook aan het kijken voor een nieuw set wielen (waarin ik overigens ook de easton circuit en ea 50 sl meeweeg)
Setje 7`s kopen voor een nette prijs ??
Ben namelijk aan het overwegen om een setje 5`s erbij te pakken of zelfs een setje 3`s
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike