Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke helm

snoekie
Forum-lid

snoekie 24 sep 2008 00:58

Voor mijn race fiets ben ik op zoek naar een nieuwe helm. Mijn keuze is gevallen op een van de volgende twee.
http://www.futurumshop.nl/product/6008- ... wart.phtml
http://www.futurumshop.nl/product/6044- ... -wit.phtml
Het prijsverschil is 20 euro (de giro is goed koper).
Verder heeft de Giro meer luchtgaten.
Waarom de Giro of waarom de Bell?
Graag jullie mening en/of ervaringen.

Bvd. voor jullie mening/ervaring

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 24 sep 2008 01:04

Ik ga voor de Bell, mooier (maar dat is persoonlijk) en mijn ervaring is dat de Bell minder windgeruis bij de oortjes geeft.
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

sprintbom
Forum-lid

sprintbom 24 sep 2008 01:08

Ik ga voor Lazer!

eindt
Forum-lid

eindt 24 sep 2008 01:25

Ik zou me niet blind gaan staren op de hoeveelheid luchtgaten, het ene luchtgat is natuurlijk ook anders dan het andere. Ik zelf heb de Sweep R en deze bevalt me goed, ik vind hem ook mooier dan de Giro maar dat is persoonlijk. Als ik jou was zou ik gewoon beide passen en de lekkerst zittende kiezen. Dat blijft toch het belangrijkste.
Ook kan je even kijken naar de sluitingssystemen. Bij Bell werkt dit d.m.v. een draaiknop, deze is ook tijdens het fietsen nog eenvoudig aan te passen. Bij Giro en Met werkt het met twee 'hendeltjes' die je naar elkaar toetrekt.

sluit
Forum-lid

sluit 24 sep 2008 02:46

Vooral gaan passen! Afgelopen weken heb ik me ook georienteerd op een nieuwe helm en o.a. deze helmen gepast. De Sweep R bleek me totaal niet lekker te zitten, de Monzo zat prima, maar zat wel heel erg vreemd op mijn knar, en uiteindelijk bleek de Bell Ghisallo als gegoten te zitten.

Mocht je een goedkope rood/wit/zwarte Ghisallo zoeken, dan is dit een tip:

http://www.bike-discount.de/shop/k466/rennrad.html

voor 59 euri plus 6,95 verzendkosten heb je hem binnen.

campasuper
Forum-lid

campasuper 24 sep 2008 09:48

Sluit schreef:Vooral gaan passen!

Dit is echt de goede tip!

Het gaat als eerste om de veiligheid ( beiden OK )
Dan om het draagomfort ( dit is echt persoonlijk ) en als laatste om de looks ( ook beiden OK ).
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

thja14
Forum-lid

thja14 24 sep 2008 10:27

Idd hij moet vooral lekker zitten. Ik heb zelf al lang een Atmos, die zat goed, daarom als nieuwe helm een Ionos gekocht, zit redelijk, maar blijft een beetje "aanwezig". Daarom een paar maanden geleden een Bell Sweep R gekocht, sinds ik deze heb voel ik af en toe om te controleren of ik wel een helm op heb echt super. Denk dat de vorm van een helm moet passen bij de vorm van je hoofd, dus even goed passen of eens een helm lenen van een fietsmaatje om hem wat langer uit te kunnen proberen. Succes met je keuze.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 25 sep 2008 01:21

Ter vervanging van mijn oude versleten Lazer (gekregen van sponsor) vorige week toevallig de mooie Giro Monza (Rood-wit) voor € 75,- aangeschaft. zit prima!! Nadeel tov de Lazer (kwam ik afgelopen weekend achter) zijn de wat kleinere luchtgaten waardoor ik net met mijn (te dikke) vinger net niet die ene irritante kriebel op mijn hoofd kan weg krabben!! Boeien...!? Ja!! Houd daar dus rekening mee als je dat probleem ook wel eens hebt. Met Bell heb ik geen ervaring .. succes!
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

foosho
Forum-lid

foosho 25 sep 2008 01:27

Idd, vooral gaan passen! Ik heb wel 10 helmen geprobeerd (bij Rose), toen pas vond ik er 1 die écht goed zat. Ik vergeet hem wel es af te zetten, dat zegt genoeg lijkt me (over mij en over de helm ;))

six13freak
Forum-lid

six13freak 26 sep 2008 14:08

Passen!, ik had een Giro Helium, zat perfect. Heb nu een Atmos (die uiterlijk erg op de Bell sweep lijkt), maar die ga ik verkopen omdat hij nooit echt lekker heeft gezeten (krijg hoofdpijn). Heb nu een Ionos geprobeerd en dat zat weer heerlijk.

speric
Forum-lid HC

speric 03 okt 2008 08:44

inderdaad passen en voelen. Zitten ze even lekker, neem dan diegene die jij het mooist vindt.
Verder heb ik goede ervaringen met SH+ ook, zitten erg fijn bij een hoop mensen.

MIjn persoonijke voorkeur is de wispher van Catlike, of de Sweep R van bell.

succes..

ikweetutnietmeer
Forum-lid

ikweetutnietmeer 04 okt 2008 01:04

zelf passen en letten op verstelbaar mogelijkheden, of die voldoende zijn. het bandje op het achterhoofd moet knellen evenals bovenop de kruin van je hoofd mag je niets voelen. dat gaat irriteren en kun je hoofdpijn aan over houden.

Plaats reactie