Swissstop Yellow King
Is misschien als eens aangekaart, maar wil het probleem nog eens onder het stof vandaan halen.
Heb sinds enige tijd de Swissstop Yellow King remblokjes gestoken die ik van forumlid marcx heb gekregen. Piepen bijna nooit en laten m'n fiets stoppen zoals het moet. Enigste nadeel is dat deze na enige tijd een gele streep op het remoppervlak achter laten. In het begin niet echt zichtbaar, maar na m'n avondrit in de regen komt de gele streep echt te voorschijn. Heeft het water hiermee te maken of....... Enfin, heb al geprobeerd deze streep te verwijderen maar helaas zonder resultaat. Iemand enig idee hoe ik deze op een veilige manier kan verwijderen?

Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Ask Haaimans;)
Ik geloof dat de gele streep erg lastig te verwijderen is en redelijk permanent blijft zitten.
Als alternatief kun je daarom de Swisstop "Lightweight" blokken monteren. Exact hetzelfde dan de yellowkings maar dan in het zwart uitgevoerd waardoor de streep dus niet zichtbaar is:)
Ik geloof dat de gele streep erg lastig te verwijderen is en redelijk permanent blijft zitten.
Als alternatief kun je daarom de Swisstop "Lightweight" blokken monteren. Exact hetzelfde dan de yellowkings maar dan in het zwart uitgevoerd waardoor de streep dus niet zichtbaar is:)
-
- Forum-lid HC
Dat gummetje is voor mavic alu velgen. Goede alu velgen hebben zoiets niet nodig aangezien ze een normale hardheid hebben en voor carbon is het gummetje volledig ongeschikt.
Heb zojuist een tip gekregen via wielertoerist.be Een gewone potloodgom doet wonderen. Heb zojuist een stukje geprobeerd en de gele streep is al veel lichter geworden. Hard genoeg met de gom wrijven en het geel verdwijnt. Zal wel op regelmatige tijdstippen moeten gebeuren. En anders zoals TiesT al aanhaalde, de zwarte Swissstop remblokken. 

Nil volentibus arduum (Niets is moeilijk voor hen die willen)
Hi Chaingang ,
Ik gebruik sinds een hele tijd ook de yellow king remblokken voor m'n Corima's ,
de gele streep is perfect te verwijderen met aceton op een propere doek te doen .
Even wrijven en klaar is kees , vergeet de gommetjes.
Btw de zwarte zipp blokjes ( zouden 't zelfde moeten zijn als swisstop ) trekken op geen fluit , heb deze 1 maal gebruikt en eten precies je carbon velg op , de yellow kings zijn blijkbaar veel zachter.
Mvg ,
Pascal
Ik gebruik sinds een hele tijd ook de yellow king remblokken voor m'n Corima's ,
de gele streep is perfect te verwijderen met aceton op een propere doek te doen .
Even wrijven en klaar is kees , vergeet de gommetjes.
Btw de zwarte zipp blokjes ( zouden 't zelfde moeten zijn als swisstop ) trekken op geen fluit , heb deze 1 maal gebruikt en eten precies je carbon velg op , de yellow kings zijn blijkbaar veel zachter.
Mvg ,
Pascal
-
- Forum-lid
Kan wel maar ze zijn er zeker niet voor gemaakt (niet doen dus...). Overigens zijn er van Swissstop ook gewoon zwarte blokjes beschikbaar die prima remmen.
surplomb schreef:...., maar die gele passen qua kleur beter bij mijn fiets.
Tja, wat heb je liever? Binnen no-time geen rubber meer over hebben waardoor je in een afdaling ineens niet meer kan remmen, en een over het algemeen niet optimale remwerking, of remblokjes die niet zo mooi bij je fiets passen.
Ik doe ook vrolijk mee met het stylen van mijn fiets (carbonnen bidonhouders die minder functioneren, maar zo mooi staan), maar ergens moet je een grens trekken!