Hallo allemaal,
Ik heb een hele oude racefiets met een Shimano 6 speed.
Deze wil ik om bouwen naar een singlespeed.
Alleen nu heb ik veel gelezen over het ombouwen maar ik kom er toch niet helemaal uit en heb niet het geschikte gereedschap.
Weet er iemand een zaak in (midden-) Nederland die onderdelen verkoopt en ook wat sleutelwerk voor mij kan doen?
Hulp gezocht bij singlespeed bouwen
Het meeste kun je bestellen, via singlespeed.nl bijvoorbeeld. Mijn ervaring is dat een stuk gereedschap kopen net zo duur is als een keer naar de fietsenmaker, en stukken langer meegaat.
Een goed uitgangspunt lijkt me onderdeel voor onderdeel te demonteren, en dan te kijken welk gereedschap je mist. Zoek dan ook niet het duurste gereedschap uit, BBB heeft bijvoorbeeld een boel, zoniet alles, wat bijvoorbeeld Shimano voor het dubbele verkoopt.
En als je hulp nodig hebt, stel een specifieke vraag op het forum, en ze vallen over je heen om je te helpen. Deden ze bij mij ook.
Een goed uitgangspunt lijkt me onderdeel voor onderdeel te demonteren, en dan te kijken welk gereedschap je mist. Zoek dan ook niet het duurste gereedschap uit, BBB heeft bijvoorbeeld een boel, zoniet alles, wat bijvoorbeeld Shimano voor het dubbele verkoopt.
En als je hulp nodig hebt, stel een specifieke vraag op het forum, en ze vallen over je heen om je te helpen. Deden ze bij mij ook.
Haar op je been
Als je een racefiets om wil bouwen naar single speed is het enige lastige waar je tegen aanloopt het opnieuw uitlijnen van je achteras en je velg, de rest kan je oplossen met een freewheel tandwiel (als je een opschroefpignon hebt) of met een tandwiel op je cassettenaaf. Mocht je geen horizontale padden hebben dan kun je ook nog een kettingspanner toepassen.
Maar lijkt me het makkelijkste dat je wat foto's post en de problemen uitlegt waar je tegen aan loopt.
Onderdelen kun je bestellen via www.singlespeed.nl of www.m-gineering.nl
Maar lijkt me het makkelijkste dat je wat foto's post en de problemen uitlegt waar je tegen aan loopt.
Onderdelen kun je bestellen via www.singlespeed.nl of www.m-gineering.nl