Na vorig seizoen aan trainingswedstrijdjes geroken te hebben, draai ik dit seizoen volop mee met met de trainingswedstrijden in de buurt. Vergeleken met vorig jaar is mijn niveau een stuk beter en kan al aardig meedraaien voor in het peleton.
Nu is het tijd om wat meer koersinzicht te kweken, werken aan de houding op de fiets, etc.
Op het parcours van De Coureur heb je 2 bruggetjes om een kruisend fietspad over te gaan. Een 'probleem' dat ik heb is dat mijn achterwiel soms slipt of opspringt als ik hard aanzet naar boven toe, staand op de pedalen.
Doe ik iets verkeerd, of heeft iedereen dat? Leun ik misschien te ver naar voren, of trek ik te hard aan de pedalen bij het achterste stuk van de draai van het pedaal? Het lukt me tot nu toe niet goed om het te voorkomen. Misschien hebben jullie nog wat tips?
Slippend/Opspringend achterwiel
Ik denk dat het door het naar voren leunen komt. Als je je lichaamszwaartepunt wat meer naar achter verplaatst blijft je achterwiel beter op het asfalt 'plakken'. Bij die korte hellingen/bruggetjes ben je vaak ook sneller geneigd om wat naar voren te hangen (voor het gemak denk ik).
De snelheid is overigens ook vaak hoog bij die korte klimmetjes, dat scheelt ook aanzienlijk. Met een lage snelheid zal je achterwiel niet zo snel van de grond komen.
Één ding weet ik wel zeker: het gaat niet aan je fiets liggen. Wat een vette bak!
De snelheid is overigens ook vaak hoog bij die korte klimmetjes, dat scheelt ook aanzienlijk. Met een lage snelheid zal je achterwiel niet zo snel van de grond komen.
Één ding weet ik wel zeker: het gaat niet aan je fiets liggen. Wat een vette bak!
Canyon Ultimate CF SL 2016
Kan het aan een hoge bandenspanning liggen?
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
rookie77 schreef:BonoCross schreef: Één ding weet ik wel zeker: het gaat niet aan je fiets liggen. Wat een vette bak!
Mooi he! We praten niet over auto's maar over ECHT speelgoed
Haha, dank. Hype of niet, maar het rijdt echt fantastisch.
Bedankt voor de tips. Mijn eigen vermoeden, het te ver naar voren hangen zou dus wel eens de hoofdoorzaak kunnen zijn. Het is idd zo dat ik mn banden altijd hard oppomp, dus dat zal het stuitereffect ook wel versterken.
Ik zal eens spelen op die bruggetjes, eens kijken of het me lukt.