Ketting slipt door bij krachtzetten
Hallo,
Wanneer ik bijvoorbeeld een heuvel op fiets en hierbij extra kracht moet zetten op mijn pendalen dan, slipt mijn keting door. Ik heb al een paar keer naar de afstelling van mijn versnelling gekeken maar kan hir niets vinden.
Het dorslippen gebeurd alleen bij het kracht zettn.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Wanneer ik bijvoorbeeld een heuvel op fiets en hierbij extra kracht moet zetten op mijn pendalen dan, slipt mijn keting door. Ik heb al een paar keer naar de afstelling van mijn versnelling gekeken maar kan hir niets vinden.
Het dorslippen gebeurd alleen bij het kracht zettn.
Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Tandwielen versleten?
-
- Forum-lid HC
warschinlijk een versletten keting!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik heb hetzelfde probleem. Het rare is dat ik er last van heb sinds ik vorige week nieuwe wielen heb gemonteerd. Waar zou het probleem bij mij dan door komen? Cassette is op nieuwe wiel goed genoeg vast gezet en past prima op de nieuwe body. Ketting,cassette en voortandwielen hebben er pas 1600km op zitten.
Kijk eerst even hoe het nu precies zit. Als je inderdaad een vrij nieuwe ketting hebt op oudere tandwielen is alleen de tandwielen vervangen genoeg. Of als de tandwielen nog zgan zijn kan alleen een andere ketting al helpen. Mogelijk hoef je niet direct alles te vervangen.