Hoi fietsers,
Ik ben Eric, 42jr en woonachtig in de mooie achterhoek. 25 jaar geleden m'n racefiets verkocht, motorfiets gekocht en reizen maar. Dat reizen is nog steeds m'n grote passie, maar merk zelf dat ik alleen nog ver weg wil met de motor, Europa heb ik wel gezien. Verder vindt ik het verkeer en de drukte in Nederland dus danig dat ik er geen klap meer aanvindt om voor m'n plezier hier een stukkie te rijden. Na m'n laatste reis (2006 NZL) heb ik m'n motor nog 3 keer gebruikt, dus dat schiet niet echt op zo. Doe de motor echt niet weg, heb nog niet alles gezien.
Twee weken geleden erge last van kriebels, ik wil weer fietsen, lekker 's avonds een uurtje knallen en moe worden. Internet afgestruind en de fm bezocht. Ik heb gekozen voor een fabrieksfiets en het is een Orbea mortirolo geworden. Na een week knallen toch niet helemaal tevreden de fiets stuurt niet echt strak, wil als het harder gaat niet echt de hoek om en als die dan gaat moet ik 'm weer opvangen. Dus sinds vandaag de shimano's wh-r500 vervangen door een set roval echappee wielen met vredestein fortezza bandjes, en dat stuurt perfect voor mijn gevoel. Heb nog niet uitgebreid kunnen testen want het regent telkens.
groetjes Eric
na 25 jaar weer een racefiets
Veel plezier met je nieuwe tweewieler.
Dat je voor je gevoel niet zo hard door een bocht kan, heeft wellicht met je motor verleden te maken. Met een motorfiets kun je gewoon harder door een bocht heen jagen. Ik spreek hier uit ervaring. Een motor weegt relatief weinig EN heeft brede banden. Niets is zo snel in een afdaling als een motorfiets. Daar kan geen wielrenner aan tippen.
Dat je voor je gevoel niet zo hard door een bocht kan, heeft wellicht met je motor verleden te maken. Met een motorfiets kun je gewoon harder door een bocht heen jagen. Ik spreek hier uit ervaring. Een motor weegt relatief weinig EN heeft brede banden. Niets is zo snel in een afdaling als een motorfiets. Daar kan geen wielrenner aan tippen.
Live fast; die young. mijn blog
bedankt voor de reactie's
@Tom, ja fiets komt van de Pedaleur, mooie zaak met ruim aanbod.
@Rob, telt vast mee, maar heb het niet zozeer over een bocht, meer een knikje waar je gewoon doorheen wilt rollen, deze wielen zoveel stijver voorwat betreft omleggen dat geeft een veel vertrouwder gevoel. Meer fietsen gaf met de oude wielen ook al veel verbetering.
enehh er is ook nog nooit een motorfiets origineel gebleven.
groetjes Eric
@Tom, ja fiets komt van de Pedaleur, mooie zaak met ruim aanbod.
@Rob, telt vast mee, maar heb het niet zozeer over een bocht, meer een knikje waar je gewoon doorheen wilt rollen, deze wielen zoveel stijver voorwat betreft omleggen dat geeft een veel vertrouwder gevoel. Meer fietsen gaf met de oude wielen ook al veel verbetering.
enehh er is ook nog nooit een motorfiets origineel gebleven.
groetjes Eric