Ik heb mijn compactcrankstel Ultegra SL 50/34 vervangen door een binnenblad van TA met kleinste blad voor 39.
Echter bij afschakelen van grote naar kleine voorblad, blijft de ketting tussen de tandwielen steken. Echter wanneer ik achter omhoogschakel naar 17 en dan terugschakel van groot naar klein voorblad levert dit geen probleem op.
De fietsenmaker zegt dat dit niet beter af is te stellen en de ketting gaat nu 2000 km. mee en is volgens de fm nog niet aan vervanging toe.
Wie helpt mij uit de brand???
Ketting tussen de tandwielen bij compact crankstel
-
- Forum-lid
Dit is wel een bekend probleem, dat toch echt met de afstelling van de voorderailleur te maken heeft. Je FM kletst maar wat (zoals de meeste FM).
Hoef niet.
Bij mij lag het aan het buitenblad, die liep niet snel genoeg naar binnen zodat de ketting op de tandjes bleef steken. dit is niet zo als ik een klein blad stak.
Dit heb ik opgelost met een ander buitenblad.
Ook kan het zijn dat je binnenblad verkeerd om zit, of gedraait.
Bij mij lag het aan het buitenblad, die liep niet snel genoeg naar binnen zodat de ketting op de tandjes bleef steken. dit is niet zo als ik een klein blad stak.
-
- Forum-lid
maruc schreef:Hoef niet.
Hoi maruc
Ik heb vandaag alles geprobeerd om het zelf voor elkaar te krijgen. Is me niet gelukt, helaas. Binnenblad zit volgens mij goed gemonteerd, de pijl op het ketting blad van TA loopt evenwijdig aan de crankarm. Dus dit is volgens mij wel goed.
Iemand anders nog een oplossing. Zou het misschien aan de ketting kunnen liggen?