Opsturen voor garantie of niet?
Ik heb sinds februari een Specialized SL2.
Na enkele dagen kwam ik erachter dat er op het balhoofd lak af was.
Onderaan het balhoofd zit een aluminium ring (onderste lager), bij de overgang van deze ring naar het carbon is er wat lak af. Voor het functioneren van de fiets is het geen probleem, maar voor een frame van dat geld mag je meer verwachten.
Mijn dealer heeft er foto's van genomen en contact gehad met Specialized. Nu (enkele maanden verder) zijn we zover dat Specialized het frame wil zien, wat logisch is, voor evt garantie.
Maar dan ben ik het frame snel 3 weken kwijt, zal wel meer worden, midden in het seizoen. Ik moet het frame laten afbouwen, kosten €45, het frame straks weer laten opbouwen €45.
Zo wordt de drempel om het frame op te laten sturen wel hoog, want ook al zou het garantie zijn, dan kost het mij geld en ik ben het frame dus een tijd kwijt.
Bij geen garantie is dit alles dus helemaal voor niks.
Nu had ik al gevraagd of we het niet na het seizoen kunnen afhandelen, dat kan, maar dan kunnen ze me geen 2008 frame garanderen en moet ik op een evt 2009 frame bijbetalen.
Wat moet ik doen?
Zal dadelijk ook nog wat foto's plaatsen, maar op foto is het niet zo goed te zien.
Na enkele dagen kwam ik erachter dat er op het balhoofd lak af was.
Onderaan het balhoofd zit een aluminium ring (onderste lager), bij de overgang van deze ring naar het carbon is er wat lak af. Voor het functioneren van de fiets is het geen probleem, maar voor een frame van dat geld mag je meer verwachten.
Mijn dealer heeft er foto's van genomen en contact gehad met Specialized. Nu (enkele maanden verder) zijn we zover dat Specialized het frame wil zien, wat logisch is, voor evt garantie.
Maar dan ben ik het frame snel 3 weken kwijt, zal wel meer worden, midden in het seizoen. Ik moet het frame laten afbouwen, kosten €45, het frame straks weer laten opbouwen €45.
Zo wordt de drempel om het frame op te laten sturen wel hoog, want ook al zou het garantie zijn, dan kost het mij geld en ik ben het frame dus een tijd kwijt.
Bij geen garantie is dit alles dus helemaal voor niks.
Nu had ik al gevraagd of we het niet na het seizoen kunnen afhandelen, dat kan, maar dan kunnen ze me geen 2008 frame garanderen en moet ik op een evt 2009 frame bijbetalen.
Wat moet ik doen?
Zal dadelijk ook nog wat foto's plaatsen, maar op foto is het niet zo goed te zien.
I Am SpeCiAliZed
[img=http://img65.imageshack.us/img65/2792/s ... tiexh2.jpg]
Het is niet veel, maar moet ik het accepteren?
Het is niet veel, maar moet ik het accepteren?
I Am SpeCiAliZed
Ik kan het niet goed zien, is dit op het frame zelf, of de "sluitring" die tegen het balhoofdlager ligt. Deze ring is namelijk van kunststof en ook bij veel andere fietsen zie ik dat lak hierop loslaat. (Als je deze ring vervangt is hij zowiezo niet meer gelakt, maar gewoon zwart. Verder komt er niet af en toe een vertegenwoordiger van Specialized bij je dealer en kan deze dan niet een keer je frame beoordelen, dan hoef je hem maar een dagje bij je dealer neer te zetten ipv demonteren, opsturen en weer opbouwen?
Passie voor het fietsen en de fietsen.
Het ligt eraan welke lak gebruikt is voor een carbonframe wordt andere lak gebruikt dan voor alumnium. Bij ieder materiaal hoort de juiste lak, om een goede hechting te krijgen. Deze ring wordt dus meegespoten, bij vervanging zou hij dus idd niet gespoten zijn. Je moet natuurlijk zelf beslissen hoe erg (of storend ) je dit vind. Ik heb hetzelfde met een kunsstof ring die zwart is en een wit frame, heb er toch voor gekozen het maar zo te laten, kan geen kwaad en bij vervanging balhoofd lager laat ik de ring meestal ook vervangen, omdat de kunststof verweerd en dan niet meer zo goed afsluit, waardoor er vet naar buiten lekt. Dan is de ring toch zwart, dus dat hij nu hier en daar zwart is stoort mij niet echt. Maar als je daar anders over denkt zou ik dus eerst een kijken of het niet mogelijk is een vertegenwoordiger van Specialized ter plekke de "schade" te laten beoordelen.
Passie voor het fietsen en de fietsen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dit is bij montage eigenlijk niet te voorkomen en ik zou het lekker zo laten. bijwerken kun je zelf en met overspuiten wordt het er niet beter op. Fiets is en blijft een gebruiksvoorwerp en als dit de ergste beschadiging blijft heb je gewoon mazzel gehad (fiets opsturen tijdens het seizoen zou ik niet eens overwegen, gewoon vragen wanneer de vertegenwoordiger langs komt).
Je kunt ook overwegen om ter compensatie iets met korting te kunnen kopen van specialized en het frame te laten wat het is.....
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik vind het belachelijk dat je moet betalen voor de op- en afbouw van je frame. Dat moet natuurlijk ook onder de garantie vallen ...
Tsjaa, je hebt al lang lopen zeuren waarschijnlijk. Die fm ziet je aankomen met: 'nu hoeft het niet meer'. Als je er aan stoort zou ik het bij laten werken.
Tsjaa, je hebt al lang lopen zeuren waarschijnlijk. Die fm ziet je aankomen met: 'nu hoeft het niet meer'. Als je er aan stoort zou ik het bij laten werken.
confused schreef:Ik vind het belachelijk dat je moet betalen voor de op- en afbouw van je frame. Dat moet natuurlijk ook onder de garantie vallen ...
Tsjaa, je hebt al lang lopen zeuren waarschijnlijk. Die fm ziet je aankomen met: 'nu hoeft het niet meer'. Als je er aan stoort zou ik het bij laten werken.
Nee hoor, ik heb niet al lang lopen zeuren, ik heb het de FM meteen aangegeven, maar hij heeft het lang laten liggen. Vervolgens heeft hij contact met Specialized erover en geeft hij het verkeerd door (verkleuring ipv lak eraf) .Heb wel enkele malen met hem moeten bellen om eens antwoord te krijgen, maar dat noem ik dan geen zeuren.
I Am SpeCiAliZed