Hallo,
Na jaren mijn Polar S725 hartslagmeter te hebben gebruikt op mijn aluminium fiets en stuur heb ik nu maximaal problemen met mijn nieuwe carbonnen stuur.
Dan praat ik over alleen de hartslagweergave.
Ik kan de Polar monteren op het stuur of stuurpen, echter alleen maar storing.
Wanneer ik de Polar om mijn pols doe tijdens het fietsen, is alles ok.
Ik heb mijn Polar al opgestuurd voor te servicen, echter gaf dit geen resultaat.
Polar erkend ook dat carbon van invloed kan zijn op de hartslagweergave.
Is dit bij jullie een bekend probleem en wat kan ik hier aan doen?
Hebben andere merken hier ook last van.
Ik ben al stilaan aan het kijken voor een ander tellertje.
probleem hartslagmeter en carbon
- plantagenet
- Forum-lid
jamin schreef:Polar erkend ook dat carbon van invloed kan zijn op de hartslagweergave.
Vreemd. Wat is dan de verklaring van Polar? Waarom treedt het op bij carbon en niet bij aluminium? Heeft het wellicht iets met geleidbaarheid te maken?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
jamin schreef:Ik ben al stilaan aan het kijken voor een ander tellertje.
Lost dat je probleem op? Probeer het horloge eens te isoleren van het stuur zodat er geen geleiding meer is tussen meter en stuur. Met wat rubber o.i.d. Dat zou het moeten verhelpen als de geleiding een probleem is.
De batterijen zijn allemaal vervangen tijdens het servicen, dus daar kan het niet liggen.
@ajhoff: ik kijk dan evt. naar de cs500 met 2.4 ghz overdracht.
Ik heb al geexperimenteerd met de montage op het stuur, verschillende posities en ook met een zo'n rubberen ronde ring (die je ook bij spinning gebruikt).
Dus ik ben al aardig creatief geweest, maar nog geen oplossing helaas.
Polar geeft overigens ook geen verklaring voor de storing door carbon, alleen dat het wel kan voorkomen.
@ajhoff: ik kijk dan evt. naar de cs500 met 2.4 ghz overdracht.
Ik heb al geexperimenteerd met de montage op het stuur, verschillende posities en ook met een zo'n rubberen ronde ring (die je ook bij spinning gebruikt).
Dus ik ben al aardig creatief geweest, maar nog geen oplossing helaas.
Polar geeft overigens ook geen verklaring voor de storing door carbon, alleen dat het wel kan voorkomen.
-
- Forum-lid
Als je een geleidend voorwerp wat carbon is, dicht tegen een draadloze ontvanger monteert dan kan dat inderdaad problemen geven. Uitleggen is niet zo simpel, dan kom je in het gebied van de EMC en daar zijn boeken en boeken en boeken over geschreven.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.
jamin schreef:@ajhoff: ik kijk dan evt. naar de cs500 met 2.4 ghz overdracht.
Ik heb er verder geen benul van, maar zou het bij een CS500 ook niet voor kunnen komen?
Ik weet dat het bij vliegtuigen ook speelt, maar het fijne weet ik er niet van. In de vliegtuigmodelbouw b.v. zorgt carbon ook wel eens voor storingen in de signaaloverdracht. Zorgvuldig scheiden van de computer van het stuur zou wel eens de oplossing kunnen zijn.
Neemt niet weg dat het altijd een goede reden is voor nieuw speelgoed

-
- Forum-lid HC
Klopt 10 15 jaar geleden reed ik veel met RC auto's daar waren de carbonnen auto zeker gevoeliger voor storing. Maar met goede bedrading was dat probleem wel weg.
Ik vind sowieso de polar hartslag meters troep, hoe vaak die dingen het niet doen.
Mijn garmin doet het altijd omdoen en paar seconde later piep, ook onder bovenleidingen. Polar ging altijd op storing
Ik vind sowieso de polar hartslag meters troep, hoe vaak die dingen het niet doen.
Mijn garmin doet het altijd omdoen en paar seconde later piep, ook onder bovenleidingen. Polar ging altijd op storing