FSA Bottom Bracket Dura Ace Crank?
Dit weekeinde in Vlaanderen mijn tweede FSA K-Force crank kapot getrapt (de bus waar het pedaal in is bevestigd is weer losgegaan!!) en ik heb er genoeg van en ga gewoon weer een Dura Ae crank rijden. Nu is het FSA Bottom Bracket nog wel goed, kan iemand mij vertellen of deze compatible is met een 10-speed Dura Ace crank?
Als we het hebben over de buitenboordlagers van FSA; ja deze zijn compatible met Dura Ace. Er zijn meerdere profploegen die rijden met FSA lagers en Dura Ace cranks.

[quote="havana"]Als we het hebben over de buitenboordlagers van FSA; ja deze zijn compatible met Dura Ace. Er zijn meerdere profploegen die rijden met FSA lagers en Dura Ace cranks.
Heb ik inderdaad niet vermeld, maar het gaat inderdaad om de buitenliggende lagers. Bedankt voor de reaktie.
Heb ik inderdaad niet vermeld, maar het gaat inderdaad om de buitenliggende lagers. Bedankt voor de reaktie.
Succes, volgens mij heeft forumlid lancev7 nog een Dura Ace crank te koop, misschien wat voor jou?
Misschien heb je iets aan de installatiehandleiding.
-
- Forum-lid HC
Die van mij gaat gewoon los met een inbus sleutel. Nummer 5 als ik mij niet vergis
Maar het leuke van fsa is dat ze dezelfde standaard aanhouden als shimano, en verschijdene andere merken voor de asmaat
Maar het leuke van fsa is dat ze dezelfde standaard aanhouden als shimano, en verschijdene andere merken voor de asmaat
scottwilko schreef:Die van mij gaat gewoon los met een inbus sleutel. Nummer 5 als ik mij niet vergis
Klopt inderdaad, het afdekkapje gewoon laten zitten en d.m.v. een inbussleutel de crank losdraaien. Je draait hem dan zo van de as af.
.havana schreef:Succes, volgens mij heeft forumlid lancev7 nog een Dura Ace crank te koop, misschien wat voor jou?
Ik had deze inderdaad te koop maar is j.l. zaterdag verkocht, ik heb 11-speed wel een andere suggestie gedaan, via PM.
-
- Forum-lid
vip32 schreef:das eens anders nieuws, meestal gaan de lagers van fsa kapot
Sinds kort hoor ik via mijn FM van problemen met de FSA K-force light: crank breekt af. Dit type staat bij de FM nu ruim 1,5 maand in back order voor mij. Mom rijd ik met de 'gewone' K-force (compact) in combi met DA. Al een krappe 2000 km. Gewichtsverschil tussen K en K light aanzienlijk. Vandaag nam ik tijdens het klimmen een constant slepend geluid waar bij de trapas van de K-force. Donderdagmiddag is Parma qua winkels op slot. Morgenochtend sta ik als 1e bij de FM, na bovenstaande gelezen te hebben: lagers. Of heeft iemand andere suggesties? Grazie.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
de boef van parma schreef:vip32 schreef:das eens anders nieuws, meestal gaan de lagers van fsa kapot
Sinds kort hoor ik via mijn FM van problemen met de FSA K-force light: crank breekt af. Dit type staat bij de FM nu ruim 1,5 maand in back order voor mij. Mom rijd ik met de 'gewone' K-force (compact) in combi met DA. Al een krappe 2000 km. Gewichtsverschil tussen K en K light aanzienlijk. Vandaag nam ik tijdens het klimmen een constant slepend geluid waar bij de trapas van de K-force. Donderdagmiddag is Parma qua winkels op slot. Morgenochtend sta ik als 1e bij de FM, na bovenstaande gelezen te hebben: lagers. Of heeft iemand andere suggesties? Grazie.
dat slepend geluid, bij welke bottom bracket hoor je dat?