Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

FSA Bottom Bracket Dura Ace Crank?

11-speed
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:36

11-speed 07 apr 2008 12:44

Dit weekeinde in Vlaanderen mijn tweede FSA K-Force crank kapot getrapt (de bus waar het pedaal in is bevestigd is weer losgegaan!!) en ik heb er genoeg van en ga gewoon weer een Dura Ae crank rijden. Nu is het FSA Bottom Bracket nog wel goed, kan iemand mij vertellen of deze compatible is met een 10-speed Dura Ace crank?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28242
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 apr 2008 12:54

Als we het hebben over de buitenboordlagers van FSA; ja deze zijn compatible met Dura Ace. Er zijn meerdere profploegen die rijden met FSA lagers en Dura Ace cranks.

Afbeelding

11-speed
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:36

11-speed 07 apr 2008 12:59

[quote="havana"]Als we het hebben over de buitenboordlagers van FSA; ja deze zijn compatible met Dura Ace. Er zijn meerdere profploegen die rijden met FSA lagers en Dura Ace cranks.

Heb ik inderdaad niet vermeld, maar het gaat inderdaad om de buitenliggende lagers. Bedankt voor de reaktie.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28242
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 apr 2008 13:41

Succes, volgens mij heeft forumlid lancev7 nog een Dura Ace crank te koop, misschien wat voor jou?

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 07 apr 2008 14:28

das eens anders nieuws, meestal gaan de lagers van fsa kapot ;)

11-speed
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:36

11-speed 07 apr 2008 15:46

(oeps foutje)

Kan iemand mij trouwens vertellen hoe je de linker FSA crank demonteert, ik ben aan het kijken welk gereedschap ik nodig zou hebben maar kan het niet vinden.

Iemand die dit weet?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28242
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 07 apr 2008 15:54

Misschien heb je iets aan de installatiehandleiding.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4906
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 07 apr 2008 20:57

Die van mij gaat gewoon los met een inbus sleutel. Nummer 5 als ik mij niet vergis
Maar het leuke van fsa is dat ze dezelfde standaard aanhouden als shimano, en verschijdene andere merken voor de asmaat

11-speed
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 05 sep 2006 14:36

11-speed 08 apr 2008 10:27

scottwilko schreef:Die van mij gaat gewoon los met een inbus sleutel. Nummer 5 als ik mij niet vergis
Maar het leuke van fsa is dat ze dezelfde standaard aanhouden als shimano, en verschijdene andere merken voor de asmaat


Klopt inderdaad, het afdekkapje gewoon laten zitten en d.m.v. een inbussleutel de crank losdraaien. Je draait hem dan zo van de as af.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 08 apr 2008 11:17

havana schreef:Succes, volgens mij heeft forumlid lancev7 nog een Dura Ace crank te koop, misschien wat voor jou?
.

Ik had deze inderdaad te koop maar is j.l. zaterdag verkocht, ik heb 11-speed wel een andere suggestie gedaan, via PM.

deboefvanparma
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49

deboefvanparma 19 jun 2008 18:25

vip32 schreef:das eens anders nieuws, meestal gaan de lagers van fsa kapot ;)


Sinds kort hoor ik via mijn FM van problemen met de FSA K-force light: crank breekt af. Dit type staat bij de FM nu ruim 1,5 maand in back order voor mij. Mom rijd ik met de 'gewone' K-force (compact) in combi met DA. Al een krappe 2000 km. Gewichtsverschil tussen K en K light aanzienlijk. Vandaag nam ik tijdens het klimmen een constant slepend geluid waar bij de trapas van de K-force. Donderdagmiddag is Parma qua winkels op slot. Morgenochtend sta ik als 1e bij de FM, na bovenstaande gelezen te hebben: lagers. Of heeft iemand andere suggesties? Grazie.
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 19 jun 2008 19:08

de boef van parma schreef:
vip32 schreef:das eens anders nieuws, meestal gaan de lagers van fsa kapot ;)


Sinds kort hoor ik via mijn FM van problemen met de FSA K-force light: crank breekt af. Dit type staat bij de FM nu ruim 1,5 maand in back order voor mij. Mom rijd ik met de 'gewone' K-force (compact) in combi met DA. Al een krappe 2000 km. Gewichtsverschil tussen K en K light aanzienlijk. Vandaag nam ik tijdens het klimmen een constant slepend geluid waar bij de trapas van de K-force. Donderdagmiddag is Parma qua winkels op slot. Morgenochtend sta ik als 1e bij de FM, na bovenstaande gelezen te hebben: lagers. Of heeft iemand andere suggesties? Grazie.


dat slepend geluid, bij welke bottom bracket hoor je dat?

Plaats reactie