Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

fulcrum 1 of 4za t50

djeena
Forum-lid

djeena 25 feb 2008 23:40

Hallo wie kan mij een goed advies geven over het aankopen van fulcrum1 of 4za t50 wielen. Welke kan ik beter nemen en waarom???? Heb niet zulke goede berichten gehoord over de 4za t50. klopt dat en hoe zit het met de kwaliteit van de fulcrum 1???? Ik hoor van jullie. BVD Richard
djeena

rezne
Forum-lid

rezne 26 feb 2008 01:46

Het zijn nogal verschillende wielen. Full Carbon met 50 mm velg vs. standaard alu velgen.

Misschien moet je eerst eens gaan uitvogelen wat je precies wil. Hoge velg - lage velg, tubes-bandjes etc.

Overigens zijn de Fulcrum Racing 1 super wielen.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

tazz
Forum-lid

tazz 26 feb 2008 14:18

Hey Djeena,

In mijn fiets zaten 4ZA wielen met een 38 mm hoge carbon velg. Wielen zijn fantastisch stijf en de naven lopen echt superlicht.
Ik doe ze in de verkoop omdat ik niet met tubes wil rijden. Nu heb ik Fulcrum Racing 3 gekocht en de wielen lijken mij super echter qua naven geef mij die van PMP (die bij de 4ZA horen) maar, echt super.

Verder is de carbon velg stijf en zeer licht, heb ze gewogen op mijn werk en werkelijk gewicht 1460 gram.
En het ziet er super uit. Maar denk dat de Racing 1 ook eeen goede keus is.

De verhalen die je hoort over de 4ZA's is met name met de oudere soort. De nieuwe vanaf 2007 zijn gewoon goed.

Succes ermee.

Brian

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 feb 2008 17:25

Ik ben benieuwd naar je referenties met andere wielsets. Er wordt zovaak geroepen dat wielen lekker stijf zijn, terwijl ze dan toch tegen de blokken aan te rijden zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

tazz
Forum-lid

tazz 27 feb 2008 15:56

Ben ik helemaal met je eens. Bijvoorbeeld met de Mavic Ksyriums heb ik dat ze wel aan de remblokken lopen. Met de Vista's weer niet. En ik was zelf ook sceptisch over de 4ZA wielen maar ze zaten bij mijn nieuwe fiets en ze zijn echt goed en stijf, kan niet anders zeggen. En ik ben niet de lichste renner.
Maar goed ieder zijn mening. En volgens mij kun je de 4ZA's nog tegen een betaalbare prijs kopen.

Plaats reactie