Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

VELOFLEX BANDJES

lazyturbo
Forum-lid

lazyturbo 02 feb 2008 21:05

Iemand ervaring met bandjes van het merk VELOFLEX ?

keesje
Forum-lid

keesje 02 feb 2008 23:09

Heb voorheen ook met de Veloflex Black gereden en die rijden inderdaad super.
Echter omdat ze moeilijk verkrijgbaar zijn ben ik overgestapt naar Michelin Pro race

janjr
Forum-lid

janjr 04 feb 2008 05:33

rij nu al 2 jaar met Veloflex Black of Veloflex Pave, en vindt dit een heerlijke band. Heb vroeger met Michelin Pro Race2 en Vittoria Open Corsa CX gereden en vind de Veloflex duidelijk beter kwa wegligging. Voor de duurzaamheid moet je ze niet nemen; bij mij gaan ze gemiddeld 2500km mee. Het grootste probleem is dat ze, vooral nieuw, gemakkelijk steentjes opnemen en snel kleine sneetjes vertonen. Maar als je EUR 27x2 niet te veel vindt dan heb je met Veloflex een super band.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 05 feb 2008 04:28

Hoi,

Veloflex bandjes (en tubes) laat je liefst een paar maanden liggen in hun karton vooraleer ze in gebruik te nemen.
Zo wordt het rubber wat harder, heb je minder snel sneetjes en pikken ze niet zo snel allerlei gruis mee.
Ook het loopvlak komt zo minder los aangezien de lijm voldoende tijd krijgt om te harden.
Bij Veloflex doen ze maar een paar prokuktieruns per jaar en dan gebeurt het wel eens dat de bandjes vroegtijdig de deur uitgaan omdat iedereen ongeduldig op zijn levering wacht.

Het zijn ideale zomerbandjes maar in de tussenseizoenen als het een periode goed heeft geregend en alle rotzooi mooi bloot is gespoeld rij je er relatief makkelijk lek mee.
Mijn favoriet is trouwens de Corsa, lichter en sneller als de Black/Pave.

Overigens, zo duur zijn ze echt niet. Er zijn meer duurdere banden die er nog in de verste verte niet kunnen aan tippen.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

juul
Forum-lid

juul 05 feb 2008 08:51

Waar zijn de bandjes en tubes van Veloflex te koop?

alejandro
Forum-lid

Gebruikersavatar alejandro 05 feb 2008 09:30

juul schreef:Waar zijn de bandjes en tubes van Veloflex te koop?

Nog enigszins betaalbaar bij bijvoorbeeld Bike-Palast: Linkje

11-speed
Forum-lid

11-speed 05 feb 2008 11:35

JanJr schreef:rij nu al 2 jaar met Veloflex Black of Veloflex Pave, en vindt dit een heerlijke band. Heb vroeger met Michelin Pro Race2 en Vittoria Open Corsa CX gereden en vind de Veloflex duidelijk beter kwa wegligging. Voor de duurzaamheid moet je ze niet nemen; bij mij gaan ze gemiddeld 2500km mee. Het grootste probleem is dat ze, vooral nieuw, gemakkelijk steentjes opnemen en snel kleine sneetjes vertonen. Maar als je EUR 27x2 niet te veel vindt dan heb je met Veloflex een super band.

Hoe zit het met de "monteerbaarheid" van de Pave t.o.v. de Vittoria Open Corsa CX. Ik heb een setje Corima Winium Cilinders en daar is de Corsa CX echt niet op te krijgen .......

Voor eventuele tips sta ik natuurlijk ook open.

poets
Forum-lid

Gebruikersavatar poets 05 feb 2008 11:55

bij hopmans heb ik de pave voor 27 euro gekocht , zwart/naturel .

janjr
Forum-lid

janjr 05 feb 2008 14:57

Veloflex is verkrijgbaar bij Van Eyck.

De Vittoria Open Corsa EVO CX legt ,mijns inziens, de eerste maal iets makkelijker op dan de Veloflex. Nadien is er nagenoeg geen verschil. Ik zou dit verschil zeker nooit in overweging nemen om een band al of niet te kopen.

11-speed
Forum-lid

11-speed 05 feb 2008 16:27

JanJr schreef:Veloflex is verkrijgbaar bij Van Eyck.

De Vittoria Open Corsa EVO CX legt ,mijns inziens, de eerste maal iets makkelijker op dan de Veloflex. Nadien is er nagenoeg geen verschil. Ik zou dit verschil zeker nooit in overweging nemen om een band al of niet te kopen.

Is ook zeker niet doorslaggevend, echter het is wel prettig dat je een band om de velg krijgt.

Vandaar mijn vraag om tips -> heb al een week of twee de Corsa's op een trainingsset (Cosmic elite) gehad om te "rekken" echter niet het gewenste resultaat mogen behalen. Hoe doet de gemiddelde lezer dit vraagik mij dus af?

hamebe
Forum-lid

hamebe 05 feb 2008 19:03

11-speed schreef:
Vandaar mijn vraag om tips -> heb al een week of twee de Corsa's op een trainingsset (Cosmic elite) gehad om te "rekken" echter niet het gewenste resultaat mogen behalen. Hoe doet de gemiddelde lezer dit vraagik mij dus af?

ik heb zojuist de Parktool TL-10 besteld.

RECLAMEBLOK:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=8224

Mijn bedoeling is om hiermee relatief krappe bandje (veloflex pave) om relatief grote velgen te kunnen leggen. Na een paar weken fietsen, moeten ze dan wat soepeler zijn denk ik. En hopen dat je niet meteen lek rijdt.

Benieuwd of het werkt; ik laat het weten.

Plaats reactie