Test wielen
Denk dat het handig is als je even gaat aangeven over welke wielen je twijfelt. Lijkt me niet dat je op zoek bent naar testrapporten van alle mogelijke wielsets die er op dit moment te koop zijn.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3
Wat is het geval.
Ik heb een nieuwe Cannondale Super Six besteld.
Deze is afgemonteerd met Mavic KSyrium Equipe wielen.
Momenteel rijd ik met Mavic Ksyrium SL's.
Ik denk dat ik er dus op achteruitga wanneer ik de Equips ga rijden t.o.v. nu.
Vandaar dat ik op zoek ben naar iets anders, vergelijkbaar qua prijs met de SL's, zo rond de €600,- tot €700,-.
Ik krijg €275 terug bij mijn FM wanneer ik er direct bij aflevering andere wielen onder laat monteren.
Ik zie door de bomen het bos niet meer, vandaar de wielen tests.
Ik ben een recreatieve rijder. Rondje om de kerk maar ook La Marmotte en weeg 78-80kg.
Vandaar dat ik op zoek ben naar iets anders, vergelijkbaar qua prijs met de SL's, zo rond de €600,- tot €700,-.
Ik krijg €275 terug bij mijn FM wanneer ik er direct bij aflevering andere wielen onder laat monteren.
Ik ben een recreatieve rijder. Rondje om de kerk maar ook La Marmotte en weeg 78-80kg.
Hoog, laag? Alu, carbon? Voorkeur voor bepaalde merken?
Als ik je verhaal lees adviseer ik een allround setje, ik zou dan kijken naar Campagnolo Eurus of Shamal of de Fulcrum-varianten daarvan.
Tests zeggen niet altijd alles. Fiets is zelden diepgaand, Tour bekijkt alles vanuit een Dikke Duitser perspectief.
Als ik je verhaal lees adviseer ik een allround setje, ik zou dan kijken naar Campagnolo Eurus of Shamal of de Fulcrum-varianten daarvan.
Tests zeggen niet altijd alles. Fiets is zelden diepgaand, Tour bekijkt alles vanuit een Dikke Duitser perspectief.
Jezus, nog meer keuzes. Maakt het steeds moeilijker.
Ik verwacht dat lage velgen beter onder mijn Cannondale staan.
Mijn voorkeur gaat uit naar aluminium.
Echt een voorkeur heb ik niet, ik heb alleen ervaring met Mavic en zodoende geen vergelijkingsmateriaal. Mijn FM raad Mavic's aan vanwege zijn goede contacten en service van Mavic.
Ik verwacht dat lage velgen beter onder mijn Cannondale staan.
Mijn voorkeur gaat uit naar aluminium.
Echt een voorkeur heb ik niet, ik heb alleen ervaring met Mavic en zodoende geen vergelijkingsmateriaal. Mijn FM raad Mavic's aan vanwege zijn goede contacten en service van Mavic.
Gok dat je op Eurus of Fulcrum Racing 1 uit zult komen.
Hoi,
Om de fiets aantrekkelijk te maken wordt, jammer genoeg, gespaard op de wielen.
Dat is is hier niet anders en met die wijsheid ga je best ineens voor betere wielen en als het budget het toelaat, beter dan wat je koopt voor die 275 euro.
Veel fietsers zitten al gauw met een verzameling wielen opgescheept waar ze uiteindelijk toch niet graag mee rijden dus koop je beter in een klap wat goeds.
Wat dat is hangt van je gebruik af en hoe je denkt te evolueren over de komende jaren.
Wielen, hoe onschuldig ze er ook uitzien, kunnen een fiets transformeren. Net zoals de bandenkeuze trouwens .
Ciao,
jamin schreef:Wat is het geval.
Vandaar dat ik op zoek ben naar iets anders, vergelijkbaar qua prijs met de SL's, zo rond de 600,- tot 700,-.
Ik krijg 275 terug bij mijn FM wanneer ik er direct bij aflevering andere wielen onder laat monteren.
Om de fiets aantrekkelijk te maken wordt, jammer genoeg, gespaard op de wielen.
Dat is is hier niet anders en met die wijsheid ga je best ineens voor betere wielen en als het budget het toelaat, beter dan wat je koopt voor die 275 euro.
Veel fietsers zitten al gauw met een verzameling wielen opgescheept waar ze uiteindelijk toch niet graag mee rijden dus koop je beter in een klap wat goeds.
Wat dat is hangt van je gebruik af en hoe je denkt te evolueren over de komende jaren.
Wielen, hoe onschuldig ze er ook uitzien, kunnen een fiets transformeren. Net zoals de bandenkeuze trouwens .
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...
-
- Forum-lid HC
Punt 1: De wielen zeker bij de FM laten voor 275,-
Punt 2: Als je in de klasse "normale"lage wielen ziekt zou ik bv Fulcrum R1 of r0 afhanleijk van de afmontage Campa of Shimano's C24 7900's
Punt 2: Als je in de klasse "normale"lage wielen ziekt zou ik bv Fulcrum R1 of r0 afhanleijk van de afmontage Campa of Shimano's C24 7900's