Ritchey vs. Sram
Omdat het lastig is om in de buurt een fm. te vinden die mijn bracket kan en wil vlakken lijkt het mij makkelijker om een Ritchey wcs carbon crankstel te monteren met een ultegra octalink trapas.
Maar kan iemand de voor en nadelen van het ritchey crankstel tegenover een sram force crankstel vertellen?
Maar kan iemand de voor en nadelen van het ritchey crankstel tegenover een sram force crankstel vertellen?
Met dat Ritchey crankstel maak je een prima keuze. Degelijk en i.c.m. een Ultegra octalink een prima combinatie.
Als je je bracket wil laten vlakken: ga eens langs bij Ger Hermans in Betondorp, Amsterdam. Is niet meer dan 30 autominuten vanaf Bodegraven. Klaar terwijl je wacht, kosten 10 euro.
Als je je bracket wil laten vlakken: ga eens langs bij Ger Hermans in Betondorp, Amsterdam. Is niet meer dan 30 autominuten vanaf Bodegraven. Klaar terwijl je wacht, kosten 10 euro.
Ik gebruik dit topic maar voor m'n vraag, ipv een nieuwe te maken. Hoe dan ook.
Momenteel rij ik op m'n Bianchi Sl3 uit 2004-Ultegra, maar zit erover te denken om het crankstel te vervangen naar een compact. Indien mogelijk zonder m'n huidige trapas te vervangen (Octalink??!).
Een Ritchey Pro compact crank of Ritchey WCS compact crank is deze op m'n huidige trapas te monteren? Neem aan dat dat redelijk eenvoudig is, of is het sowieso niet aan te raden deze aan te schaffen ?
Alvast bedankt,
Momenteel rij ik op m'n Bianchi Sl3 uit 2004-Ultegra, maar zit erover te denken om het crankstel te vervangen naar een compact. Indien mogelijk zonder m'n huidige trapas te vervangen (Octalink??!).
Een Ritchey Pro compact crank of Ritchey WCS compact crank is deze op m'n huidige trapas te monteren? Neem aan dat dat redelijk eenvoudig is, of is het sowieso niet aan te raden deze aan te schaffen ?
Alvast bedankt,
Als je je huidige trapas wilt behouden kun je inderdaad de cranks van Ritchey gebruiken. De nieuwe Shimano cranks werken niet met Octalink en dat is wel jammer want het is een prima systeem.
Beide Ritchey modellen zijn eenvoudig te monteren. Het monteren is niet zo moeilijk, ik meen dat je alleen een imbusbout hoeft los te draaien en weer vast te zetten.
Wel zul je in de meeste gevallen je voorderailleur iets in hoogte moeten verstellen. Een hele duidelijke handleiding hiervoor (inclusief plaatjes) vind je op de Parktool site (Parktool.com).
Beide Ritchey modellen zijn eenvoudig te monteren. Het monteren is niet zo moeilijk, ik meen dat je alleen een imbusbout hoeft los te draaien en weer vast te zetten.
Wel zul je in de meeste gevallen je voorderailleur iets in hoogte moeten verstellen. Een hele duidelijke handleiding hiervoor (inclusief plaatjes) vind je op de Parktool site (Parktool.com).
Korrel schreef:Ik gebruik dit topic maar voor m'n vraag, ipv een nieuwe te maken. Hoe dan ook.
Momenteel rij ik op m'n Bianchi Sl3 uit 2004-Ultegra, maar zit erover te denken om het crankstel te vervangen naar een compact. Indien mogelijk zonder m'n huidige trapas te vervangen (Octalink??!).
Een Ritchey Pro compact crank of Ritchey WCS compact crank is deze op m'n huidige trapas te monteren? Neem aan dat dat redelijk eenvoudig is, of is het sowieso niet aan te raden deze aan te schaffen ?
Alvast bedankt,
Bedankt voor je reactie, wat moet ik denken van de kwaliteit van deze twee cranksets?
Zoals altijd bij Ritchey: prima, zeker als je gewoon de Shimano trapas blijft gebruiken (vooral de ultegra is heel degelijk). Bij Bikestudio zijn die Ritchey crankstellen vaak in de aanbieding (www.bikestudio.nl).
bedankt, ik kwam hier eigenlijk op door de Salden-site, vandaar...
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3014
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3014
Ah ok, kun je er meteen een grote binnenblad bijbestellen voor in de polder
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3050
http://www.salden.nl/default.asp?pid=20 ... catid=3050