extra lange zadelpen????
hallo,
heb een nieuw frame gekocht.
door mijn de rare verhoudingen van mijn lichaam, heel lange benen en heel kort boven lijf.
heb ik nu een mtb die een staande buis heeft van 410mm.
wat niet veel is.
grote probleem is dat ik op 770mm moet gaan zitten met mijn zadelpen van uit hart trapas.
kan je nog volgen? anders laat je maar iets weten.
nu is mijn vraag: kan ik ergens een zadelpen vinden die lang genoeg is???
ik moet dus minstens 350mm overbruggen(de hoogte van zadelrails eral af, rij met slr, is al een heel laag zadel)
kan iemand mij helpen?
misschien nog een groter probleem, moet nog eens zero offset zijn.
dit hebben de meeste merken al niet in hun gamma????
zou ik met een zadelpen van 400mm toekomen? of gaat deze het niet houden.
weeg 60kg aan de haak en ben 1m75.
al vast bedankt
hopelijk kan iemand mij helpen
heb een nieuw frame gekocht.
door mijn de rare verhoudingen van mijn lichaam, heel lange benen en heel kort boven lijf.
heb ik nu een mtb die een staande buis heeft van 410mm.
wat niet veel is.
grote probleem is dat ik op 770mm moet gaan zitten met mijn zadelpen van uit hart trapas.
kan je nog volgen? anders laat je maar iets weten.
nu is mijn vraag: kan ik ergens een zadelpen vinden die lang genoeg is???
ik moet dus minstens 350mm overbruggen(de hoogte van zadelrails eral af, rij met slr, is al een heel laag zadel)
kan iemand mij helpen?
misschien nog een groter probleem, moet nog eens zero offset zijn.
dit hebben de meeste merken al niet in hun gamma????
zou ik met een zadelpen van 400mm toekomen? of gaat deze het niet houden.
weeg 60kg aan de haak en ben 1m75.
al vast bedankt
hopelijk kan iemand mij helpen
Eea is ook afhankelijk van het frame en zadelpen.
Ga er maar vanuit dat de zadelpen in ieder geval minimaal 10 cm in het frame moet zitten, anders is het vragen om problemen.
Er is risico van het scheuren van je frame en breken van je zadelpen
Ga er maar vanuit dat de zadelpen in ieder geval minimaal 10 cm in het frame moet zitten, anders is het vragen om problemen.
Er is risico van het scheuren van je frame en breken van je zadelpen
Thomson Elite zou ik zeggen. Volgens de site zou de minimale insert voor een pen van 410mm, 7,6 cm bedragen. Je komt dan net te kort, maar als er een pen is, met welke ik het aan zou durven om op 6cm te gaan zitten is het deze wel. En zeker met jouw gewicht.
litespeed schreef:Thomson Elite zou ik zeggen. Volgens de site zou de minimale insert voor een pen van 410mm, 7,6 cm bedragen. Je komt dan net te kort, maar als er een pen is, met welke ik het aan zou durven om op 6cm te gaan zitten is het deze wel. En zeker met jouw gewicht.
Met een pen die zo lang is en er maar 6 cm ingaat zou ik het niet aandurven.
Pen zal het dan misschien houden maar het frame ben ik banger voor, grote kans dat je zadelbuis het niet houd en gaat scheuren.
spietpiet schreef:litespeed schreef:Thomson Elite zou ik zeggen. Volgens de site zou de minimale insert voor een pen van 410mm, 7,6 cm bedragen. Je komt dan net te kort, maar als er een pen is, met welke ik het aan zou durven om op 6cm te gaan zitten is het deze wel. En zeker met jouw gewicht.
Met een pen die zo lang is en er maar 6 cm ingaat zou ik het niet aandurven.
Pen zal het dan misschien houden maar het frame ben ik banger voor, grote kans dat je zadelbuis het niet houd en gaat scheuren.
Goede opmerking. Even kijken hoe kort de bovenbuis aansluit onder bovenkant van de zitbuis. En over wat voor frame hebben we het? Een lichtgewicht carbonframe of een aluminium/titanium no-nonsens-frame maakt nogal een verschil in deze.
Die pen gaat het zeker houden. Bij het frame plaats ik ook vraagtekens, hoewel je met 60kg natuurlijk wel licht bent.
weeg wel degelijk maar 60 kg.
is een alu frame. namelijk de cube reaction 16inch. zadelpenbuis, 410
zeker geen carbon.
bovenbuis 549.
ik rij op al mijn fietsen met slr zadel, allee spijtig dat die zo laag uitkomen.
mijn vader rijdt met fizik arione en dat maakt een verschil van 2cm.
nog iemand tips?
is een alu frame. namelijk de cube reaction 16inch. zadelpenbuis, 410
zeker geen carbon.
bovenbuis 549.
ik rij op al mijn fietsen met slr zadel, allee spijtig dat die zo laag uitkomen.
mijn vader rijdt met fizik arione en dat maakt een verschil van 2cm.
nog iemand tips?
Als je op een 16" frame met 35cm zadelpen moet rijden heb je gewoon een te klein frame gekocht, dan liever een maat groter met een kortere stuurpen. Maar goed, de langste zadelpen is volgens mij de Shannon Hardcore. Leverbaar in 50cm, o.a. bij roseversand: http://www.roseversand.de/output/contro ... tail2=1793
Ik ben het met Perik eens als hij zegt dat je beter een iets grotere fiets met korte stuurpen had kunnen kopen. Een te kleine fiets met extra lange zadelpen is namelijk ook niet het meest veilig. Maar als je de Shannon iets aan de dure kant vindt, kun je ook de Roox S4.2 overwegen. Bij bike-components te koop voor E55,-. Weliswaar geen 50cm lang, maar 43cm is toch ook aardig lang.
Pijn is zwakte die het lichaam verlaat...
- amclassic-fan
- Forum-lid HC