Ik wil voor mij en mijn vriendin een 29er gaan opbouwen met V brakes, nu is het zo dat er niet veel merken frames maken voor V brakes.
Ik heb er wel een paar gevonden en op dit ogenblik lijkt me de Ridley Blast een goede keuze.
De groep staat vast dat wordt de XT.
Wielen nog een ?, liefst zo licht mogelijk maar toch sterk.
Zou het mogelijk zijn om met wegwielen te rijden of zijn die te smal voor mtb banden aangezien ik toch zal gaan voor zo breed mogelijke banden 2.25 ?
De vork, voor mij een vaste en voor mijn vriendin waarschijnlijk een fox 32 F29 FIT RLC .
Waarschijnlijk zijn er hier mensen die er meer ideeen over hebben?
Budget zo rond de 2500 per fiets.
Verder weeg ik rond de 75 kg en mijn vriendin rond de 61.
29 voor V brakes
-
- Forum-lid
V-brakes hebben alleen maar nadelen, tenzij je alleen maar in extreem modderige omstandigheden gaat rijden (waarbij je niet hoeft te remmen, want dat doen v-brakes dan niet meer). Maar dat zal een bewuste keuze zijn.
Wegvelgen zijn te smal.
Kies je bewust voor die Fox vork? Met een vergelijkbare Rockshox vork houdt je flink wat geld over die je in leuke wielsets kan stoppen.
Zijn die verende vorken nog wel met v-brake nokken te krijgen?
Wegvelgen zijn te smal.
Kies je bewust voor die Fox vork? Met een vergelijkbare Rockshox vork houdt je flink wat geld over die je in leuke wielsets kan stoppen.
Zijn die verende vorken nog wel met v-brake nokken te krijgen?
tja daar zeg je wat, dat weet ik eigenlijk ook niet.
maar wat je zegt over het remmen met V brakes ik heb er nog nooit problemen mee gehad ook niet met ardennenritten, ik heb we veel meer problemen gehad met schijven,na 1 ritje weg, piepen slecht af te stellen enz.
vandaar dat ik gewoon weer voor de V brakes kies.
trouwens in de benelux heb je er mijn inziens voldoede aan.
maar wat je zegt over het remmen met V brakes ik heb er nog nooit problemen mee gehad ook niet met ardennenritten, ik heb we veel meer problemen gehad met schijven,na 1 ritje weg, piepen slecht af te stellen enz.
vandaar dat ik gewoon weer voor de V brakes kies.
trouwens in de benelux heb je er mijn inziens voldoede aan.
tot het gaatje
Bij de vorken is het net als bij de frames: in het hogere segment krijg je disc-only. Bij Rockshox kom je volgens mij uit bij de Tora, misschien een Recon.
Dus geld voor een mooie wielset blijft er wel over.
White Brothers maakt een 80mm 29er vork voor velgremmen.
Dus geld voor een mooie wielset blijft er wel over.
White Brothers maakt een 80mm 29er vork voor velgremmen.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
De meeste racevelgen zijn inderdaad te smal. Dat geldt echter niet voor de laatste aanwinst: Notubes Alpha 340. binnenbreedte is 17mm, breed genoeg voor 50 en misschien ook wel 54mm. Maar dan is er een ander probleem: de wielen hebben een uitvalbreedte van 130mm en jij hebt 135mm nodig. Losse Alpha velgen kopen dus en die opbouwen met XT naven.
BTW je kunt natuurlijk ook gewoon ZTR355 29' wielen/velgen kopen, helemaal niet moeilijk. )
BTW je kunt natuurlijk ook gewoon ZTR355 29' wielen/velgen kopen, helemaal niet moeilijk. )