Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Respect!!!

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 16 aug 2007 00:06

Beste heren,

Ik vermaak mij kostelijk op het forum. Vind het werkelijk waar een openbaring, hoe inhoudelijke weetjes, complimenten, mooie foto's en komische opmerkingen over en weer vliegen. Ik ken geen ander forum die dat heeft. Ook de link naar smug is niet verkeerd;)

Waar ik mij af en toe aan stoor is de taal en met name toon die mensen tegen elkaar aan slaan. Alhoewel ik vele goede inhoudelijke reacties van de forum moderators heb gezien (steek ook ajb deze pluim in je....) moet ik toch constateren, dat enkele forum moderators hierin niet (!) corrigerend zijn. Een beetje respect voor elkaars mening zou menigeen niet misstaan.

Ik kijk uit naar een opgewekt en kritisch constructief forum.

Groet,
Mike

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 17 aug 2007 01:51

Mmmmm........51 views, geen reactie. Te truttig zeker..... :d
Groet,
Mike

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 17 aug 2007 02:01

Ook hier slaat de vergeenstijling soms toe hè... maar over het algemeen wordt hier idd best leuk en inhoudelijk gediscussiëerd.

Maar soms is het gewoon zó verleidelijk om n00bs af te zeiken (en eigenwijze mensen zijn nog veel erger natuurlijk)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 17 aug 2007 02:36

Mensen die eigenwijs zijn, tsja die kaatsen de bal.....
Groet,
Mike

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 17 aug 2007 08:57

Over het algemeen vindt ik het ook een prettig en informatief forum. Ik stoor me echter inderdaad ook nog wel eens aan de toonzetting van mensen (mods incl).

Maar ja...je ziet het in de praktijk ook op de wijze waarop mensen mail beantwoorden. Dan "durven" ze stoerdere taal uit te slaan dan wanneer de boodschap persoonlijk gebracht zou worden.

Op een forum heb je nog te maken met het versterkende fenomeen dat men veelal anoniem is en blijft.

Nu kan ik me irritaties en de bijbehorende reactie die mensen geven op het forum nog wel voorstellen. Er zijn veel reacties ongefundeerd, terwijl men dan bijvoorbeeld niet aangeeft dat het een persoonlijke mening is.

Het geheel zou verbeteren als men:
- niet reageerd als men niets te melden heeft
- laat blijken of het een feit is of een mening
- ondanks irritatie, toch correct blijft antwoorden. C'est le tone qui fait la music! (dat is trouwens zo ongeveer het enige frans dat ik spreek)

mikebiker
Forum-lid

mikebiker 17 aug 2007 14:39

[quote="Frankvanboven"]Over het algemeen vindt ik het ook een prettig en informatief forum. Ik stoor me echter inderdaad ook nog wel eens aan de toonzetting van mensen (mods incl).

Maar ja...je ziet het in de praktijk ook op de wijze waarop mensen mail beantwoorden. Dan "durven" ze stoerdere taal uit te slaan dan wanneer de boodschap persoonlijk gebracht zou worden.

Op een forum heb je nog te maken met het versterkende fenomeen dat men veelal anoniem is en blijft.

Nu kan ik me irritaties en de bijbehorende reactie die mensen geven op het forum nog wel voorstellen. Er zijn veel reacties ongefundeerd, terwijl men dan bijvoorbeeld niet aangeeft dat het een persoonlijke mening is.

Het geheel zou verbeteren als men:
- niet reageerd als men niets te melden heeft
- laat blijken of het een feit is of een mening
- ondanks irritatie, toch correct blijft antwoorden. C'est le tone qui fait la music! (dat is trouwens zo ongeveer het enige frans dat ik spreek)[/quote]

Bueno Frank!!!!
Groet,
Mike

velo
Forum-lid
Contact

velo 25 nov 2007 19:15

"Het geheel zou verbeteren als men:
- niet reageerd als men niets te melden heeft"

Niets aan toe te voegen!
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

pipootje
Forum-lid

pipootje 25 nov 2007 20:56

[quote="velo"]"Het geheel zou verbeteren als men:
- niet reageerd als men niets te melden heeft"

Niets aan toe te voegen!
[/quote]
Ja, ik reageer nu ook even om te zeggen dat er niet gereageerd moet worden als men niets te melden heeft en dat ondanks het feit dat ik niks te melden heb, alhoewel ik natuurlijk zou kunnen melden dat er een taalfaut staat in bovenstaand citaat, maar dat is ook geen inhoudelijke mededeling, dus daarom zal ik niet in die zin reageren, ook al omdat dit weer irritatie opwekt en dat willen we niet, omdat het natuurlijk om de inhoud van de mededeling gaat, die ergens over zou moeten gaan, omdat er anders weer reacties op komen die zeggen dat ik niets te melden heb, en dat is niet waar want ik heb al heel veel letters gebruikt dus dan kun je er van uitgaan dat ik best wat te melden heb, alhoewel ....
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

monique
Forum-lid

monique 25 nov 2007 21:24

Waar hebben we het hierover?

Mo
I m blond.
please dont check my text

noppie
Forum-lid

noppie 25 nov 2007 22:06

[quote="Monique"]Waar hebben we het hierover?

Mo
I m blond.
please dont check my text[/quote]

Goeie vraag, Mootje.
Dus Mods, flikker dit van het forum.
kiekeboe

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 05 dec 2007 12:20

[quote="KXlight"][quote="karsten kroon"]Ik rijdt zelf bij Team CSC en kan via de ploeg een SLC-SL bestellen, ik wil het frameset verkopen voor 3600 euro, de adviesprijs is 4300 euro. Ik heb zelf het genoegen gehad om er een te krijgen voor de Vuelta en ik heb er daarna twee maanden op gekoerst. Het is een onwaarschijnlijk knappe fiets. Ik kan hem in iedere maat bestellen en hij wordt normaal gesproken snel geleverd. Laat maar wat weten als je geïnteresseerd bent.
Groetjes Karsten[/quote]
ik rijdT.... amai....
5x ik in evenzoveel zinnen...
In je eerste post een handeltje aanbieden...
't Verdient niet de schoonheidsprijs![/quote]

[quote="Buzz"][quote="KXlight"][quote="Buzz"][quote="KXlight"]Voor de rest vind ik het volstrekt onbelangrijk of de persoon, die in zijn eerste posting iets te koop aanbiedt, een profwielrenner is of niet. Het getuigt gewoonweg niet van fatsoen. (OK, deze persoon heeft zich vrij snel verontschuldigd, dat is een pluim waard). Vele andere aanbieders zijn na dit soort postings direct tot de orde geroepen danwel is hun handeltje van 't forum verwijderd. [/quote]
Ach ja, en zo zijn er wellicht weer mensen die jouw betreffende reactie van weinig fatsoen vinden getuigen. Het is allemaal wat, hè.[/quote]
Omkleed dat eens met argumenten a.u.b. Van speculaties word ik niet veel wijzer...[/quote]
Jij verwelkomt een nieuw forumlid met het feit dat hij in z'n eerste bericht “ik rijdt” met dT -- amai -- schrijft, bovendien 5x het woordje “ik” in 5 zinnen tikt, meteen al een handeltje aanbiedt en dat allemaal bepaald geen schoonheidsprijs verdient. Een dergelijk warm onthaal verdient zeker geen schoonheidsprijs, is mijn bescheiden mening.[/quote]

Bovenstaande gedachtewisseling is even tussen de fraaie Cervélo-fietsen vandaan geplukt, waar het uiteraard niet thuishoort. Mijns inziens hoort het overigens nergens thuis, maar kennelijk wordt de betreffende ballotagecommissie op dit forum wel geapprecieerd. Curieus. Maar goed, 'k ben van plan me niet langer te ergeren. Adios.

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 05 dec 2007 12:24

Heren operators,

Het lijkt verstandig deze discussie letterlijk te sluiten.

Maurice
Niets is wat het lijkt..

Plaats reactie