Hoi!
Ik ben van plan een Stevens Aspin te kopen. Standaard zitten daar de Mavic Aksiums onder. Nou heeft een vriend van me dezelfde fiets, alleen daar op aanraden van de fietsenmaker Mavic Ksyrium Elites onder laten zetten ivm zijn gewicht (hij is, net als ik, ongeveer 80 kg). Wat vinden jullie van dit advies?
Groeten,
Niels
Mavic Ksyrium Elite ipv Aksium ivm gewicht berijder?
-
- Forum-lid
Als je op safe wilt spelen, zou ik ook de ksyrium elite's links laten liggen. Zou dan gaan voor easton, campagnolo (mits campagnolo op fiets) of fulcrum wielen.
Verder even zoeken op dit forum, staat al heel veel over geschreven.
Veel succes.
Veel succes.
Lijkt me vreemd advies; de aksiums zijn zwaarder en zeker niet minder sterk dan de elites lijkt me. De elites zijn juist lichter, wellicht dan juist ook eerder kwetsbaarder dan de aksiums. De elites zijn in ieder geval duurder, dus in die zin heeft je FM weer wat extra omzet gemaakt, wat natuurlijk voor hem een slimme zet was. Aan de andere kant heb ik nooit met een van beide wielsets gereden, dus weet het ook niet zeker.....
Heb zelf de aksiums. Mijm gewicht is helaas wel een stukje hoger dan 80kg (wordt wel aan gewerkt om dat naar beneden te brengen). Niets geen problemen met de wielen. Ook niet tijdens een weekend Sauerland. Klimmen en dalen goed te doen.
Heb zelf de Elite, 1 keer een slag in gehad maar verder perfecte wieltjes. Ik weeg 72kg maar fiets in Belgie. D.w.z. als ze de belgische wegen overleven dan moeten het wel goede wielen zijn 

serbak schreef:Heb zelf de Elite, 1 keer een slag in gehad maar verder perfecte wieltjes. Ik weeg 72kg maar fiets in Belgie. D.w.z. als ze de belgische wegen overleven dan moeten het wel goede wielen zijn
Zie test isaac force in fiets, daar waren ook problemen met de elite 2006, te lage spaakspanning. Terugroepactie is er niet geweest, maar dat is bij versie 2006 dus wel een aandachtspunt.
heb net nieuwe ksyrium elite's gekocht. Ging in eerste instantie voor Fulcrum 3, maar kreeg te horen dat daar regelmatig speling in ontstaat in de naaf van het achterwiel.
De Mavics bestaan al wat langer en zijn wel erg betrouwbaar. Prijs is hetzelfde ongeveer.
Ik weeg ook 83 kg en hoor van "soortgenoten" dat ze erg tevereden zijn met de Elites.
Dus, waarom niet gewoon doen?
De Mavics bestaan al wat langer en zijn wel erg betrouwbaar. Prijs is hetzelfde ongeveer.
Ik weeg ook 83 kg en hoor van "soortgenoten" dat ze erg tevereden zijn met de Elites.
Dus, waarom niet gewoon doen?
dream-plus schreef:Als je op safe wilt spelen, zou ik ook de ksyrium elite's links laten liggen. Zou dan gaan voor easton, campagnolo (mits campagnolo op fiets) of fulcrum wielen.
Veel succes.
wil gewoon ff reageren op die "mits campagnolo op de fiets": vanaf Zonda kan je de campa wielen (af fabriek) ook met een shimano body bekomen. welk enkel met cassettes die beginnen met 11 - of 12 tanden kransjes, te gebruiken.