Stageplek in de fietswereld
Beste mensen,
Ik studeer op dit moment Sport Management en Marketing op de Hogeschool van Amsterdam. Deze studie is ongeveer hetzelfde als de studie Commerciele Economie, echter zijn de projecten en vakken gericht op de sport.
Voor het 2e semester van het schooljaar moet ik een halfjaar stage lopen, en aangezien ik fietsen heel interessant vind, lijkt me leuk om binnen de fietswereld te gaan stage te gaan lopen?
De bedoeling is om enkele dagen mee te werken mee te werken met het bedrijf en 2 dagen te werken aan eigen opdrachten van school.
Ik heb zelf al wat research gedaan, maar misschien hebben jullie nog tips van bedrijven in materialen (zoals groothandels) of fietvakantiereizen?
Locatie maakt me niet zoveel uit, wel binnen Nederland..
Hartelijk Dank,
Pieter
Ik studeer op dit moment Sport Management en Marketing op de Hogeschool van Amsterdam. Deze studie is ongeveer hetzelfde als de studie Commerciele Economie, echter zijn de projecten en vakken gericht op de sport.
Voor het 2e semester van het schooljaar moet ik een halfjaar stage lopen, en aangezien ik fietsen heel interessant vind, lijkt me leuk om binnen de fietswereld te gaan stage te gaan lopen?
De bedoeling is om enkele dagen mee te werken mee te werken met het bedrijf en 2 dagen te werken aan eigen opdrachten van school.
Ik heb zelf al wat research gedaan, maar misschien hebben jullie nog tips van bedrijven in materialen (zoals groothandels) of fietvakantiereizen?
Locatie maakt me niet zoveel uit, wel binnen Nederland..
Hartelijk Dank,
Pieter
Anti-Spacers!
[quote="pjotr"]en aangezien ik fietsen heel interessant vind, lijkt me leuk om binnen de fietswereld te gaan stage te gaan lopen?[/quote]
Staar je daar niet blind op. Met een baan of stageplek in de fietsbranche op HBO-niveau zul je weinig te maken hebben met 'fietsen' op de manier waarop je daar nu als hobby mee bezig bent. (en sterker nog: om b.v. van binnenuit te zien hoe Giant, Gazelle en Accell de 'traditionele' markt domineren en de onwetende consument naaien is volgens mij niks leuks aan)
Dus kies vooral een stageplek die je leerzaam en interessant lijkt.
Staar je daar niet blind op. Met een baan of stageplek in de fietsbranche op HBO-niveau zul je weinig te maken hebben met 'fietsen' op de manier waarop je daar nu als hobby mee bezig bent. (en sterker nog: om b.v. van binnenuit te zien hoe Giant, Gazelle en Accell de 'traditionele' markt domineren en de onwetende consument naaien is volgens mij niks leuks aan)
Dus kies vooral een stageplek die je leerzaam en interessant lijkt.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
- daniel1975
- Forum-lid HC
Probeer dan bij Specialized of Cannondale (beiden gevestigd in NL) te komen.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nee, schijnt een paar uur en meerdere malen overstappen te kosten om in de bewoonde wereld te komen heb ik begrepen dit weekend 

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
[quote="Amclassic-fan"]Cannondale zit in Oldenzaal, dat is niet echt een handige plek voor iemand uit 't Westen.[/quote]
Specialized in S'heerenberg (Achterhoek) dus ook niet echt handig.
Weet niet of het nog ergens anders zit?
Specialized in S'heerenberg (Achterhoek) dus ook niet echt handig.
Weet niet of het nog ergens anders zit?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Giant zit in Lelystad (of ergens anders in die polder), dat is nog wel te doen vanuit Amsterdam.
Utrecht-Hengelo is al meer dan 1,5 uur, dan zou je nog over moeten stappen op de stoptrein naar Oldenzaal en dan daar nog een stukkie reizen. Dat is een garantie om overspannen te raken volgens mij.
@Daniel, je moet hier maar eens komen fietsen, dan kan je wel begrijpen dat we in deze uithoek willen wonen
Utrecht-Hengelo is al meer dan 1,5 uur, dan zou je nog over moeten stappen op de stoptrein naar Oldenzaal en dan daar nog een stukkie reizen. Dat is een garantie om overspannen te raken volgens mij.
@Daniel, je moet hier maar eens komen fietsen, dan kan je wel begrijpen dat we in deze uithoek willen wonen

Haha ja AM Classic. Ik wil ook nog tijd over hebben om te fietsen. Ik ga wel even informeren naar Giant, Shimano en Sram.
En ik moet zeggen, heb dit jaar klassieker gereden in de buurt van Almelo en stukken door Duitsland, dat was toch echt genieten. Zulke gebieden vind je niet in de randstad!
En ik moet zeggen, heb dit jaar klassieker gereden in de buurt van Almelo en stukken door Duitsland, dat was toch echt genieten. Zulke gebieden vind je niet in de randstad!
Anti-Spacers!
[quote="pjotr"]En ik moet zeggen, heb dit jaar klassieker gereden in de buurt van Almelo en stukken door Duitsland, dat was toch echt genieten. Zulke gebieden vind je niet in de randstad![/quote]
Hulde Hulde!!
Mocht je toch interesse hebben in Canondale, laat het dan even weten. Mijn neefje is daar een aantal jaren inkoper geweest. Kan via hem misschien wel een goede ingang krijgen.
Hulde Hulde!!
Mocht je toch interesse hebben in Canondale, laat het dan even weten. Mijn neefje is daar een aantal jaren inkoper geweest. Kan via hem misschien wel een goede ingang krijgen.