Hoi,
Ik wil shimano 105 6-versnelling cassette vervangen door een 8-versnelling cassette. Alleen de fietsenmaker vertelde mij dat dat niet mogelijk is zonder het hele achterwiel te vervangen. Ik was in de veronderstelling dat elke cassette te vervangen is? Of is dit een foute gedachte?
De racefiets is een aantal jaar geleden gemoderniseerd met een 105 set en mavic velgen en ik wil hem nu uitbreiden. De ruimte is er, nl. 13 cm.
Alvast bedankt!
Daniel van der Mark
Vervangen 6-versnelling door 8-versnelling cassette
beste
ik weet niet juist,
maar ik denk de manier waarop de cassetes worden vastgeschroefd 6 en 8 speed dat dit verschillend is of de manier waarop ze er opgeschoven worden kan ook verschillend zijn weet het niet juist maar denk dat het idd niet mogelijk is mits body te veranderen.
Hoe zit het met je shifters of is het nog schakelen aan de buis?
mvg
ik weet niet juist,
maar ik denk de manier waarop de cassetes worden vastgeschroefd 6 en 8 speed dat dit verschillend is of de manier waarop ze er opgeschoven worden kan ook verschillend zijn weet het niet juist maar denk dat het idd niet mogelijk is mits body te veranderen.
Hoe zit het met je shifters of is het nog schakelen aan de buis?
mvg
Als je een redelijk recente (minder dan 10 jaar oud ofzo) 105 cassettenaaf hebt moet daar wel een 8-speed cassette op passen.
Maak anders ff een foto van je naaf, of post het typenummer (waarschijnlijk iets in de trant van FH-5***) hier.
Je shifters moeten die 8-speed cassette ook wel aankunnen natuurlijk. Met buiscommandeurtjes is alles mogelijk, maar dan moet je wel op frictie (= zonder 'klikjes') schakelen.
Maak anders ff een foto van je naaf, of post het typenummer (waarschijnlijk iets in de trant van FH-5***) hier.
Je shifters moeten die 8-speed cassette ook wel aankunnen natuurlijk. Met buiscommandeurtjes is alles mogelijk, maar dan moet je wel op frictie (= zonder 'klikjes') schakelen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
http://www.cyclingforums.com/showthread.php?t=231366
Dit is wat ik kan vinden....
Wat je ook zou kunnen proberen is er 7 8-speed kransjes op te zetten.
Dit is wat ik kan vinden....
Wat je ook zou kunnen proberen is er 7 8-speed kransjes op te zetten.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"