Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago Arte of Red Bull Carbon Pro 4000

thijs1967
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 dec 2005 21:31

thijs1967 22 jul 2007 22:19

Ik ga zeer binnenkort een andere fiets kopen en zit nu te twijfelen tussen 4
fietsen.
De Colnago Arte (dura ace)
http://www.colnago.com/en/catalogo2008/arte.php

Red Bull Carbon Pro 4000. (dura-ace)
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=12411

Colnago Arte (Ultegra)
http://www.colnago.com/en/catalogo2008/arte.php

Red Bull Carbon Pro 3000 (Ultegra)
http://www.roseversand.de/output/contro ... ail2=10561

( waarschijnlijk word het wel Ultegra omdat ik gewoon een recreatieve fietser ben en dat ik de vervangingsonderdelen van dura-ace nogal wat aan de dure kant vind)

De Red Bull lijkt me een hele mooie fiets alleen niet echt een A merk, en voor deze moet ik naar duitsland, de Colnago kan ik gewoon hier in de buurt kopen.

Wie heeft er ervaringen met een van deze fietsen of kan met een goed advies geven.

jodijk
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2007 13:08

jodijk 23 jul 2007 01:06

Ik ben sinds 2 maand de gelukkige eigenaar van een Arte (Ultegra, 2007 editie). Het enige nadeel tnt zijn de banden; achter heb ik na 1500KM vervangen door een 23mm. Doet ik van de week ook voor.

maranello
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2007 17:08

maranello 23 jul 2007 12:37

Het frame van de Colnago is van aluminium (achter- en voorvork zijn wel van carbon) en in meerdere kleuren verkrijgbaar, dat van Red Bull is geheel van carbon, echter maar in 1 kleur verkrijgbaar.

Ga je voor imago, uitstraling en service van de fietsendealer: kies dan de Colnago.

Ga je voor de beste prijs/kwaliteitverhouding en zit je nog enigszins in de buurt van de Duitse grens (Bocholt): kies dan de Red Bull. Bij Rose kan men nml. ook onderhoud plegen.

Stel je dan ter bevestiging nog eens de vraag: bij welke fiets heb ik uiteindelijk het beste gevoel ? Die moet je dan nemen.

Succes met kiezen!
"Het mooiste van individueel tijdrijden vind ik dat je altijd je EIGEN tempo kunt bepalen"

thijs1967
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 dec 2005 21:31

thijs1967 23 jul 2007 18:47

Ik ben vandaag bij Rose geweest, en ik ga waarschijnlijk de Red Bull Carbon SL-3000 bestellen.
Je wordt in deze winkel heel erg goed geholpen, ik ben meteen opgemeten en dit alles vrjblijvend.
Keurig een offerte mee naar huis gekregen, ik moet nu alleen nog gaan bedenken welke kleur ik ga pakken.

thijs1967
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 dec 2005 21:31

thijs1967 23 jul 2007 20:24

Nu ben ik bij Rose geweest en ze hebben me daar opgemeten.
Ik ben 1,88 met een bbl van 92cm en ik zou uitkomen op een frame met de maat 60ct.

Alleen nu is dit frame er niet in 60ct, maar wel in 59 of 61ct.

Ze hebben me nu 59 geadviseerd en dan met een langere crack, maar ik twijfel toch nog een beetje omdat ik nu op een 60cc (waarschijnlijk is deze iets te groot mijn zadelpen steekt er ook maar een 10cm uit) rijdt.

maranello
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 16 jul 2007 17:08

maranello 23 jul 2007 23:15

Het wordt dus niet de carbon pro maar de sl begrijp ik; nog iets lichter dus en meer kleurkeuzes qua frame. Heb je ook nog gekeken naar de Easton Circuits als upgrade voor je wielset ? Deze zijn nml. sterker dan de Extreme Aero's.

Het advies van Rose is goed lijkt me. Als je zadelpen nu slechts 10 cm uitsteekt lijkt het me dat je thans een iets te groot frame hebt. Weet je al welk crankversie je wilt: dubbel, compact of triple ? Mijn eigen Red Bull (titanium) heb ik laten voorzien van een compact, aangezien ik meer in de bergen wil gaan fietsen. Fiets je alleen in Nederland dan volstaat een dubbel nagenoeg (tenzij je veel in Zuid-Limburg wilt gaan fietsen). Met een triple heb je een koffiemolentje waarmee je elke steile klim aankunt.
"Het mooiste van individueel tijdrijden vind ik dat je altijd je EIGEN tempo kunt bepalen"

thijs1967
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 dec 2005 21:31

thijs1967 23 jul 2007 23:40

Het word de Carbon SL-3000 met de Extreme Aero's ze geven daar 5 jaar garantie op, dus het is het proberen waard.
ik laat er zoals mijn huidige fiets wederom een triple cranckstel op zetten en ben nu overgestapt van Look pedalen naar Shimano Ultegra pedalen.
De kleur die ik heb gekozen is zwart. (carbon kleur)

Ik ben erg benieuwd, op dit moment ken ik niemand met een Red Bull, ik was vanmorgen eerst naar een Colnago Arte wezen kijken.
Erg duur en ze geven maar 3 jaar garantie op de frames, lijkt me niet erg veel voor die prijs.
Het lijkt mij dat ik nu veel meer fiets krijg voor veel minder geld.

Plaats reactie