Ik heb een Jan Janssen op het oog uit 2001. Er is slechts ruim 1000 km mee gefietst. Afgemonteerd met 105 en uiteraard STI schakeling. Frame is van aluminium (7005). Nieuwpsijs was 3500 gulden.
Is dit een goeie fiets? Wat zou die maximaal mogen kosten?
Graag jullie hulp...
Alvast bedankt!
Gr.,
Guus
Jan Janssen Tour de France
Guus,
Jan Janssen bracht in 2006 een Tour de France uit van 7005 alumium met 105 en WHR-500 of 550 wielen, dat weet ik niet meer. Die kostte € 975,- Dat is ca. fl. 2.200,-. Dus tenzij er top wielen onder zitten en/of een kwaliteitszadel, lijkt me die fl. 3.500 erg veel. Gebruikt zou ik er niet meer dan € 500 - 600 voor over hebben. Misschien kun je eens laten weten wat voor wielen en zadel er onder/op zitten en wat de staat van onderhoud is.
Bjor
Jan Janssen bracht in 2006 een Tour de France uit van 7005 alumium met 105 en WHR-500 of 550 wielen, dat weet ik niet meer. Die kostte € 975,- Dat is ca. fl. 2.200,-. Dus tenzij er top wielen onder zitten en/of een kwaliteitszadel, lijkt me die fl. 3.500 erg veel. Gebruikt zou ik er niet meer dan € 500 - 600 voor over hebben. Misschien kun je eens laten weten wat voor wielen en zadel er onder/op zitten en wat de staat van onderhoud is.
Bjor
Dit zijn de specs:
Racefiets Jan Janssen
Type: Tour de France
Framehoogte: 62cm
Frame: aluminium 7005 heat traeted T6T4 oversized buis
Kleur: Antraciet verlopend naar parelmoet wit met gele accenten
Remmen: Shimano 105 Flightdeck
Versnellingen: 27 Shimano 105
Velgen Mavic CXP 21 xwart
Banden: Michelin geel/zwart
Pedalen: XLC + shimano schoenen maat 45
Zadel: Selle Italia
Staat van onderhoud uitstekend.
Racefiets Jan Janssen
Type: Tour de France
Framehoogte: 62cm
Frame: aluminium 7005 heat traeted T6T4 oversized buis
Kleur: Antraciet verlopend naar parelmoet wit met gele accenten
Remmen: Shimano 105 Flightdeck
Versnellingen: 27 Shimano 105
Velgen Mavic CXP 21 xwart
Banden: Michelin geel/zwart
Pedalen: XLC + shimano schoenen maat 45
Zadel: Selle Italia
Staat van onderhoud uitstekend.
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'
Het is zeker geen slechte fiets. Ik rijd zelf op een TdF 2007 met Tiagra en WHR-550 wielen en die bevalt me prima als toerfiets. Als je op de site van Jan Janssen een Tour de France vergelijkbaar 'aankleedt', komt je rond de € 1.400,- uit. Voor zo'n opgetuigde fiets van zes jaar oud zou ik dan echt niet hoger gaan van € 700 - 750.
Maar het is jouw keuze natuurlijk.
Succes,
Bjor
Maar het is jouw keuze natuurlijk.
Succes,
Bjor
700-750€ is vééél te veel..
In 2006 kostte een nieuwe JJ TdF nog 899€, nog wel met de oude 9sp 105 groep en Shimano wielen. En gezien de kwaliteit die je tegenwoordig kunt krijgen voor dat bedrag bij bijvoorbeeld Rose (Red Bull) zou ik een stuk lager gaan zitten.
In 2006 kostte een nieuwe JJ TdF nog 899€, nog wel met de oude 9sp 105 groep en Shimano wielen. En gezien de kwaliteit die je tegenwoordig kunt krijgen voor dat bedrag bij bijvoorbeeld Rose (Red Bull) zou ik een stuk lager gaan zitten.
een nieuwprijs van 3500 gulden lijkt me erg sterk tenzij zoals gezegd er superwielen in zitten en hoe kom je aan die 1000 kilometer ,naar de specs kijkend zou ik er zeker niet meer dan 400 euro voor over hebben en dat vind ik eigenlijk al aan de hoge kant