Nieuw duits tijdschrift: Roadbike
Vandaag een nieuw duits fietstijdschrift ontvangen. Ziet er goed uit en inhoudelijk top. Veel testen, veel informatie. In het nummer van april testen van 15 racefietsen, schoenen, vergelijking van diverse groepen. Het volgende nummer belooft wat betreft inhoud ook het e.e.a.
zonder opdringend te willen zijn, maar gezien het feit dat jullie dus redelijk duits kunnen lezen/begrijpen is een van jullie bereid dit artikel samen te vatten. of in ieder geval weer te geven wat er naar voren komt en wat de belangrijkste punten zijn?http://www.light-bikes.de/website/new/i ... ag=ultremo
alvast bedankt
alvast bedankt
hier dan de vertaling:
Wer einen sehr pannensicheren, aber gleichzeitig auch leichten Reifen sucht, wird mit dem Schwalbe Ultremo sicherlich zufrieden sein. Wer aber zusätzlich einen Regenreifen für den kommenden Winter sucht, sollte derzeit auf ein Spezialmodell, wie z.B. dem Stelvio Rain aus dem gleichen Hause zurückgreifen.
wie ee band wil die enerzijds lekbestendig is, maar ook licht wat betreft gewicht is, zal met de schwale utremo tevreden zijn. Wie in aanvulling hierop een regenband voor de komende winter zoekt, zal moeten kiezen voor een ander model, bijvoorbeeld de stelvio rain.
Wer einen sehr pannensicheren, aber gleichzeitig auch leichten Reifen sucht, wird mit dem Schwalbe Ultremo sicherlich zufrieden sein. Wer aber zusätzlich einen Regenreifen für den kommenden Winter sucht, sollte derzeit auf ein Spezialmodell, wie z.B. dem Stelvio Rain aus dem gleichen Hause zurückgreifen.
wie ee band wil die enerzijds lekbestendig is, maar ook licht wat betreft gewicht is, zal met de schwale utremo tevreden zijn. Wie in aanvulling hierop een regenband voor de komende winter zoekt, zal moeten kiezen voor een ander model, bijvoorbeeld de stelvio rain.
Vandaag gekocht en ik vind het een prima blad. Mooie artikelen, goed leesbare tests en een paar reisreportages. Smaakt naar meer. Zelfde geld voor mountainbike, ook zo'n duits blad. Is'zuster'blad van roadbike. Zelfde kwaliteit dus. ook prima foto's. Beiden vind ik aanraders.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04
mtb : Specialized Epic comp \'04
Ja, die Ultremo pakt in de winter nogal veel steentjes op in het loopvlak. Hoewel het niet tot een lek heeft geleid, zien ze dit toch als een minpuntje.
Wat ik erg goed vind aan het blad zijn de twee profs, waaronder Michael Rich, die de fietsen ook testen en hun ervaringen opschrijven. Het is heel verhelderend wanneer Rich de ene fiets met een torsiestijfheid van pak hem beet 85 net nog stijf genoeg vind en eentje met 75 net even te slap. Of zijn opmerkingen dat de Specialised Roubaix de perfecte fiets is, ware het niet dat profs en andere gegadigden hem niet kopen vanwege die enorme hoge voorkant. Leuk blad. Als hij nu 2,95 blijft, dan is het zeker helemaal goed.
Ander dingetje: Is het iemand opgevallen hoe ongelooflijk verschillend de gemeten waarden van zijdelingse stijfheid zijn in 1 wiel, namelijk de Ksyrium ES? De gemeten stijfheid varieert van 55,4 N/mm (gemiddeld stijf, vergelijkbaar met 550 en Aksium, gemonteerd op Cannondale Systemsix SI) tot 63,9 N/mm (erg stijf, gemonteerd op Isaac Impulse, stijver dan de stijfste gemeten 'goedkope set', de Fulcrum racing 7).
Schoenentest: Pluspunt: De gemeten krachtoverbrenging (stijfheid zool en stijfheid van schoenmateriaal). Minpunt: Het artikel over Campa vs Shimano vs Sram, waar iets teveel gemiereneukt wordt met gewichten. Wel een heel politiek correcte uitslag (elk merk wint het op 2 van de 6 punten).
Van mij mag FIETS een ding overnemen: De prof die de fietsen in de praktijk test... Echter, ROADBIKE heeft een behoorlijk rommelige vormgeving. Ik hou meer van de rustige opmaak van FIETS.
Wat ik erg goed vind aan het blad zijn de twee profs, waaronder Michael Rich, die de fietsen ook testen en hun ervaringen opschrijven. Het is heel verhelderend wanneer Rich de ene fiets met een torsiestijfheid van pak hem beet 85 net nog stijf genoeg vind en eentje met 75 net even te slap. Of zijn opmerkingen dat de Specialised Roubaix de perfecte fiets is, ware het niet dat profs en andere gegadigden hem niet kopen vanwege die enorme hoge voorkant. Leuk blad. Als hij nu 2,95 blijft, dan is het zeker helemaal goed.
Ander dingetje: Is het iemand opgevallen hoe ongelooflijk verschillend de gemeten waarden van zijdelingse stijfheid zijn in 1 wiel, namelijk de Ksyrium ES? De gemeten stijfheid varieert van 55,4 N/mm (gemiddeld stijf, vergelijkbaar met 550 en Aksium, gemonteerd op Cannondale Systemsix SI) tot 63,9 N/mm (erg stijf, gemonteerd op Isaac Impulse, stijver dan de stijfste gemeten 'goedkope set', de Fulcrum racing 7).
Schoenentest: Pluspunt: De gemeten krachtoverbrenging (stijfheid zool en stijfheid van schoenmateriaal). Minpunt: Het artikel over Campa vs Shimano vs Sram, waar iets teveel gemiereneukt wordt met gewichten. Wel een heel politiek correcte uitslag (elk merk wint het op 2 van de 6 punten).
Van mij mag FIETS een ding overnemen: De prof die de fietsen in de praktijk test... Echter, ROADBIKE heeft een behoorlijk rommelige vormgeving. Ik hou meer van de rustige opmaak van FIETS.
Roadbike heb ik ook gekocht vanwege het interview met Claus Czycholl. Dat was ook het enige dat me echt interesseerde. Roadbike valt in dezelfde valkuil als veel bladen, teveel tests van fietsen, alsof iedere fietser constant een nieuwe fiets wil kopen. En veel te weinig informatie over het rijden zelf. Wat dat betreft bevallen me de Franse bladen beter, meer info over evenementen, zowel vooraf als achteraf.