Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Australië. Nieuw-Zeeland

scrymm
Forum-lid

scrymm 27 feb 2007 17:11

aangezien ik nadat ik klaar ben met 6VWO, van plan ben om er een jaarte tussenuit te gaan, eerst 4 weken met mijn vader naar Nepal en daarna 8 maanden naar Australië en Nieuw-Zeeland met een vriend.
Vond ik het wel een leuk idee om er een topic over te starten, mensen misschien ervaringen, tips etc etc.>?
Vandaag is morgen alweer gisteren

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 28 feb 2007 08:34

ben er 1 jaar geweest in 1995. Geweldig land, gastvrije mensen en schitterende natuur. De steden zijn overigens niet echt boeiend, op Sidney en Adelaide na. Canberra zou ik ook overslaan. Heb het oostelijke rondje gedaan dus sidney-cairns-darwin-alice springs-adelaide-melbourne-sidney. deed het met een auto, die ik na de reis weer verkocht, een ford falcon panelvan met 4.1 liter motor, dat was ook geen straf.
aanrader: walvissen kijken.
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 28 feb 2007 09:14

Lees het boek van Bill Bryson: Tegenvoeters, een reis door australie.
Leuk geschreven en geeft een prachtig beeld van een man die australie doorkruist en vertelt wat hij ziet en meemaakt.

scrymm
Forum-lid

scrymm 28 feb 2007 19:57

Quoten: Origineel geplaatst door IBAN op 28 Februari 2007

ben er 1 jaar geweest in 1995. Geweldig land, gastvrije mensen en schitterende natuur. De steden zijn overigens niet echt boeiend, op Sidney en Adelaide na. Canberra zou ik ook overslaan. Heb het oostelijke rondje gedaan dus sidney-cairns-darwin-alice springs-adelaide-melbourne-sidney. deed het met een auto, die ik na de reis weer verkocht, een ford falcon panelvan met 4.1 liter motor, dat was ook geen straf.
aanrader: walvissen kijken.

Vraagje: ik ben maar een scholiertje, en ik moet het grootste gedeelte zelf bij elkaar sparen, ik ga er dus 8 maanden heen waarvan 6 in Australie en 2 in New-Zeeland. Hoeveel geld ben je dan ongeveer kwijt, ik het ingecalculeerd dat ik ongeveer 6000 euro moet hebben tegen de tijd dat ik ga, maar daaar gaat dan wel nog de vliegreis vanaf, is dit genoeg? Moet ik dan zuinig aandoen? etc etc

scrymm
Forum-lid

scrymm 28 feb 2007 19:58

Quoten: Origineel geplaatst door KXlight op 28 Februari 2007

Lees het boek van Bill Bryson: Tegenvoeters, een reis door australie.
Leuk geschreven en geeft een prachtig beeld van een man die australie doorkruist en vertelt wat hij ziet en meemaakt.

Goede aanrader waar is het te verkrijgen?

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 28 feb 2007 20:48

Lees en zie hier:
http://www.denboer.nl/appl/default.asp? ... BoekID=206
maar je kunt 'm ook krijgen bij Bol.com of lenen in de bieb.
PS voor wat betreft je budget. Reken op 'n ticket toch snel 1000 a 1200 euro. Tenzij je zeer flexibel bent met vertrekken, dan zal je met een goede aanbieding wellicht 900 kunnen vinden. 't Leven daar is ongeveer even duur als hier. Als je veel gaat rondreizen hangt 't sterk van 't vervoermiddel af wat de kosten zijn. Daar kan ik je niet in adviseren.

IBAN
Forum-lid

Gebruikersavatar IBAN 01 mar 2007 08:26

je hebt daar de greyhound bussen, daar kun je goedkoop mee reizen. Als je een ticket neemt met veel tussenstops ben je redelijk goedkoop uit. Meestal ga je dan via singapore of hongkong. Mocht je in geldnood komen ga je gewoon ergens fruit plukken!!! In de steden heb je wel goedkope hostels waar je kunt verblijven. En neem een reisgids mee.
KTM Revelator Alto Exonic
KTM Scarp Master

Plaats reactie