Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

opgelicht

keesja
Forum-lid

keesja 15 feb 2007 01:09

ik ben opgelicht door iemand op internet voor een flinke smak geld (meer dan 1000). betaald maar niks ontvangen.
deze persoon komt uit roemenie maar woont nu in griekenland!
ik heb alle bewijs en adresgevens...
waar moet ik naartoe? politie doet hier niks mee denk ik of wel?

koersen

rombaft
Forum-lid

rombaft 15 feb 2007 10:44

Quoten: Origineel geplaatst door keesja op 15 Februari 2007

ik ben opgelicht door iemand op internet voor een flinke smak geld (meer dan 1000). betaald maar niks ontvangen.

Via Ebay of wat ?
Als je echt opgelicht bent, dan zal die persoon niet in Roemenie of griekenland wonen, da zijn maar wat zeveradressen. Wat er aan te doen valt weet ik niet direct, tenzijn je via VISA betaald hebt, dan kun je eventueel aanspraak maken op een verzekering via VISA .
Om te beginnen naar je bank stappen ?

je hebt toch niet aan een rekening moeten betalen van western union ?

keesja
Forum-lid

keesja 15 feb 2007 11:09

Western Union ja en niet via Ebay.
Ik heb sterk vermoeden dat het adres wel correct is want het is via google te vinden het is een elektronicashop ofzo.
koersen

sijtje
Forum-lid

sijtje 15 feb 2007 11:20

Heb hetzelfde gehad met een fiets uit Engeland waarbij ik een bedrag van €.750- moest overmaken naar een organisatie waarvan de bankrekening in spanje geadresseerd was.
Vervolgens zou de fiets worden opgestuurd als het bedrag was binnengeboekt, ik kreeg keurig netjes overal bevestiging op een ordernummer en trackingnummer.
De website van het bedrijf zag er ook gelikt uit en niets wees op oplichting.
Maar je raadt het al, geld weg en nooit meer wat van gehoord.
Zelfs nog met de betreffende bank in spanje gebeld maar gaf allemaal niet.
Eigen stomme rotschuld, je eigen blind staren op een mooie fiets en niet nadenken bij wat je doet.
Heb uiteindelijk op een forum gezocht naar betreffende organisatie en kwam erachter dat ik was opgelicht........

Sijtje

keesja
Forum-lid

keesja 15 feb 2007 11:36

ja op internet zijn wel meer verhalen te vinden, ook over 'mijn' oplichter.
toch heb ik een sterk idee dat ik nu zijn huidige adres te pakken heb. kan de politie daar niks mee dan?
koersen

sijtje
Forum-lid

sijtje 15 feb 2007 11:47

Ik heb geen idee, zover ben ik niet gekomen want ik heb geen adres kunnen achterhalen.
Ik heb mijn geld nog geprobeerd terug te krijgen door mijn bank te bellen maar die konden ook niets voor me doen.

Sijtje

sijtje
Forum-lid

sijtje 15 feb 2007 12:31

Helemaal mee eens!!!
Dan maar wat meer betalen en via gerenomeerde fietsenzaken/sites of particulier "handje contantje" aankopen.
Sijtje

kas1
Forum-lid

kas1 15 feb 2007 12:56

Ik ben ook een keer opgelicht; had geld overgemaakt aan een zogenaamde internetwinkel. Site zag er overigens zeer professioneel uit, maar was na een paar weken 'zomaar' uit de lucht.
Anyway, ik heb dus wel aangifte gedaan (bereid je wel voor: half uur wachten, daarna een uur door de bureacratie heen met een agent die doet alsof jij gek bent...). Neem alles wat je hebt mee: (alle emails uitgeprint, betalingsbewijzen e.d.). De aangifte heeft bij mij wel geholpen; ik weet niet hoeveel meer mensen aangifte hadden gedaan, maar ik heb mijn geld uitendelijk wel terug gekregen!
Dus: in ieder geval aangifte doen; het kan succes hebben.
En (als ik wat belerend mag overkomen): je lesje goed leren en je voortaan niet meer zo door hebzucht en koopjesdrang laten leiden; wees je verder goed bewust van de risico's van internet aankopen, zeker bij grote bedragen....
In ieder geval succes
Kas

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 feb 2007 16:27

Ik zou dus echt nooit zoveel geld overmaken naar Verweggistan. Mijn mtb frame heb ik ook enkel omdat ik genoeg vertrouwen in de verkoper had (Adam Hansen, nu T-Mobile), dan durf ik wel €800 over te maken naar een rekeningnummer in Tsjechië. Als je het dan al doet bij iemand waarvan je niet zeker kunt weten of je die voor 100% kunt vertrouwen, maak het geld dan over via Visa of Paypal, dan kun je het nog terug krijgen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 15 feb 2007 17:39

Quoten: Origineel geplaatst door keesja op 15 Februari 2007

Kijk eens hier: http://www.internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi

rombaft
Forum-lid

rombaft 15 feb 2007 18:49

als er moet betaald owrden op het internet via WESTERN UNION dan ben je eigenlijk al bijna zeker dat je bestolen gaat worden.
Western union is de enige financieele instelling waarmee je internationale transfers kan doen zonder dat western union de gegevens van de tegenpartijgeeft, je kan ze zelfs niet opvragen !! eigenlijk een bankje voor oplichters dus.
Je bent je geld zo goed als kwijt want via western union kan bijna niemand nog iets uit de brand slepen

Plaats reactie