Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

argumenten verzinnen voor mijn betoog

scrymm
Forum-lid

scrymm 09 jan 2007 18:36

ik meot voor school volgende week mn betoog houden en ik heb tegen de juffrouw voor de grap gezegd dat ik als stelling ging doen:
Vrouwen moeten weer ondergeschikt worden aan mannen.
Waarop de juffrouw mij uitdaagde en zei dat als ik dit deed en goed standhield tijdens de discussie dat ik dan een toppunt zou krijgen en ik ben van plan om die uitdaging aan te gaan, dus ik dacht, waarom alle argumenten zelf bedenken als er hier legio denktalenten zitten die vast wel iets geks kunnen bedenken dat ik als argument voor kan gebruiken.
Voor de duidelijkheid: ik ben niet voor deze stelling en ik ben er zelfs op tegen, de stelling is zelfs op het belachelijke af, maar ik vind het gewoon prachtig om te proberen deze stelling in mijn betoog zo te verdedigen dat ik de discussie in ieder geval niet verlies.
Dus creatieve breinen kom maar op en help me uit de brand !
Vandaag is morgen alweer gisteren

scrymm
Forum-lid

scrymm 09 jan 2007 18:46

Ik zal mn betoog even kopieren zodat jullie kunnen zien hoe het er ongeveer uit gaat zien:
Betoog:
Ik wil graag ter inleiding van mijn betoog een gedicht voordragen:

Ik ben een man en dat is een geluk Ik doe niet hysterisch al heb ik het druk Ik verspil niet mijn leven met 'wat moet ik aan' Kan zonder depressie van de weegschaal afgaan Ik gooi dingen weg, heb geen spullen teveel En als iets kapot is dan maak ik het heel Parkeren is easy; gewoon in een keer En we doen wel hetzelfde, maar ik verdien meer! Ik ben een man en ik denk logisch na Ik leef niet op light-drank en drie blaadjes sla Als ik ergens heen loop, weet ik de weg terug Ik maak van een olifant in no time een mug En al deel ik met duizenden vrouwen het bed Ben ik juist de man, in plaats van een slet Als ik zeg dat ik klaar ben, dan kunnen we gaan! En tijdens het plassen kan ik blijven staan! Ik ben een man ja, dat doet me plezier Ik word niet dronken van twee glazen bier  Publiekelijk huilen dat doe ik dus nooit He, ik kan het vangen als iemand iets gooit En ik hoef niet te baren, dus geen centje pijn Is het niet geweldig om een man te zijn?

Dit gedicht illustreert op een humoristische wijze waar mijn betoog over gaat en ik vond het wel een leuke, originele inleiding.

Tegenwoordig wordt het als de normaalste zaak van de wereld gezien dat vrouwen en mannen elkaars gelijken zijn. Zowel mannen als vrouwen hebben tegenwoordig evenveel inspraak in allerlei zaken zoals opvoeding, stemrecht etc. Vroeger was dat helemaal niet zo normaal en vrouwen hebben er dan ook lang voor moeten vechten om al deze rechten te verkrijgen. Tegenwoordig zijn er 2.937.000 vrouwen die deel uitmaken van de werkzame beroepsbevolking, tegenover 2.315.000 in 1996. 58,7% van de vrouwen participeert in de arbeidsmarkt tegenover minder dan 35 % rond 1950. Er is dus een sterke toename van de arbeidsparticipatie van vrouwen,wat dus samenhangt met de emancipatie van vrouwen. Omdat ik met al deze ontwikkelingen niet blij ben en vind dat er verandering moet komen, ben ik op de volgende stelling gekomen:

Vrouwen moeten weer ondergeschikt worden aan mannen

Ik heb voor deze stelling gekozen omdat het me een uiterst interessant onderwerp leek, erg controversieel en actueel en bovendien verzekerde ik me, door dit onderwerp te kiezen, van een goede, pittige discussie.

Argumenten voor:
-         als eerste argument voor mijn stelling heb ik het argument dat het niet meer dan natuurlijk is dat vrouwen ondergeschikt zijn aan mannen, het is namelijk zo dat in bij iedere levende diersoort die er is op aarde er altijd een inferieur en een superieur is. Bij de zwarte weduwe bijvoorbeeld eet het vrouwtje het mannetje op na het paren. Hier is de vrouw volgens de wetten van de natuur de baas over de man. Bij de mens is dit natuurlijk ook het geval en de geschiedenis heeft uitgewezen dat bij de mens de man superieur is aan de vrouw. Al sinds het ontstaan van de mensheid tot vandaag aan toe worden vrouwen niet gelijk behandeld in vergelijking met mannen. Allerlei bevolkingsstammen over de hele wereld hebben onafhankelijk van elkaar geleefd, van de Maya’s in Midden-Amerika tot de Nederlanders in Europa, en toch is keer op keer de man de baas over de vrouw geweest. Dit kan geen toeval zijn, dit is puur een natuurlijk proces.
Als tweede argument voor mijn stelling heb ik het argument dat door vrouwen ondergeschikt aan mannen te maken de opvoeding van de kinderen sterk verbetert. Tegenwoordig zie je vele opvoedprogramma’s die allemaal bezig zijn om gezinnen aan te leren beter om te gaan met hun kind. Als vrouwen ondergeschikt worden aan mannen zullen vrouwen veel vaker thuisblijven en zullen fulltime voor de kinderen zorgen zodat de opvoeding van de kinderen niet meer in de handen komt te liggen van onpersoonlijke instanties zoals bijvoorbeeld kinderopvangcentra

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 09 jan 2007 18:53

Ik zou zeggen sla de bijbel er eens op na. Staan legio voorbeelden die je stelling ondersteunen. Schepping van Eva: 'terwijl hij sliep, nam Hij één van zijn ribben weg en zette er vlees voor in de plaats. En de HEER God vormde de rib die Hij uit de mens had weggenomen tot een vrouw, en bracht haar naar de mens'.

What makes the boat go faster?

neos
Forum-lid

neos 09 jan 2007 21:14

kijken hoelang het duurt voordat je het halve forum over je heen krijgt hihi.
cornelli racing cycles Uden

siral
Forum-lid

siral 09 jan 2007 21:24

Haha leuk onderwerp.
ALs vrouw ben ik uiteraard niet eens met de stelling .
Misschien kun je ook nog iets zeggen over zwak en sterk geslacht (lees mannen en vrouwen)? Dan komt de discussie wel los na je betoog.

stijnemans
Forum-lid

stijnemans 09 jan 2007 21:58

scrymm, da gedicht van je, waar het ook komt of zelf gemaakt, ik vind het geweldig, bij elke zin moet ik serieus lachen, mooi zo
maakt men dag weer goe tijdens de examensperiode

en euhm, mannen kunnen harder fietsen

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 09 jan 2007 22:22

Je kan wijzen op de voordelen van het kostwinnersmodel.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

scrymm
Forum-lid

scrymm 09 jan 2007 23:34

Quoten: Origineel geplaatst door Scepticus op 09 Januari 2007

Je kan wijzen op de voordelen van het kostwinnersmodel.

inderdaad, heb ik zelf ook al aan zitten denken, alleen bij de stelling: vrouwen moeten weer ondergeschikt worden aan mannen, betekent dat niet automatisch dat het kostwinnersmodel weer opnieuw ingevoerd gaat worden..

scrymm
Forum-lid

scrymm 09 jan 2007 23:37

Quoten: Origineel geplaatst door stijnemans op 09 Januari 2007

scrymm, da gedicht van je, waar het ook komt of zelf gemaakt, ik vind het geweldig, bij elke zin moet ik serieus lachen, mooi zo
maakt men dag weer goe tijdens de examensperiode

en euhm, mannen kunnen harder fietsen

haha dankje ,
ik zal eerlijk zijn, ik het het niet zelf gemaakt, dr is dr ook nog een van een vrouw, zal m effe kopieren voor je :
Ik ben een vrouw, en da's heus geen pech, Heb geen last van agressie als ik rijd op de weg Ik laat tenminste geen lampen aan voor nop En ruim al mijn rotzooi achter me op Als ik iets zoek, vind ik het in 1 keer! Kan tegelijkertijd bellen, koken en nog veel meer! Van een griepje is bij mij niet veel te merken Ik neem een aspirine en ga gewoon werken Ik hou me bezig met echt belangrijke vragen In plaats van te jammeren om de voetbaluitslagen! Al is vrouw zijn dan een enorme zegen, Helaas houdt 'De Man' onze ontwikkeling tegen! Hem aan zijn lot overlaten is misschien een makkie Maar wie strijkt dan zijn overhemden en kookt zijn prakkie? Dat is niet het ergste in dit geval Wat echt irritant is bij mannen: hun gebral Ze denken zelf de beste te zijn Vooral spotten met vrouwen vinden ze fijn Uiteraard laten we ze in de waan Want de waarheid kunnen ze psychisch niet aan: Mannen zijn eigenlijk nog een kind Dat spelen met auto's het einde vindt, Die een potje gaat vechten als hun club verliest, Computerspelletjes speelt en maar aan knoeit als ie piest. Nee, mannen willen de waarheid niet horen: ZONDER EEN VROUW ZIJN ZE VERLOREN

scrymm
Forum-lid

scrymm 09 jan 2007 23:38

uiteraard laat ik deze buiten beschouwing in mn betoog

remon@
Forum-lid

remon@ 10 jan 2007 00:10

Er is maar 1 iemand die hier uiteraard een goed oordeel over ken geven en dat is de enige echt meneer DeRosa!

remon@
Forum-lid

remon@ 10 jan 2007 01:00

Quoten: Origineel geplaatst door Remon@ op 09 Januari 2007

Er is maar 1 iemand die hier uiteraard een goed oordeel over ken geven en dat is de enige echt meneer DeRosa!

Bedoel natuurlijk BigRosa!!

Plaats reactie