Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Toppeak Micro Rocket

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 16 dec 2006 19:38

Iemand doe mij wat kan vertellen over het gebruiksgemak van die pompje?
Werkt deze goed en krijg je voldoende druk in je bandjes?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 16 dec 2006 21:12

Quoten: Origineel geplaatst door Mave op 16 December 2006

Prima pompje, licht, mooi en je krijgt ook genoeg druk in de band.

Wat is genoeg? 6-8 bar?
Hoeveel slagen heb je hiervoor nodig?
Waar ik vooral benieuwd naar ben is het bedienings gemak, het pompje lijkt mij zo fragiel en geen goede grip hebben.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 dec 2006 21:16

Ik heb dit pompje, 1x gebruikt afgelopen seizoen. Ik zie het als een manier om thuis te komen......... 8 bar gaat je no way lukken, alhoewel officieel 11 mogelijk is. Ik denk dat 4 bar reëler is. Ben je op zoek naar een 8-bar pompje kom je niet onder C02 uit..

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 16 dec 2006 23:36

Quote: Origineel geplaatst door colnagofreak op 16 December 2006
Iemand doe mij wat kan vertellen over het gebruiksgemak van die pompje?Werkt deze goed en krijg je voldoende druk in je bandjes?

Ik heb er een en je krijgt voldoende druk in je banden, zonder al te veel kracht hoeven te zetten, ik heb gevoelsmatig 8 bar wel gehaald, en ik denk dat meer mogelijk is als je een echte volhouder bent....
want je moet er wel HEEL VAAK voor pompen, bij mij viel zelfs een keer door de warmte van het pompen het complete ventel eraf.
Ik zal een keer 8 bar met de gewone pomp in mijn banden pompen en dan kijken of ik er met de Micro rocket nog wat bijgepompt krijg.
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 17 dec 2006 14:31

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 16 December 2006

Ik heb dit pompje, 1x gebruikt afgelopen seizoen. Ik zie het als een manier om thuis te komen......... 8 bar gaat je no way lukken, alhoewel officieel 11 mogelijk is. Ik denk dat 4 bar reëler is. Ben je op zoek naar een 8-bar pompje kom je niet onder C02 uit..

Zo zie ik een mini-pompje eerlijk gezegd ook een middel om thuis te komen.
Maar als je zoals ik toertochten rij van 200 km of meer en je rijd na b.v. 40 km lek, dan moet je nog een heel eind. Ben gewoon op zoek naar een goede gebruiksvriendelijke mini-pomp dus 6-8 bar moet er dus wel in!
Ben dus opzoek naar zo'n pomp buiten het CO2 patronen om, die aan deze eisen voldoet. Had gehoopt dat de Topeak zo'n pompje was.
Maar gezien bovenstaande lijkt mij deze pomp ook niet geheel gebruiksvriendelijk.
Iemand andere suggesties?Met zoveel fietsers moet er toch uit te komen zijn.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 dec 2006 15:09

colnagofreak, ik zal vanavond even de proef op de som nemen ok?
d.w.z. ik laat mijn band helemaal leeglopen, pomp vervolgens op met MicoRocket en meet vervolgens met mijn gewone pomp de druk. Ook zal ik het aantal pompbewegingen meten.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 dec 2006 18:43

Update!
Na exact 640x pombewegingen bereikte ik 6 bar. Dat kostte me zo'n 3 minuten.
Ik had nog zeker verder gekund maar niet echt zin meer
Ik denk dat 8 bar mogelijk is met ca. 800 pompbewegingen.
Dat lijkt misschien veel maar het is een heel klein pompje dus een pompbeweging is heel snel gemaakt.
Ik hoop dat ik je zo verder heb geholpen...

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 17 dec 2006 20:01

Quoten: Origineel geplaatst door colnagofreak op 16 December 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Mave op 16 December 2006

Prima pompje, licht, mooi en je krijgt ook genoeg druk in de band.

Wat is genoeg? 6-8 bar?
Hoeveel slagen heb je hiervoor nodig?
Waar ik vooral benieuwd naar ben is het bedienings gemak, het pompje lijkt mij zo fragiel en geen goede grip hebben.

Met dit pompje kun je echt wel een behoorlijke druk leveren, maar je pompt je wel een slag in de rondte. Hoeveel slagen? Ik heb ze niet geteld, maak voordat mijn banden naar tevredenheid waren opgepompt, na een gelukkig zeldzaam voorkomend geval van lek, was ik wel een slag of 50 bezig.

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 17 dec 2006 20:09

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 17 December 2006

Update!
Na exact 640x pombewegingen bereikte ik 6 bar. Dat kostte me zo'n 3 minuten.
Ik had nog zeker verder gekund maar niet echt zin meer
Ik denk dat 8 bar mogelijk is met ca. 800 pompbewegingen.
Dat lijkt misschien veel maar het is een heel klein pompje dus een pompbeweging is heel snel gemaakt.
Ik hoop dat ik je zo verder heb geholpen...

Bedankt, lijkt mij toch niet zo'n heel slecht slecht pompje!Met 6 bar kan je toch redelijk tot goed je weg vervolgen.
Maar als er zijn met betere ervaringen met eventueel andere mini-pompen ik hou mij aanbevolen.

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 20 dec 2006 17:03

Ik heb de alu uitvoering, de beste minipomp die ik ooit heb gehad! De alu look past mooi bij de alu look van m'n cannondale en hij is echt supercompact zonder allerlei uitsteeksels. Ik gebruikte hem ook op fietsvakantie van 't zomer en kreeg de banden er wel tot 8 bar mee, kost wel even moeite maar het kan!
Wat wel een nadeel was is dat je vrij snel last van zere handen kan krijgen omdat de pomp nou niet echt anatomisch gevormd is, vooral als je tot 8 bar wilt pompen krijg je dat!

Plaats reactie