scott cr1 of addict
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Allebei perfecte frames natuurlijk. De Addict is iets aggressiever van geometrie; heeft nl. een iets kortere balhoofdbuis, iets langere bovenbuis en iets minder steile zitbuis (meer "setback" zadel). Dus de Addict is bedoeld als pure wedstrijdfiets, dus in dat licht... Al wel gehoord dat hij in eerste instantie alleen zonder ISP komt, later volgend jaar pas met ISP. Dus dan mis je wel wat extra gewichtswinst (tenzij je een AX zadelpen monteert ofzo).
Klopt, Isp niet voor medio volgend jaar. Ik krijg de rode uitvoering zonder ISP binnen (zou aanvankelijk enkel met vaste zadelpen komen). Ik ben geen voorstanden van isp dus erg kan ik het niet vinden (en ik heb een AX daedalus dus.....)
Zit je graag diep (= wedstrijdrenner) neem dan een addict. Heb je minder centen of ben je meer op toergebruik gericht dan zit je beter met de CR1.
Beiden behoren tot het beste in de markt dus met geen van beide kun je veel fout doen.
Zit je graag diep (= wedstrijdrenner) neem dan een addict. Heb je minder centen of ben je meer op toergebruik gericht dan zit je beter met de CR1.
Beiden behoren tot het beste in de markt dus met geen van beide kun je veel fout doen.
Beetje jammer dat de mensen van Scott op Expo-Velo niet met de ISP versie staan (zowel bij de Addict als bij de Spark)... leek me toch hun paradepaardje. Voorts wel mooie frames, al heb ik het meer voor Scott als mtb-producent.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Waarom zou je tonen wat je toch niet kunt leveren? Bovendien heb ik begrepen dat ritchey zijn/haar claims niet waar kan maken en waarom zou je er dan voor kiezen om uiteindelijk zwaarder uit te komen als met een beproefde zadelpentechniek.
Quoten: Origineel geplaatst door sepp op 15 Oktober 2006
en zonder zaalpen zal hij wel 790 gram wegen
, alle ik zal maandag is kijken ,dan ben ik er weer, na eurobike ,nu expo velo en volgende week utrecht mmm
Gij komt in Utrecht ook nog eens pinten pakken?
De Scott stand op Expo-Velo was heel sober: weinig aankleding, maar vooral aandacht om veel fietsen (de volledige collectie, niet?) te plaatsen. Net zoals in Friedrichshafen viel het me op: Scott heeft een van de mooiste -en wellicht ook- duurste brochures. Knap gedaan, zo'n boekje; in fel contrast met dat van Cervelo. De fietsen mochten er best wezen.
en zonder zaalpen zal hij wel 790 gram wegen

Gij komt in Utrecht ook nog eens pinten pakken?
De Scott stand op Expo-Velo was heel sober: weinig aankleding, maar vooral aandacht om veel fietsen (de volledige collectie, niet?) te plaatsen. Net zoals in Friedrichshafen viel het me op: Scott heeft een van de mooiste -en wellicht ook- duurste brochures. Knap gedaan, zo'n boekje; in fel contrast met dat van Cervelo. De fietsen mochten er best wezen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 14 Oktober 2006
Allebei perfecte frames natuurlijk. De Addict is iets aggressiever van geometrie; heeft nl. een iets kortere balhoofdbuis, iets langere bovenbuis en iets minder steile zitbuis (meer "setback" zadel). Dus de Addict is bedoeld als pure wedstrijdfiets, dus in dat licht... Al wel gehoord dat hij in eerste instantie alleen zonder ISP komt, later volgend jaar pas met ISP. Dus dan mis je wel wat extra gewichtswinst (tenzij je een AX zadelpen monteert ofzo).
Waarom is een wat meer achteroverstaande zitbuis een aggresievere geometrie ?
Ik heb altijd het idee dat als ik wat meer naar voren zit, rechteboven mijn bracket dus, ik sneller kan draaien en meer snelheid kan maken, dan als ik wat meer naar achterzit.Alleen met klimmen is wat naar achter lekker, voor mij dan.
Allebei perfecte frames natuurlijk. De Addict is iets aggressiever van geometrie; heeft nl. een iets kortere balhoofdbuis, iets langere bovenbuis en iets minder steile zitbuis (meer "setback" zadel). Dus de Addict is bedoeld als pure wedstrijdfiets, dus in dat licht... Al wel gehoord dat hij in eerste instantie alleen zonder ISP komt, later volgend jaar pas met ISP. Dus dan mis je wel wat extra gewichtswinst (tenzij je een AX zadelpen monteert ofzo).
Waarom is een wat meer achteroverstaande zitbuis een aggresievere geometrie ?
Ik heb altijd het idee dat als ik wat meer naar voren zit, rechteboven mijn bracket dus, ik sneller kan draaien en meer snelheid kan maken, dan als ik wat meer naar achterzit.Alleen met klimmen is wat naar achter lekker, voor mij dan.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
@SpEric: iets minder steile zitbuis is idd niet persé aggressiever, maar vooral profs hadden vaak moeite om met een standaard zadelpen ver genoeg naar achter te kunnen zitten met de CR1, en monteerden daarom vaak een pen met extra setback (speciale WCS Carbon bij Saunier Duval). In theorie kan je inderdaad meer kracht leveren met minder setback, zie bijvoorbeeld tijdritfietsen, hoewel daar ook weer andere dingen meespelen (hoek v/d heup in aero-positie etc). Dus o.a. op aanraden van de profs heeft Scott waarschijnlijk de zitbuis iets schuiner gemaakt.
@Andre: de Addict heeft een iets langere bovenbuis dan de CR1 ja.
@Andre: de Addict heeft een iets langere bovenbuis dan de CR1 ja.