Over de wielersport en zijn beoefenaars.

CONI pleit Basso onschuldig

sevenhills
Forum-lid

sevenhills 12 okt 2006 20:25

Volgens het Italiaanse Olypmische Comitee (CNI) is Ivan Basso onschuldig. Ze geven het advies aan de Italiaanse wielerbond om alle beschuldigingen richting de CSC-renner in te trekken.Nu moet de bond nog belissen of ze de Italiaan gaan vervolgen. Als dit niet het geval is, en er van de week nog beslist wordt kan Basso starten in de Ronde van Lombardije komende zaterdag.Afgelopen zomer werd de renner een dag voor de start van de Ronde van Frankrijk met onder andere Jan Ullrich en Francisco Mancebo van de deelnemerslijst afgehaald aangezien ze betrokken zouden zijn in het dopingschandaal rond dopingarts Eufemanio Fuentes.Basso is verheugd: "Dit is schitterend nieuws," zei hij, "Ik ga nu met Riis praten over de toekomst en daarna maken we een beslissing." Die beslissing gaat over een mogelijk verblijf bij de Deense formatie en een deelname aan de Ronde van Lombardije.Massimo Martinelli, advocaat van de coureur, zegt dat het CNI geen enkele keus had om een ander besluit te nemen. "Vanuit Spanje kwam er geen enkel bewijs."
Bron: www.wielrensite.nl

tyrion
Forum-lid

tyrion 12 okt 2006 23:59

De vraag is nu waarom er in Spanje zo getreuzeld wordt met het overhandigen van de bewijzen. Fuentes zal het niet uit zijn duim gezogen hebben en een beetje speurder komt wel achter die schuilnamen. En zijn er naast Fuentes geen getuigen in het ziekenhuis? Er moeten toch verpleegkundigen, assistenten, secretaressen rondlopen die iets weten?
Of gaat alles alsnog de doofpot in om het Spaanse voetbal, dat er ook tot aan zijn nek in schijnt te zitten, te ontzien?
voetballen is een spel, wielrennen een sport

marconi
Forum-lid

Gebruikersavatar marconi 13 okt 2006 00:30

Wij kunnen blijven gissen en veronderstellingen maken. Feit blijft dat géén van de sporters die bij Fuentes onder een schuilnaam (nickname) bekend waren  ook daadwerkelijk betrapt is na een officiële controle.Natuurlijk duidt alles erop dat velen hun bloed hebben laten afnemen om naderhand gemanipuleerd weer te laten inbrengen. Maar zelfs dát gegeven is nog geen bewijs dat zij daadwerkelijk schuldig zijn. Het is als een adspirant inbreker die met allerlei inbrekerswerktuigen in zijn bezit wordt opgepakt zonder een inbraak te hebben gepleegd.Of nog realistischer: Een bekend staand extreem fanatieke Moslim heeft explosieven thuis opgeslagen en rijdt met een doorgeladen machinepistool door Den Haag. Hij wordt aangehouden, huis wordt doorzocht en zie.... explosieven, wapens, tekeningen van regeringsgebouwen, afscheidsbrieven, plannen. Wat zegt de rechter? U kan gaan ! Boete voor verboden wapenbezit. That's all! Hij had niemand vermoord, er was geen bewijs voor een geplande aanslag. Wil je dan wel renners veroordelen die niet op GEBRUIK van verboden middelen zijn gepakt?
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

janw.f.
Forum-lid

janw.f. 13 okt 2006 00:34

Het artikel klinkt mij als muziek in de oren.
Het zou alleen jammer zijn, wanneer de zaak nu verder geen toekomst/gevolgen heeft; de manier waarop er met renners, hardwerkende mensen die hun boterham moeten verdienen, omgesprongen wordt.
De heer Basso is wel een lange tijd uit de running geweest. In het artikel staat niet dat hij het hier bij laat liggen. Ik kan mij voorstellen dat hij denkt aan schadevergoedingen, en zuivering van zijn naam.
De tour van 2006, die had hij kunnen winnen. Dat is voor hem en de mensen die op hem gegokt hadden, heel vervelend. Daar komt bij dat hij een paar maanden - onterecht - uit de running geweest: gediskwalificeerd. Dus het aspect van "schade", het privacyvraagstuk, blijft voor mij in ieder geval staan. Zal mij benieuwen hoe het verder gaat.

pantani
Forum-lid

pantani 13 okt 2006 10:07

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 12 Oktober 2006

Het zou alleen jammer zijn, wanneer de zaak nu verder geen toekomst/gevolgen heeft; de manier waarop er met renners, hardwerkende mensen die hun boterham moeten verdienen, omgesprongen wordt.
De heer Basso is wel een lange tijd uit de running geweest. In het artikel staat niet dat hij het hier bij laat liggen. Ik kan mij voorstellen dat hij denkt aan schadevergoedingen, en zuivering van zijn naam.
De tour van 2006, die had hij kunnen winnen. Dat is voor hem en de mensen die op hem gegokt hadden, heel vervelend. Daar komt bij dat hij een paar maanden - onterecht - uit de running geweest: gediskwalificeerd. Dus het aspect van "schade", het privacyvraagstuk, blijft voor mij in ieder geval staan. Zal mij benieuwen hoe het verder gaat.

Kom nu zeg!Niets gedaan zeker?Landis,Ullrich,Botero dan ook niet!
Money,money,money,....
il magnifico

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 13 okt 2006 10:14

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 13 Oktober 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Jan W.F. op 12 Oktober 2006

Kom nu zeg!Niets gedaan zeker?Landis,Ullrich,Botero dan ook niet!
Money,money,money,....

Pantani, het gaat niet over wat wij denken dat zij gedaan hebben maar wel wat er kan bewezen worden dat zij gedaan hebben!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

sjezer
Forum-lid

sjezer 13 okt 2006 10:50

Idd Pantani, ik geloof niet dat je een complete politieactie op zo'n niveau met geld kunt afkopen. Daar zijn teveel mensen bij betrokken (ook wielrenners die zeggen dat ze clean zijn). Ulrich is ontslagen, zonder bewijs? Ik meen me te herrinneren dat Ulrich en ook Sevilla wel heel duidelijk op die lijst stonden en met name Ulrich wil zich niet echt verdedigen...

pantani
Forum-lid

pantani 13 okt 2006 13:00

Quoten: Origineel geplaatst door sjezer op 13 Oktober 2006

Idd Pantani, ik geloof niet dat je een complete politieactie op zo'n niveau met geld kunt afkopen. Daar zijn teveel mensen bij betrokken (ook wielrenners die zeggen dat ze clean zijn). Ulrich is ontslagen, zonder bewijs? Ik meen me te herrinneren dat Ulrich en ook Sevilla wel heel duidelijk op die lijst stonden en met name Ulrich wil zich niet echt verdedigen...

Had het niet op jullie!
Politie is ook om te kopen hoor,we hebben het wel degelijk over maffia-praktijken hoor!
VALVE=Volgens mij valverde?En zeker als je weet dat zijn 2'de naam over 1komt met zijn hond!(Ging zoals VDB z'n hond laten koersen zeker?)
1pot zeg ik jullie,tgaat wss nog mooier worden!Dat DeDecker waarvan geweten is dat hij geen gewone is zijn kak al inhoudt!Zal er mooie boterham hebben aan verdiend,is niet lomp he!
il magnifico

rolandt
Forum-lid

rolandt 13 okt 2006 13:11

Pantani, ik kan er weer eens geen touw aan vastknopen Jij snuift toch niet uit hetzelfde lijmpotje als koers he?

pantani
Forum-lid

pantani 13 okt 2006 13:42

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 13 Oktober 2006

Pantani, ik kan er weer eens geen touw aan vastknopen Jij snuift toch niet uit hetzelfde lijmpotje als koers he?

Niet muggeziften,wat is hier nu niet aan te snappen?
Mss is het door u oogdruppeltjes dat je niet alles kan lezen?
il magnifico

rolandt
Forum-lid

rolandt 13 okt 2006 13:54

Niet muggeziften,wat is hier nu niet aan te snappen?Mss is het door u oogdruppeltjes dat je niet alles kan lezen?

Is geen muggeziften, beste pantani, maar je haalt er weer van alles bij. Jij ziet altijd wel een paar beren op de weg. En mijn oogdruppeltjes zijn prima hoor, niks mis mee.

Politie is ook om te kopen hoor,we hebben het wel degelijk over maffia-praktijken hoor!
VALVE=Volgens mij valverde?En zeker als je weet dat zijn 2'de naam over 1komt met zijn hond!(Ging zoals VDB z'n hond laten koersen zeker?)
1pot zeg ik jullie,tgaat wss nog mooier worden!Dat DeDecker waarvan geweten is dat hij geen gewone is zijn kak al inhoudt!Zal er mooie boterham hebben aan verdiend,is niet lomp he!

Politie is ook om te kopen. Natuurlijk, zeker in België, maar niet erg waarschijnlijk in dit geval. En dan ineens VALVE en zijn hond? Dan beginnen de eerste vraagtekens bij mij te komen. En als slotakkoord trakteer je ons op een mooie statement over DeDecker, iets met kak en boterhammen, waar het ook al niet over ging.Maar ik hou er maar rekening mee dat je al vaker bent aangesproken op je ik-zie-overal-doping gedrag.Feit is dat de CNI Basso onschuldig acht, oftewel dat zij geen bewijs hebben om zijn schuld aan te tonen, waardoor wij Basso binnenkort weer in het peloton gaan zien. En ik persoonlijk verheug mij daar zeer op.

Plaats reactie