Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

rook jij ook???

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 28 aug 2006 20:21

ik trap af, ik rook en veel ook pakje per dag is heel normaal voor mij.
ik rook nie op de fiets dat is not done
geef gerust jullie mening, ik denk dat het allemaal wel mee valt
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

evers
Forum-lid
Berichten: 1188
Lid geworden op: 21 mar 2006 20:58
Locatie: Eindhoven

evers 28 aug 2006 20:28

Ik rook niet en ben er totaal geen voorstander voor.
denken dat het allemaal wel meevalt is naief te noemen aangezien er genoeg onderzoeken zijn die aanwijzen dat het je conditie verslechterd (korte termijn) maar ook ziektes als kanker kan veroorzaken (lange termijn)
Train ze!

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 28 aug 2006 20:30

Dat ligt eraan wat je mee vindt vallen......Je hoeft in ieder geval niet te fietsen voor je gezondheid want de kans langer en gemakkelijker te leven door te bewegen doe je volledig teniet door te roken. De kans dat je daardoor korter en onplezieriger leeft is zeer veel groter. (Ik heb zelf ook gerookt, ben niet super anti-rook maar het is gewoon erg slecht) Het is nu toch wel zo bewezen dat er cijfertjes aan aandoeningen gehangen kunnen worden met het percentage kans op longkanker bij zoveel pack years (schijnt een goede parameter te zijn- De bijbehorende cijfers ken ik niet)
Edit: 1 pack year = 1 jaar lang 20 cigaretten/dag

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 28 aug 2006 21:05

ff wachten mensen met meevallen bedoel ik de voor en tegens van andere fietsers, dat het slecht is weet iedereen, de gene die ontkennen komen waarschijnlijk niet van deze aardkloot, fietsen doe ik vooral omdat ik daar mijn frustratie en de dagelijkse stress in kwijt kan, ik fiets niet op top niveau daar ligt mijn ambitie helemaal niet, roken is voor mij ook niet iets wat mij rust geeft of andere bullshit. roken is gewoon slecht. alleen kijk je daar in de brugklas heel anders tegen aan, ik stop ooit ook nog weleens, maar dat gebeurd pas als ik er volledig achter sta en weet dat ik me er volledig op kan focussen, doe ik dat niet en het lukt me dan niet stop ik nooit meer,
fietsen met name mtb'n doe ik al zo een 12jaar daar voor deed ik aan fietscross en motorcross, en geloof me dat verijst een hele goede conditie
 
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 28 aug 2006 21:07

Roken is ongezond en je conditie word er niet er niet beter van.

Van mij mag je, zolang je het maar niet bij mij thuis doet, want daar geld een algemeen rookverbod.

Ik baal er altijd van als ik op plaatsen kom waar er veel word gerookt. Ik krijg er tranende ogen van en ik ga ervan stinken! Bij thuis komst meteen onder de douche en de kleren in de wasmachine. Als rokers zich zelf zouden ruiken, dan zouden ze de niet rokers wel begrijpen. Ik vind niet snel iemand stinken, maar rokers stinken gewoon naar rook.

Hmmm volgens mij ben ik toch wel anti-roken.
Als ie gaar is kom ik terug

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 28 aug 2006 21:33

ik rook niet,
waar ik me vooral aan erger bij rokers is als ze langs het wieler parcour staan te roken, kan ik echt niet tegen.

trickoutxtc3
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 04 aug 2006 02:33

trickoutxtc3 28 aug 2006 21:48

Quoten: Origineel geplaatst door Kuiper op 28 Augustus 2006

ik rook niet,waar ik me vooral aan erger bij rokers is als ze langs het wieler parcour staan te roken, kan ik echt niet tegen.

smog/uitlaatgassen doen je verder niks?
A.D.I.D.A.S

(jonathan davis)

rene1
Forum-lid
Berichten: 2099
Lid geworden op: 12 sep 2005 01:11

rene1 28 aug 2006 23:58

Quoten: Origineel geplaatst door trick out xtc3 op 28 Augustus 2006


ff wachten mensen met meevallen bedoel ik de voor en tegens van andere fietsers
 fietsen doe ik vooral omdat ik daar mijn frustratie en de dagelijkse stress in kwijt kan


Dat eerste snap ik niet helemaal. En over dat tweede; als dat echt zo is moet je niet roken...dan kan je er wat jaartjes langer van genieten.
Ik vond stoppen zeker niet gemakkelijk, cold turkey/pleisters/minderen/kauwgum/weddenschappen. Het boekje van Allan Carr werkte bij mij niet, zeker te nuchter voor. Het enige nuttige voor mij uit dat boek was zijn opmerking:" de eerste peuken waren vies, dus hou je jezelf wel aardig voor de gek door  later lte denken dat het lekker is." Verder heb je gelijk dat je er achter moet staan...aan de andere kant, een beetje verslaafde vindt het nooit een goed moment om serieus te stoppen.

brabobiker
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 jul 2006 18:23

brabobiker 29 aug 2006 00:00

hoi
ik rook dus wel helaas
zelfs als ik mijn rondje drunen gehad heb op de moutainbike en aan de koffie ga bij het terras aan het einde steek ik er een op
een anderhalf jaar geleden was ik gestopt en merkte meteen dat ik minder hoest en slijm had helaas begon ik weer [moeilijk af te blijven]
maar nu wil ik weer stoppen en wie kan me daar beter bij helpen dan jullie
geef tips en advies maar kom niet aan met ziektes en hoe slecht het wel niet is want dat weet ik zelf al maar echt goede adviezen
 

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 29 aug 2006 00:22

Quote: Origineel geplaatst door brabobiker op 28 Augustus 2006
hoiik rook dus wel helaaszelfs als ik mijn rondje drunen gehad heb op de moutainbike en aan de koffie ga bij het terras aan het einde steek ik er een opeen anderhalf jaar geleden was ik gestopt en merkte meteen dat ik minder hoest en slijm had helaas begon ik weer [moeilijk af te blijven]maar nu wil ik weer stoppen en wie kan me daar beter bij helpen dan jullie geef tips en advies maar kom niet aan met ziektes en hoe slecht het wel niet is want dat weet ik zelf al maar echt goede adviezen




Je stinkt, je krijgt gele/ bruine tanden en vingers. Dat maakt je minder aantrekkelijke bij de dames, dus stoppen met die peuken.

Volgens mij redenen genoeg om te stoppen, toch?
Als ie gaar is kom ik terug

Plaats reactie