tik in mijn bracket ... HELP...
Allen,
Vandaag weer lekker aan het koersen geweest! Nu hoorde ik een tik bij mijn bracket! Vorige week hoorde ik deze ook al maar deze ging na verloop van tijd weer weg .... maar nu is de tik er de hele tijd ... telkens als ijn rechtervoet weer naarboven draait hoor ik een tik in(?) mijn bracket! Wie kan mij helpen??
Ik hoopdat een van jullie weet wat dit is e ook weet hoe het te verhelpen! Ik vind het erg irritant als er een geluid aan mijn fiets zit wat er niet hoort!
alvast bedankt voor de reacties
Nils "de diesel"
Vandaag weer lekker aan het koersen geweest! Nu hoorde ik een tik bij mijn bracket! Vorige week hoorde ik deze ook al maar deze ging na verloop van tijd weer weg .... maar nu is de tik er de hele tijd ... telkens als ijn rechtervoet weer naarboven draait hoor ik een tik in(?) mijn bracket! Wie kan mij helpen??
Ik hoopdat een van jullie weet wat dit is e ook weet hoe het te verhelpen! Ik vind het erg irritant als er een geluid aan mijn fiets zit wat er niet hoort!
alvast bedankt voor de reacties
Nils "de diesel"
No I'm not big headed my head is just big
ben je zeker dat het je braket is ?
heb dit ook gehad, maar na veel zoeken leek het mijn achterwiel te zijn.
Als je een carbon mono frame hebt wordt elk tikje uitvergroot, bij het minste speling op je achterwiel hoor je al een tikje.
Ga eens rechtstaan als je het getik weer hoort,is het dan weg ben ik zeker dat het je achterwiel is.
heb dit ook gehad, maar na veel zoeken leek het mijn achterwiel te zijn.
Als je een carbon mono frame hebt wordt elk tikje uitvergroot, bij het minste speling op je achterwiel hoor je al een tikje.
Ga eens rechtstaan als je het getik weer hoort,is het dan weg ben ik zeker dat het je achterwiel is.
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Nils op 15 Augustus 2006
Allen,Vandaag weer lekker aan het koersen geweest! Nu hoorde ik een tik bij mijn bracket! Vorige week hoorde ik deze ook al maar deze ging na verloop van tijd weer weg .... maar nu is de tik er de hele tijd ... telkens als ijn rechtervoet weer naarboven draait hoor ik een tik in(?) mijn bracket! Wie kan mij helpen??Ik hoopdat een van jullie weet wat dit is e ook weet hoe het te verhelpen! Ik vind het erg irritant als er een geluid aan mijn fiets zit wat er niet hoort!alvast bedankt voor de reacties Nils "de diesel"
Waarschijnlijk een nieuwe bracketas monteren.
Allen,Vandaag weer lekker aan het koersen geweest! Nu hoorde ik een tik bij mijn bracket! Vorige week hoorde ik deze ook al maar deze ging na verloop van tijd weer weg .... maar nu is de tik er de hele tijd ... telkens als ijn rechtervoet weer naarboven draait hoor ik een tik in(?) mijn bracket! Wie kan mij helpen??Ik hoopdat een van jullie weet wat dit is e ook weet hoe het te verhelpen! Ik vind het erg irritant als er een geluid aan mijn fiets zit wat er niet hoort!alvast bedankt voor de reacties Nils "de diesel"
Waarschijnlijk een nieuwe bracketas monteren.
Pas dacht ik ook een tik in m'n bracket te hebben.Nadat ik de kledingbladen en pedalen verwijderd, schoongemaakt, ingevet en opnieuw gemonteerd had, nergens meer langs van.
Dit soort werkzaamheden zijn goed zelf te doen. Potje montagepasta van Shimano halen, juiste gereedschappen en aan het werk.
BTW hoe oud is je fiets? Anders zou je ook ens terug kunnen gaan naar de FM, als deze net nieuw is zal de Fm je vast even helpen.
Dit soort werkzaamheden zijn goed zelf te doen. Potje montagepasta van Shimano halen, juiste gereedschappen en aan het werk.
BTW hoe oud is je fiets? Anders zou je ook ens terug kunnen gaan naar de FM, als deze net nieuw is zal de Fm je vast even helpen.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity
de fiets is 2 jaar ... gekocht bij hopmans ... maar is in onderhoud bij van overveld in zegge! Er tevreden over hen .. maar dit hebben ze wel gemist in het onderhoud van vorige week, maar je hoort het ook niet als je hem ophangt en gaat draaien alleen als er kracht op staat.
Maar ik ga het zelf ees proberen;
Wat heb ik nodig
Het Vet
maar welke sleutels etc ....
Maar ik ga het zelf ees proberen;
Wat heb ik nodig
Het Vet
maar welke sleutels etc ....
ik heb even gekeken op de shimano site en daar staat het een en ander over demontage etc ga ik vanavond effe lezen!
Maar als iemand weet waar ik de sleutels etc kan halen graag ... anders ga ik zaterdag effe langs de FM
Maar als iemand weet waar ik de sleutels etc kan halen graag ... anders ga ik zaterdag effe langs de FM
Quoten: Origineel geplaatst door Nils op 16 Augustus 2006
Zul je toch even moeten vertellen welk crankstel/bracket je hebt.
Zul je toch even moeten vertellen welk crankstel/bracket je hebt.
Race: Giant TCR en Giant Propel